تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803600364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عيدي امسال کارکنان دولت، ۶۸۷ هزار تومان/ پيش بيني نرخ تورم 10 درصدي براي سال 95


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۱۵ق.ظ)
نوبخت اعلام کرد: عيدي امسال کارکنان دولت، ۶۸۷ هزار تومان/ پيش بيني نرخ تورم 10 درصدي براي سال 95 موج - رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور با اعلام اين که عيدي کارمندان دولت در سال گذشته 603 هزار تومان بود گفت: امسال اين مبلغ 687 هزار تومان خواهد بود و در بودجه سال آينده نيز به 750 هزار تومان خواهد رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدباقر نوبخت در برنامه تيتر يک با بيان اينکه بخشنامه تدوين لايحه بودجه سال آينده به دستگاه‌ها ابلاغ شده است، افزود: افزايش حقوق کارکنان نيز کمتر از 10 درصد نخواهد بود و پيش بيني مي‌کنيم نرخ تورم نيز به 10 تا 11 درصد برسد.
وي گفت: البته هنوز لايحه بودجه قطعي نشده است و تلاش مي‌کنيم کساني که سطح حقوقشان پايين است از جمله بازنشستگان بيشتر تقويت شوند و تا 15 آذر تلاش مي‌کنيم لايحه بودجه سال آينده را تقديم مجلس کنيم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور با اعلام اينکه عيدي کارمندان دولت در سال گذشته 603 هزار تومان بود گفت: امسال اين مبلغ 687 هزار تومان خواهد بود و در بودجه سال آينده نيز به 750 هزار تومان خواهد رسيد.
نوبخت با بيان اينکه سقف بودجه سال آينده 213 هزار ميليارد تومان خواهد شد افزود: 147 هزار ميليارد تومان براي هزينه‌هاي جاري و 30 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني و 7 هزار ميليارد تومان هم بودجه تملک دارايي سرمايه اي بابت اوراق مشارکت سررسيد شده خواهد بود و درآمدهاي اختصاصي و همچنين منابع استاني را نيز بايد اضافه کرد.
وي گفت: دولت تلاش مي‌کند همزمان با انضباط هزينه اي بودجه اي نيز توزيع منابع هم عادلانه و متناسب باشد و نظام پرداخت‌ها را بازنگري مي‌کنيم تا همه کارکنان دولت از دريافتي مناسبي برخوردار شوند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور افزود: همه مردم مي‌دانند که اگر وضع دولت خوب شود وضع مردم هم بهتر خواهد شد و همه قبول دارند که دولت با تنگناهاي مالي مختلفي روبروست هرچند تلاش کرديم تحريم‌ها را با منطق کنار بزنيم و نبايد اجازه دهيم مردم بي جهت تحت فشار اقتصادي باشند.
نوبخت گفت: البته هنوز تحريم‌ها برطرف نشده است و آخر امسال يا اواخر سال آينده پيش بيني مي‌کنيم که تحريم‌ها حذف شود و براي دوره پساتحريم و شرايط جديدي که در زمينه آزادسازي منابع ارزي و همچنين جذب سرمايه گذار خارجي ايجاد مي‌شود برنامه ريزي کاملي داريم که از اين فرصت‌ها به طور بهينه استفاده کنيم.
وي افزود: اگر وضع دولت خوب شود حتماً براي مردم هم بيشتر تلاش خواهيم کرد و با توجه به اينکه قدرت خريد کارکنان دولت پايين آمده است اگر 30 درصد هم به حقوق آن‌ها اضافه کنيم شايد عقب ماندگي جبران نشود و مجبوريم هزينه‌ها را متناسب با درآمدها تنظيم کنيم.
سخنگوي دولت اظهار داشت: قيمت‌هاي نفت هم کاهش يافته است و اميدواريم با منابع مالي که آزاد مي‌شود هم به طور مستقيم و هم با روش سرمايه گذاري بتوانيم قدرت خريد مردم را افزايش دهيم.
نوبخت درباره پيش بيني قيمت نفت هم گفت: سه گزينه 42 و 45 و 50 دلار را با وزارت نفت پيش بيني کرده‌ايم و انتظار داريم در مجموع 68 هزار ميليارد تومان از اين محل نصيب دولت شود و بودجه عمراني دولت در سال آينده 38 هزار ميليارد تومان خواهد بود.

ايجاد 755 هزار شغل در يک سال
سخنگوي دولت گفت: در يک سال (از بهار پارسال تا بهار امسال) 872 هزار نفر وارد بازار کار شدند که از اين تعداد 755 هزار نفر موفق شدند فرصت اشتغال به دست آورند و 117 هزار نفر نتوانستند.
نوبخت افزود: آمار شاغلان بر اساس طرح‌هاي آمارگيري مرکز آمار ايران در بهار پارسال 21 ميليون و 107 هزار و 245 نفر بوده است که در بهار امسال به 21 ميليون و 861 هزار و 836 نفر بالغ شد.
وي اضافه کرد: طرح‌هاي آمارگيري بازار کار مانند روش‌هاي گذشته بوده و شاخص سازمان بين المللي کار مد نظر بوده است. هرچند معتقديم حتي با يک شغل هم به راحتي نمي‌توان هزينه زندگي را تأمين کرد.
نوبخت گفت: به هر حال رشد اقتصادي کشور وقتي از 1.9- درصد در سال 92 و همچنين 6.8- سال 91 به نرخ رشد 3+ درصد مي‌رسد در توسعه بازار اشتغال هم مؤثر است هر چند نمي‌توان نسبت يک به يک برقرار کرد چون بخشي از افزايش توليد بدون افزايش نيروي کار بوده است.
وي افزود: اميدواريم با تلاش‌هاي دولت و در فضاي جديد پساتحريم فرصت‌هاي گسترده اي براي اشتغال ايجاد کنيم و بايد به نرخ رشد 8 درصدي هم برسيم.
سخنگوي دولت درباره منابع مالي دولت که با اجراي برجام آزاد مي‌شود، گفت: بخشي از اين منابع به دولت تعلق دارد که به 6 ميليارد دلار مي‌رسد و 23 ميليارد دلار هم جزو ذخاير بانک مرکزي است و بخشي هم جزو دارايي ارزي کشور محسوب مي‌شود و در مجموع به بيش از 100 ميليارد دلار خواهد رسيد.
نوبخت افزود: البته ما براي اينکه به نرخ رشد 8 درصدي برسيم فقط به اين منابع تکيه نمي‌کنيم بلکه اميدواريم با رفع تحريم‌ها فضاي مثبتي براي توسعه سرمايه گذاري‌ها و جذب منابع خارجي فراهم شود.
وي گفت: ترافيک ورود هيات‌هاي خارجي براي بررسي راه‌هاي همکاري با ايران هم نشان مي‌دهد فرصت خوبي در دوره پساتحريم خواهد بود و ما هم براي اينکه رفتار بهينه اقتصادي با خارجي‌ها داشته باشيم براي همه زمينه‌ها برنامه ريزي داريم و برنامه‌هاي خود را براي پساتحريم آماده کرده‌ايم.
نوبخت در ادامه با بيان اينکه دولت با رسانه ملي رابطه صميمي و خوب دارد، افزود: نشست‌هاي متعددي با اصحاب رسانه داريم و برنامه‌هاي خود را براي دوره پساتحريم در معرض نقد و بررسي قرار مي‌دهيم و از همه نقدها استقبال مي‌کنيم به شرط اينکه راه حل هم بدهند و دولت به عقل جميع ايرانيان بدون هيچ خط و جناحي احترام قائل است و ترکيب کابينه دولت اعتدال هم اين را نشان مي‌دهد.
وي گفت: با مردم نيز ارتباط صميمانه و مستقيم و غيرمستقيم داريم و اخيراً هم در مسير تهران- کرج از آزادراه همت بازديد کرديم و دولت تلاش مي‌کند که با بررسي مشکلات مردم، خدمات خود را گسترش دهد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور اضافه کرد: رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي هم به خوبي نظرات مردم را منعکس مي‌کنند.

جايگاه نظارتي شوراي نگهبان غيرقابل انکار است
سخنگوي دولت با بيان اينکه قوه مجريه کارهاي اجرايي انجام مي‌دهد گفت: کار نظارتي شوراي نگهبان غيرقابل انکار است.
نوبخت افزود: دولت به جوانان ازجمله بسيجي‌ها، سپاهي‌ها و همه انقلابي‌ها احترام قائل است و به نظر ما گروه‌هاي افراطي شامل اين عزيزان نمي‌شود.
وي اضافه کرد: گروه‌هاي انقلابي هرگز فراقانوني رفتار نمي‌کنند و قانون را دور نمي‌زنند و منظور ما از گروه‌هاي افراطي کساني هستند که از قانون و حتي گاهي از رهبري هم جلو مي‌زنند.
نوبخت گفت: دولت همچنين از هر گونه اظهارات جوانان در چارچوب منطق و استدلال استقبال مي‌کند و گروه‌هاي انقلابي هرگز خلاف قانون رفتار نمي‌کنند.
وي در ادامه درباره برنامه سفر آقاي روحاني به نيويورک افزود: هنوز اين برنامه نهايي نشده است.
سخنگوي دولت درباره بازار ارز هم گفت: ديگر از نوسان 40- 50 درصدي دوره‌هاي گذشته خبري نيست و قطعاًَ بانک مرکزي شتابزده عمل نخواهد کرد و ما اعتقادي به اقتصاد مداخله اي نداريم و بانک مرکزي مراقب اوضاع بازار ارز است و قدرت و دلار کافي براي مديريت بازار دارد.
نوبخت در ادامه درباره قيمت خودرو نيز گفت: اينکه مردم ايران شايسته استفاده از محصولات با کيفيت و خودروي خوب هستند مورد تأييد و حمايت دولت است و از خودروسازان هم انتظار داريم به مطالبات مردم توجه کنند.
وي افزود: يکي از مختصات اقتصاد مقاومتي حمايت از توليدات داخل است و از مردم انتظار داريم از محصولات با کيفيت داخلي استفاده کنند و خوشبختانه خودروسازان هم برنامه‌هاي خوبي دارند و اميدواريم کيفيت افزايش يابد و قيمت‌ها هم متناسب شود.
نوبخت اضافه کرد: سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان هم بايد نظارت کافي داشته باشد تا در حق مصرف کنندگان اجحافي صورت نگيرد، اگر ما از مردم مي‌خواهيم از محصولات داخلي استفاده کنند در مقابل هم نبايد انحصار برخي محصولات باعث افت کيفيت شود.
وي گفت: فرزندان اين ملت در صنعت خودروسازي تلاش‌هاي خوبي دارند و نبايد ما صنايع خود را تحريم کنيم بلکه اقتصاد مقاومتي متکي به توليدات داخلي است و اين انتظار البته دو جانبه از مردم و توليد کنندگان است.
سخنگوي دولت درباره اينکه معمولاً اعضاي هيات دولت در پايان جلسه و هنگام خستگي چکار مي‌کنند گفت: 4 ساعت جلسه هيات دولت طوري است که معمولاً متوجه نمي‌شويم کي به پايان رسيده است.
نوبخت افزود: اگر در دولت روحاني نبودم حتماً به شغل تحقيق، پژوهش و آموزش ادامه مي‌دادم.
وي درباره درخواست مجري برنامه مبني بر حضور در اين شبکه در سه شنبه‌هاي اول هر ماه گفت: هم به عنوان سخنگوي دولت و هم به عنوان رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور همواره با اصحاب رسانه به ويژه رسانه ملي ارتباط دارم و هر وقت نياز باشد در خدمت خواهم بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن