تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821233311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري پيوند آسماني با هدف ترويج ازدواج آسان در سراسر کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۷ب.ظ)
برگزاري پيوند آسماني با هدف ترويج ازدواج آسان در سراسر کشور موج- مديرکل مؤسسات خيريه و امور اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه از برگزاري طرح پيوند آسماني در آستان مقدس امامزادگان شاخص کشور با هدف حمايت و ترويج فرهنگ ازدواج آسان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد عسگري سوادجاني با اشاره به اجراي طرح پيوند آسماني در سراسر کشور اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خيريه در راستاي رسالت خود مبني بر نظارت و صيانت از نحوه اجراي صحيح و امينانه نيات واقفان خيرانديش، در نخستين گام اقدام به جمع آوري دقيق اطلاعات و آمار موقوفات مرتبط با مسئله ازدواج کرده است.
وي هدف از اجراي اين طرح را اتخاذ شيوه يکسان در اجراي نيات مرتبط با ازدواج عنوان کرد و افزود: اين طرح باعث ايجاد رويه اي واحد در عمل به نيات مرتبط با ازدواج شده و از اعمال سليقه‌ها جلوگيري خواهد کرد.
وي افزود: اجراي اين طرح علاوه بر هدايت امينانه نيات، گزارش گيري و اطلاع رساني دقيق از اجراي آن را از جامعيت و شفافيت لازمي برخوردار خواهد کرد.
مديرکل مؤسسات خيريه و امور اجتماعي افزود: اين طرح براي سومين سال پياپي در سالروز ازدواج فرخنده اميرالمؤمنين علي (عليه السلام) و حضرت زهرا (عليها السلام) به طور همزمان در سراسر کشور برگزار مي‌شود. عسگري تصريح کرد: مراسم باشکوه جشن ازدواج حضرت علي (عليه السلام) و حضرت زهرا (سلام اله عليها) با عنوان پيوند آسماني در بقاع شاخص متبرکه با حضور مردم، خيرين، مسئولين و واقفان برگزار خواهد شد. وي گفت: پس از اين مراسم جهيزيه‌هايي که تهيه شده است به صورت يک کاروان نمادين در سطح شهر به نمايش گذاشته مي‌شود و به خانواده‌هايي که شرايط لازم را براي برخورداري از اين تسهيلات دارند با حفظ کرامت و عزت خانواده‌ها تحويل خواهد شد.
عسگري با بيان اين که در اين طرح به کليه جواناني که شرايط اخذ تسهيلات طرح مذکور را دارند، کمک‌هاي نقدي و غير نقدي پرداخت مي‌شود، گفت: ادارات اوقاف موظفند ضمن شناسايي واجدان شرايط دريافت جهيزيه و تسهيلات ازدواج، اقدام به تهيه کالاهاي اساسي از قبيل فرش، يخچال، تلويزيون، ماشين لباسشويي، گاز و پتو کنند.
وي همچنين يادآور شد: در کنار کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي، به تمام خانواده‌هاي جامعه هدف، بسته فرهنگي شامل: قرآن مجيد، مفاتيح الجنان، مفاتيح الحيات و کتاب آموزش زناشويي اهدا خواهد شد.
مدير کل مؤسسات خيريه و امور اجتماعي با بيان اين که يکي از اهداف اين طرح ترويج سنت ازدواج آسان است، گفت: يکي از شرايط استفاده از تسهيلات ازدواج، پايين بودن مهريه است و تنها کساني که مهريه آنان پايين تر از 110 سکه است مي‌توانند از آن استفاده کنند.
عسگري گفت: يکي ديگر از اهداف اصلي اجراي اين طرح، ترويج فرهنگ وقف براي ازدواج جوانان است. که اين امر با استفاده از سخنرانان متبحر و همچنين توزيع بروشورهاي مرتبط پيش بيني شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن