واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: چگونه می توانم مقالاتم را در پردیس گیم قرار دهم ؟ اینجا را بخوانید ! بیست سال قبل تقریبا در چنین روزهایی بود که کمپانی سونی بهمراه کنسول دیسکی خود وارد میدان رقابت بازیهای ویدئویی با شرکتهایی پر سابقه مثل نینتندو و سگا شد.شاید کمتر کسی فکرش را میکرد که این کنسول تازه نفس بتواند در سالهای بعد از انتشارش به چنین محبوبیت و موفیقت تجاری دست پیدا کند.
کنسول پلی استیشن زمانی پای به میدان گذاشت که دنیای بازیها در حال کوچ کردن از بازیهای کارتریجی و 2 بعدی به بازیهای دیسکی و 3 بعدی بود.این کوچ کردن در آن زمان دارای موافقان و مخالفان زیادی بود چرا که خیلی از گیمرها و سازندگان به بازیهای 2 بعدی و پیکسلی انس گرفته بودند و بازیهای 3بعدی که یک رنسانس در تاریخ بازیهای ویدئویی بود را نمی پذیرفتند.این واکنش آنچنان هم غیر طبیعی نیست چرا که همیشه عده ای به دلایل مختلفی به تغییرات واکنش نشان میدهند و معمولا دید خوش بینانه ای نسبت به آن ندارند.همین امر موجب شد که آغاز کار این کنسول بسیار سخت و با ریسک بالا شروع شود.
مشکلات متعددی در سر راه سونی قرار داشت که مهمترین آنها را حتی با صرف منابع مالی بسیار زیاد هم نمیشود به دست آورد و آن چیزی نیست جز "زمان".
مشکل سونی با زمان به دو قسمت تقسیم میشد: 1- نیاز به گذشت زمان برای پذیرفته شدن بازیهای 3بعدی توسط بازیکنان و بازیسازان 2- نداشتن سابقه برگ برنده ای در دستان رقیبان به نام "نماد" قرار داده بود.نینتندو و سگا هر یک دارای نمادی برای کنسول و برند خود بودند که از نظر تجاری و محبوبیت یک عنصر حیاطی بشمار میاید.حضور نماد هایی همچون "ماریو" و "سونیک" در بازار کافی بود که تنوع محصول در بازار را برای هر مصرف کننده ای به انتخاب یکی از این دو محصول محدود کند.
اما شانس و اقبال با سونی یار بود زیرا سونی با جذب و حمایت نیروهایی کمیاب و نایاب همچون یوشیدا،مارک سرنی،اندی گوین،جیسون روبین و... توانست بر این مشکل لاینحل فائق آید.نتیجه جذب و حمایت این افراد سبب خلق شاهکاری شد که اکثر گیمرها با شنیدن نام آن خاطرات خوش دوران کودکیشان را مزمزه میکنند.بله،بازی "کراش" کلید شکستن قفل "زمان" برای سونی بود زیرا با انتشارش هم گیمرهای با سابقه و ایراد گیری که هنوز به بازیهای 2بعدی چسبیده بودند را به سمت بازیهای 3بعدی آورد و هم به "نمادی" درخشان برای برند پلی استیشن تبدیل شد و از این پس این کراش بود که در نمایشگاه ها و بازار در مقابل غرفه های ماریو و سونیک به خودنمایی کردن میپرداخت.دوران موفقیت پلی استیشن از زمان انتشار بازی "کراش" آغاز شد و سیر صعودی خود را تا به امروز ادامه داده است.
حال پس از گذشت 20 سال از عمر برند پلی استیشن و خلق خاطرات و لحظات شاد برای مخاطبانش،سونی اقدام به ایجاد نظر سنجی برای مشخص کردن بهترین و محبوبترین بازی کنسول پلی استیشن 1 کرده است.بر طبق این نظر سنجی که در پلی استیشن بلاگ انجام میشود هر کس قادر به انتخاب 2 بازی از لیست بلند و بالای بازیهای این کنسول میباشد. بدیهی است که این اقدام سونی بی هدف نبوده و امکان اینکه بهترین بازی انتخاب شده در این نظر سنجی ریمیک و یا ریمستر شود بسیار است. برای ورود به سامانه نظر سنجی کلیک کنید پیشنهاد نویسنده:در بیستمین تولد پلی استیشن دیدن مستند 20 سالگی ناتی داگ خالی از لطف نیست.در صورت تمایل به تماشای این مستند به بنده پ.خ ارسال کنید.
همين حالا
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]