تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821080008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح بدهي ۶۵۰ ميليارد توماني ايرلاين‌ها به شرکت فرودگاه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۳۶ب.ظ)
تشريح بدهي ۶۵۰ ميليارد توماني ايرلاين‌ها به شرکت فرودگاه‌ها موج - دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي با اشاره به بدهي ۶۵۰ ميليارد توماني ايرلاين‌ها به شرکت فرودگاه‌ها گفت: شرکت فرودگاه‌هاي کشور نهايت همکاري را با ايرلاين‌ها دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، مقصود اسعدي ساماني، دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي، درباره بدهي شرکت‌هاي هواپيمايي به شرکت فرودگاه‌هاي کشور گفت: صنعت حمل‌ونقل هوايي را اگر به مثابه يک مثلث شرکت فرودگاه‌هاي کشور، سازمان هواپيمايي کشوري و شرکت‌هاي هواپيمايي در نظر بگيريم اين سه ضلع بايد در يک فضاي تعاملي و هماهنگ با يکديگر فعاليت کنند تا به ارائه خدمات مناسب به مسافران منجر شود.
وي با بيان اين که يکي از مسووليت‌هاي شرکت فرودگاه‌هاي کشور ارائه خدمات فرودگاهي، ناوبري و هوانوردي به شرکت‌هاي هواپيمايي است ادامه داد: با همکاري و تلاش شرکت فرودگاه‌هاي کشور اين همياري با شرکت‌هاي هواپيمايي به خوبي انجام مي‌شود.
دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي گفت: بر اساس ماده ۱۶۱ قانون برنامه ۵ توسعه قرار بود نرخ بليت هواپيما تا پايان سال سوم اين قانون (سال ۹۲) به طور کامل آزادسازي شود و در اين صورت تخفيف‌هاي شرکت فرودگاه‌ها براي ايرلاين‌ها برداشته شود اما براساس مصوبه هيأت دولت در اواخر سال ۹۰ محاسبه تعرفه عوارض فرودگاهي به ارز مبادله‌اي تغيير يافت و همچنين بخشي از تخفيفات تکليفي شرکت فرودگاه‌ها براي ايرلاين‌ها حذف شد که اين موضوع منجر به رشد ۵۳۱ درصدي نرخ عوارض فرودگاهي شد.
ساماني گفت: بيش از ۶۰ درصد هزينه‌هاي شرکت‌هاي هواپيمايي ارزي است که در اين شرايط علاوه بر اينکه شاهد افزايش نرخ ارز بوديم با افزايش تعرفه‌هاي فرودگاهي نيز مواجه شديم بنابراين در اين شرايط ايرلاين‌ها موفق به پرداخت بدهي خود به شرکت فرودگاه‌هاي کشور نشدند.
دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي درباره فعاليت تجاري ايرلاين‌ها نيز گفت: اين موضوع براي تمام شرکت‌ها عموميت ندارد و براي همه شرکت‌ها صدق نمي‌کند.
وي با بيان اين که ميزان بدهي شرکت‌هاي هواپيمايي به شرکت فرودگاه‌هاي کشور حدود ۶۵۰ ميليارد تومان است، گفت: در اين راستا مکاتباتي در سال گذشته با وزير راه و شهرسازي صورت گرفت و با دستور وي مقرر شد در جلسه‌اي با حضور سازمان هواپيمايي کشوري، شرکت فرودگاه‌ها، نماينده وزير و نماينده ايرلاين‌ها موضوع بررسي شود. در اين جلسه درباره محاسبه نرخ عوارض فرودگاهي توافق شد بدين ترتيب که مبناي محاسبه از دلار به ريال و مبناي محاسبه نرخ ارز براي دو سال ۹۲ و ۹۳ نرخ ۱۵۰۰ تومان و براي ۹۴، نرخ ۱۸۰۰ تومان در نظر گرفته شود.
اسعدي ساماني تأکيد کرد: به‌ رغم اين که ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم بر آزادسازي نرخ بليت هواپيما تا پايان سال ۹۲ تصريح داشت، اما؛ همچنان نرخ بليت هواپيما به صورت تکليفي تعيين مي‌شود و عمده شرکت‌ها با شرايط سخت خدمات پروازي خود را ارائه مي‌دهند.
دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي با بيان اين که البته بخشي از بدهي ايرلاين ها به شرکت فرودگاه‌ها قسط‌بندي شده است، افزود: بخشي از اين بدهي نيز بايد با دولت تهاتر شود؛ چراکه شرکت‌هاي هواپيمايي در سال‌هاي گذشته بنا به درخواست دولت پروازهاي تکليفي انجام داده‌اند که از اين بابت از دولت مطالبه دارند.
وي با اشاره به اين که اراده شرکت‌هاي هواپيمايي بر پرداخت بدهي خود به شرکت فرودگاه‌هاي کشور است و اين را جز ديون خود مي‌دانند، گفت: به تدريج اين بدهي‌ها پرداخت مي‌شود. ضمن اين که از سال ۸۳ تا سال ۹۰ هيچ تغييري در نرخ عوارض فرودگاهي وجود نداشت و بدهي‌ها به صورت يک روال عادي پرداخت مي‌شد.
دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي گفت: بر اساس ماده ۲ قانون بهبود مستمر محيط کسب‌وکار دولت مکلف است در مراحل بررسي موضوعات مربوط به محيط کسب‌وکار براي اصلاح و تدوين مقررات و آيين‌نامه‌ها، نظر کتبي اتاق‌ها و آن دسته از تشکل‌هاي ذي‌ربطي که عضو اتاق‌ها نيستند، اعم از کارفرمايي و کارگري را درخواست و بررسي کند و هرگاه لازم ديد آنان را به جلسات تصميم‌گيري دعوت کند؛ همچنين بر اساس ماده ۳ اين قانون دستگاه‌هاي اجرائي مکلف‌اند هنگام تدوين يا اصلاح مقررات، بخشنامه‌ها و رويه‌هاي اجرائي، نظر تشکل‌هاي اقتصادي ذي‌ربط را استعلام کنند و مورد توجه قرار دهند.
وي افزود: بر اساس اين ماده قانوني در زمان افزايش ۵۳۱ درصدي عوارضي فرودگاهي بايد نظر تشکل‌ها و دست‌اندرکاران صنعت را نيز در نظر مي‌گرفتند.
ساماني با اشاره به اين که شرکت فرودگاه‌هاي کشور نهايت همکاري را با ايرلاين ها دارد، گفت: به‌رغم تنگناهاي مالي شرکت فرودگاه‌ها اما نهايت همکاري را حتي براي ايرلاين هاي بدهکار در پروازهاي برنامه‌اي دارند، اما؛ در بخش پروازهاي فوق‌العاده برخي فرودگاه‌ها براي برخي از شرکت‌هاي هواپيمايي محدوديت‌هايي ايجاد مي‌کنند. ضمن اين که تمام شرکت‌هاي هواپيمايي به طور کامل بدهکار نيستند حتي برخي از شرکت‌ها بخش عمده‌اي از بدهي خود را پرداخت کردند. همان‌طور که گفته شد برخي ايرلاين‌ها پروازهاي تکليفي براي دولت انجام دادند که براساس جلساتي که در اين زمينه برگزار شده قرار شد تا بخشي از اين بدهي با بدهي دولت به ايرلاين ها تهاتر شود.
دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي درباره اين که چرا شرکت‌هاي هواپيمايي عوارض فرودگاهي که به ازاي هر مسافر داخلي ۵ هزار تومان و هر مسافر خارجي ۲۵ هزار تومان در زمان خريد بليت دريافت مي‌کنند، بلافاصله به شرکت فرودگاه‌هاي کشور پرداخت نمي‌کنند گفت: بليتي که براي مسافر صادر مي‌شود دو عوارض شهرداري و عوارضي فرودگاهي دريافت مي‌شود که عوارض فرودگاهي اخيرا براي مسافران داخلي ۷ هزار تومان و براي پروازهاي خارجي ۳۵ هزار تومان تعيين شده که هنوز ابلاغ نشده است.
وي ادامه داد: همچنين ۵ درصد از قيمت هر بليت به عنوان عوارض شهرداري از مسافر دريافت مي‌شود که در سال ۹۲ مصوبه‌اي در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد که يک درصد نيز در زمان خريد بليت از مسافران بابت هلال‌احمر دريافت شود که البته اين يک درصد در قوانين بودجه ۹۳ و ۹۴ ذکر نشده، اما؛ هلال‌احمر در حال پيگير وصول کردن اين مبلغ هستند.
ساماني گفت: اينکه شرکت‌هاي هواپيمايي بايد عوارض دريافتي از مسافر (داخلي ۵ هزار تومان و خارجي ۲۵ هزار تومان) را بلافاصله به شرکت فرودگاه‌ها پرداخت کنند منطقي است، اما؛ در نظر داشته باشيد فروش بليت‌هاي شرکت‌هاي هواپيمايي توسط آژانس‌هاي مسافرتي انجام مي‌شود و آژانس‌ها نيز بر اساس قرارداد با ايرلاين‌ها حداقل يک ماه بعد از فروش بليت، پول را به حساب شرکت هواپيمايي واريز مي‌کنند.
دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي اضافه کرد: اگر مکانيزمي طراحي شود که پول حاصل از فروش بليت بلافاصله در اختيار شرکت‌هاي هواپيمايي قرار گيرد مبلغ حاصل از عوارض نيز همزمان به حساب شرکت فرودگاه‌ها واريز مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن