تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804361750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتاین مایر خواستار گفتگو با ایران و روسیه برای حل بحران سوریه شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اشتاین مایر خواستار گفتگو با ایران و روسیه برای حل بحران سوریه شد
وزیر امور خارجه ایران توافق هسته‌ای با ایران را یک فرصت شاید غیر قابل بازگشت برای باز شدن کانال‌های گفتگوی جدید برای حل بحران سوریه دانسته و خواستار مذاکره با تهران و مسکو برای حل این بحران شد.
به گزارش نامه نیوز، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان در مقاله ای که در روزنامه "تاگس اشپیگل" به چاپ رسیده است تاکید کرد برای اینکه به جنگ در سوریه خاتمه دهیم نباید از هیچ تلاش سیاسی دریغ کنیم.

بیش از چهار سال است که از  شروع جنگ خشن در سوریه می گذرد. خیلی ها با وجود آمارهای وحشتناک و تصاویر مرگ و ویرانگری همچنان ساده از دور نظاره گر این شرایط هستند. بسیاری نیز ممکن است این تصور ساده را داشته باشند که ما می توانیم این کشتارها در همسایگی اروپا را به راحتی نادیده گرفته یا مسئولیت آن را به دیگران واگذار کنیم.

اشتاین مایر در بخش دیگری از این مقاله تصریح کرد: ماه هاست که روزانه هزاران پناهنده سوری از مرزهای اروپا و از ترس بمبهای بشار اسد و وحشی گری های داعش به سمت ما هجوم می آورند. خیلی زمان برای ما باقی نمانده است که آنچه که از سوریه باقی مانده است را نجات دهیم.

اگر ما صادق باشیم باید بگوییم که همه تلاش های بین المللی برای یک راه حل سیاسی در سوریه تا به حال شکست خورده است. شورای امنیت از ابتدای بحران سوریه از طریق تضاد منافع با روسیه مسدود شده بود. بی اعتمادی های عمیق و مبازات قدرتی منطقه ای تا به حال یک توافق بین کشورهای همسایه در منطقه را غیر ممکن کرده است. ایران برای برخی ها همچنان یک مهره منفور است که نباید با آن یک بار هم بر سر میز مذاکره نشست.

توافق هسته ای وین با ایران شاید یک فرصت غیر قابل تکرار برای بالاخره شکستن این جبهه گیری های سخت است تا کانالهای گفتگوی جدید که پیش از این ممکن نبود گشوده شود. وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه در دوحه مشترکا با وزرای امور خارجه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دیدار کرده اند و وزیر امور خارجه عربستان هم سفری به مسکو داشته است. در عرض یک ماه بعد از توافق وین برای اولین بار این موفقیت به دست آمد که بر اساس یک توافق آمریکایی – روسی دو تصمیم مهم درباره سوریه در شورای امنیت گرفته شود.

اشتاین مایر درباره به خطر افتادن این پیشرفت ها در سایه تحولات اخیر و کمک های نظامی روسیه و ایران به ارتش سوریه و بشار اسد هشدار داد.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: با وجود همه دشواری ها ما نباید از هیچ تلاشی دریغ کنیم تا این پنجره فرصت شاید یک بار باز شده دوباره بدون استفاده بسته شود. اینکه حالا دوباره تنها روی یک راهکار نظامی تاکید کنیم کاملا بی معنی است. حالا باید این موفقیت حاصل شود که احزاب درگیر را بر سر میز مذاکره بیاوریم. در این راستا کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، ترکیه و همچنین ایران نقش مهمی را ایفا می کنند.

اخیرا شورای امنیت سازمان ملل از تصمیم "دی میستورا"  فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه که یک راهکار عاقلانه برای یک روند انتقالی سیاسی در سوریه را نشان می دهد حمایت کرده است. این طرح گفتگوهای بین احزاب مخالف در چهار گروه کاری را پیش بینی کرده و از تشکیل یک گروه تماس بین المللی متشکل از بازیگران مهم بین المللی و منطقه ای برای حل این بحران حمایت کرده است. من بر این عقیده ام که این رویکرد درستی است. ما باید از تمام نفوذ خود استفاده کنیم تا این روند حالا و قبل از اینکه دیر شده و منطق نظامی گری دوباره دست بالا پیدا کند اجرایی شود.

منبع: تسنیم


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن