تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815518846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کالباس و سوسیس ارزان قیمت نخورید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: کالباس و سوسیس ارزان قیمت نخورید
کالباس و سوسیس ارزان قیمت نخوریدنایب رییس انجمن صنایع غذایی خراسان رضوی گفت: سوسیس و کالباس ارزان قیمت و با کیفیت پایین مصرف نکنید زیرا خطر تهدید سلامت را در پی دارد.
آفتاب : سعید کافی افزود: کاهش قدرت خرید مردم، استقبال از کالاهای ارزان قیمت و عدم نظارتهای مستمر باعث شده برخی افراد سودجو محصولات گوشتی بدون کیفیت را عرضه کنند. 


وی گفت: سوسیس و کالباس غذایی است که استفاده از آن با شرایط امروز زندگی مردم هماهنگی بیشتری دارد و اگر در شرایط مطلوب تولید شده باشد ارزش غذایی آن از گوشت بالاتر است. 


کافی افزود: استفاده از سویا که دو برابر گوشت پروتئین دارد و پایین بودن میزان چربیهای غیراشباع از مزایای نسبی کالباس و سوسیس باکیفیت نسبت به گوشت است. 


وی ادامه داد: 90 درصد کارخانه های فراورده های گوشتی در خراسان رضوی استانداردهای تولید را رعایت می کنند لذا کالباس ارزان قیمت و نامرغوب از استانهای دیگر مانند قم و اصفهان به مشهد وارد می شود.
 
کافی مواد تشکیل دهنده کالباس و سوسیس را شامل تمام اجزا بدن حیوان، سویا، شیرخشک، تخم مرغ یا پودر تخم مرغ، پروتئین گندم و نیز مواد نگهدارنده در صنعت سوسیس و کالباس شامل نمکهای نتیرات و نیترات سدیم برشمرد. 


وی گفت: گوشت مصرفی در سوسیس و کالباس باید مرغوبیت داشته و از تمام قسمتهای بدن حیوان استفاده شود. 


نایب رییس انجمن صنایع غذایی خراسان رضوی استاندارد مجاز جهانی برای مواد نگهدارنده در تولید کالباس و سوسیس را 250 پی.پی.ام اعلام و بیان کرد: حد مجاز مواد نگهدارنده در فراورده های گوشتی در ایران نصف میزان استانداردهای جهانی یعنی حدود 120 پی.پی. ام است. 




تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن