تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820277262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه مهر تحقق رويکرد مشارکت در آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۳۳ب.ظ)
علي زرافشان: پروژه مهر تحقق رويکرد مشارکت در آموزش و پرورش است موج-رئيس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: همکاران ما ماه‌ها است که با جديت براي مهر امسال تلاش مي‌کنند و از تمام ظرفيت‌هاي دروني و بيروني آموزش و پرورش براي بازگشايي مهري بانشاط استفاده مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري موج،علي زرافشان در همايش توجيهي برنامه پروژه ملي مهر که در سالن اجتماعات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهارکرد: اجراي بزرگ‌ترين رويداد ملي (بازگشايي بهار تعليم و تربيت) نياز به مشارکت و همفکري دارد. مهر امسال علاوه بر اين که آغاز بهار دانش يک بهار ايثار در کشور محسوب مي‌شود.
رئيس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش تحقق رويکرد مشارکت در آموزش و پرورش را يکي از برکات پروژه مهر خواند و تصريح کرد: براي اجراي اين رويداد بزرگ بايد تمام دستگاه‌ها و نهادها آموزش و پرورش را ياري کنند.
وي با اشاره به همزماني هفته دفاع مقدس با بازگشايي مدارس گفت: اين هفته علاوه بر توجه به مهر تعليم و تربيت به مهر ايثار و گذشت عنايت دارد.
زرافشان تصريح کرد: سال تحصيلي 94-95 بايد پروژه مهر را که نمادي از مديريت همراه با برنامه است براي آغاز رخداد سال تحصيلي با مشارکت بخش‌هاي مختلف آموزش و پرورش در استان‌ها اداره کند.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش تصريح کرد: يکي از برکات پروژه مهر تحقق رويکرد مشارکت در آموزش و پرورش است که به مشارکت طلبيدن همه دستگاه‌ها و نهادها که به آموزش و پرورش کمک مي‌کنند دعوت شده است.
وي خاطرنشان کرد: همکاران ما ماه‌ها است که با جديت براي مهر امسال تلاش مي‌کنند و از تمام ظرفيت‌هاي دروني و بيروني آموزش و پرورش براي بازگشايي مهري بانشاط استفاده مي‌کنند.
زرافشان خاطرنشان کرد: براي حمايت از تلاش‌هاي همکاران براي اجراي پروژه مهر در قالب گروه‌هايي به استان‌ها مي‌رويم و ضمن تشکر از اقدامات آن‌ها از فعاليت‌ها بازديد مي‌کنيم.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش با اشاره به اين که مهر امسال مهر خاصي است افزود: در مهرهاي سال گذشته بر اساس دستورالعمل پروژه مهر کميته‌هايي تشکيل داديم تا همکاران را در استان‌ها راهنمايي کنند همچنين در کارگروه‌هاي پيش بيني شده براي آماده سازي فضاي آموزشي تحويل پروژه‌هاي قابل بهره برداري و توزيع کتب درسي فعاليت‌هايي را انجام داده‌ايم.
وي با اشاره به اينکه اين چالش استقرار ساختار نظام 3-3-6 در دوره اول و دوم متوسطه است گفت: اين اتفاق سه سال قبل در دوره ابتدايي افتاد. استقرار پايه ششم در دوره ابتدايي و خالي شدن پايه اول راهنمايي از دانش آموز چالشي بود که آموزش و پرورش در آن سال‌ها با آن مواجه بود.
زرافشان ادامه داد: امسال حجم و کيفيت کار در دوره متوسطه گسترده تر از سال‌هاي گذشته است که اين حجم دوره اول و دوم متوسطه همچنين دوره ابتدايي را متأثر کرده است.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش نيروي انساني را پرچالش ترين حوزه براي مهر امسال خواند و افزود: امسال پايه نهم به اول متوسطه اضافه مي‌شود که به اين معناست که استقرار پايه نهم در سال 94-95 جمعيت 2 ميليون و 50 هزار نفري دانش آموزان را به 3 ميليون و 80 هزار نفري مي‌رساند.
وي خاطرنشان کرد: موضوع مذکور به اين معني است که يک ميليون و 30 هزار دانش آموز در اين پايه اضافه مي‌شوند که نياز 33 هزار کلاس درس دارد اين کلاس‌ها با توجه به 30 ساعت آموزش نياز به يک چهارم ساعت معلم موظف دارد و بايد براي پايه نهم، 33 هزار کلاس درس معلم مشخص شود.
زرافشان عنوان کرد: امسال در دوره دوم متوسطه دانش آموز ورودي نداريم و تعداد دانش آموزان از 3 ميليون و 500 هزار نفر به 2 ميليون پانصد هزار دانش آموز مي‌رسد در واقع حدود يک ميليون دانش آموز از اين دوره کم مي‌شود.
رئيس ستاد پروژه مهر افزود: ساماندهي نيروي انساني اقدامي بلند مدت است و با استقرار دوره دوم متوسطه سه ساله و حذف دوره متوسطه 3 ساله و نيمه پس از سه سال حذف پيش دانشگاهي به ازاي 45 هزار دانش آموز کلاس درس و معلم مازاد خواهيم داشت لذا بايد برنامه ريزي کنيم که تا سه سال آينده براي همکاران فرهنگي اين دوره فضاي آموزشي داشته باشيم.
وي گفت: عدم تناسب توزيع منابع انساني بر اساس رشته، منطقه و جنسيت موضوع بسيار مهمي است که بايد بررسي شود. اين موضوع با استقرار ساختار 3-3-6 تشديد خواهد شد.
زرافشان در خصوص تأمين فضاي فيزيکي مدارس تصريح کرد: در دوره اول متوسطه 14 هزارکلاس درس کمبود داريم و در دوره دوم متوسطه 20 هزار کلاس درس اضافه داريم بنابراين کميته دوره متوسطه در حال فعاليت روي اين موضوع است.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه در دوره متوسطه 15 هزار عوامل اجرايي مدرسه مازاد است گفت: اين عوامل بايد در دوره‌هاي ديگر ساماندهي شوند لذا جابه جايي فيزيکي مدارس در سال تحصيلي جديد زياد خواهد بود.
زرافشان در خصوص آموزش منابع انساني نيز خاطرنشان کرد: توانمندسازي و بهسازي نيروي انساني به کيفيت مربوط مي‌شود که بايد در دوره‌هاي مختلف متوسطه با توجه به اينکه امسال حجم آموزش نيروي انساني گسترده است معلمان آموزش ببينند.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش بيان کرد: طبق تحليل مرکز پژوهش مجلس شوراي اسلامي در سال 90 پيامد استقرار نظام 3-3-6 در آموزش و پرورش بيان شد که با استقرار اين ساختار آموزش و پرورش دچار چالش مي‌شود لذا بايد بر جديت بر اين چالش غلبه کنيم و در حين استقرار و استقلال مناسب پايه‌ها به کيفيت صحيح دست پيدا کنيم.
وي گفت: ترکيب تيم‌هاي اعزامي پروژه مهر به استان‌ها بايد از بخش‌هاي آموزش و پرورش باشد چون پروژه مهر يک کار مشارکتي است. هر استان بايد براي اجراي پروژه مهر خلاقيت و نوآوري داشته باشد و متناسب با اقتضائات محلي در جهت مطلوب اجراي پروژه مهر پيش رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن