تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804502010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

المانیتور: ترکیب ایران-ترکیه بهتر از ایران-عربستان برای حل بحران سوریه جواب می‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: المانیتور: ترکیب ایران-ترکیه بهتر از ایران-عربستان برای حل بحران سوریه جواب می‌دهد
المانیتور به نقل از یک تحلیلگر سیاسی نوشته است، ترکیب ایرانی-ترکیه‌ای از ترکیب ایرانی- سعودی نتیجه بهتری برای حل بحران سوریه خواهد داشت.
به گزارش نامه نیوز، در حالی که هزاران پناه جوی سوری سعی در رسیدن به اروپا دارند، توجهات کشورهای اروپایی به بحران چهار ساله سوریه جلب شده است.

«لورا روزن» گزارشگر المانیتور در یادداشتی نوشت «استفان دی میستورا» فرستاده سازمان ملل به سوریه هفته گذشته به تحلیل‌گری که در مسایل امنیت منطقه فعالیت دارد گفت «هیچ پیشروی نداریم، همه چیز بدون پیشرفت باقی مانده است.»

وی طی این یادداشت ادامه داد، آمریکا، روسیه و اتحادیه اروپا امیدوار بودند با حصول توافق هسته‌ای ایران، دیپلماسی انتقال سیاسی در سوریه و از میان بردن داعش، با متقاعد شدن عربستان برای ورود ایران به گروه تماس سوریه که گروهی بین‌المللی است، انجام پذیرد. هیاهوی دیپلماسی با حصول توافق هسته‌ای ایران طوری بود که به موجب آن یک ملاقات نادر میان وزرای خارجه آمریکا، روسیه و عربستان سعودی در دوحه برگزار شد. البته این ملاقات به هیچ نتیجه‌ای برای پیش برد این مساله منجر نشد.

وی در ادامه به فشار اصلی در این مساله اشاره کرد و نوشت بر اساس گفته‌های منابعی فشار اصلی اینجاست که عربستان سعودی از آمریکا و روسیه می‌خواهد تنها به شرطی ایران در گفت‌وگوهای گروه تماس شرکت کند که با کنار رفتن بشار اسد موافق باشد اما ایران با این پیش شرط مخالف است. همچنین دکتر ظریف وزیر خارجه ایران هم در این باره گفت «صلح تنها با شعارهایی که از همسایگان سوریه می‌شنویم به این کشور باز نمی‌گردد.»

یادداشت المانیتور افزود «روسیه هم حمایت خود را از اسد افزایش داده و اخیرا مشاوران و محموله‌های نظامی به سوریه ارسال کرده است و پیش از این نیز روسیه مداخلات نظامی بسیاری در سوریه کرده و نیروهای نظامی سوریه را آموزش داده است.»

نویسنده ادامه داد که یک مقام دولتی آمریکا به المانیتور گفت «مایکل راتنی فرستاده تازه آمریکا به سوریه با «مایکل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه و دیگر مقامات روسی در 28 آگوست در مسکو دیدار کرد و با «دی میستورا» فرستاده سازمان ملل در تاریخ 29 آگوست دیداری داشت و با ««الجبیر» از عربستان سعودی نیز در جده در تاریخ 29 آگوست دیدار کرده است. به گفته این مقام آمریکایی «این دیدارها در ادامه گفت‌وگوها برای همکاری در راستای انتقال سیاسی و پایان دادن به بحران سوریه بود. این دیدارها از مشارکت جان کری با همتایانش و از مشارکت ما و پشتیبانی از تلاش‌های فرستاده ویژه حمایت می‌کند.»

«فرد هوف» از اعضای پیشین کابینه اوباما به المانیتور گفت باید حرکت دیپلماتیکی برای انتقال سیاسی و یا تنش‌زدایی در سوریه صورت بگیرد.

هوف ادامه داد «به نظر من ایران اخیرا به این نتیجه رسیده است که از دست دادن اسد به معنای از دست دادن امتیاز خود در سوریه است. سوریه پل مهمی برای اتصال ایران به حزب الله در لبنان می‌باشد.»

همچین یک دیپلمات سابق روسی به المانیتور گفته است «روس‌ها به دنبال راه حلی هستند که با خواسته غربی‌ها برای 100 درصد کنار رفتن اسد در حال حاضر تفاوت داشته باشد. هم‌چنین روس‌ها خواهان نقش داشتن در شکل دادن دولت جدید در سوریه دارند به طوری که دولت جدید افراطی اسلامی نبوده و 100 درصد هم غربی نباشد.»

این دیپلمات روس افزود «من فکر می‌کنم مسکو می‌تواند به تغییر ساختارهای قدرت تدریجی و قانونی در سوریه با روی باز نگاه کند و این درصورتی است که دیگر طرفین (آمریکا، عربستان سعودی و دیگران) آمادگی خود را برای راه حل‌های بهتری غیر از راه حل رفتن اسد نشان دهند.»

«پیتر بوگارد» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در تاریخ هفتم سپتامبر گفت «دولت آمریکا برخی روش‌های موثرتر را برای بحران جهانی مهاجران در نظر دارد که شامل سکونت دادن به پناه‌جویان است. ما در تماس منظم با کشورهایی در خاورمیانه و اروپا هستیم که به شدت تحت تاثیر هجوم رو به افزایش مهاجران بودند. مهم است که در نظر داشته باشیم که آمریکا برای بیش از 4 میلیارد نفر کمک‌های انسان‌دوستانه از آغاز بحران سوریه فراهم کرده است و بیش از یک میلیارد دلار کمک در سال جاری به سوریه داده است.»  

نویسنده این مطلب به نقل از یک تحلیل‌گر منطقه‌ای نتیجه‌گیری کرد ترکیب ایرانی ترکیه‌ای ممکن است برای بحران سوریه بهتر از ترکیب ایرانی-سعودی باشد. چرا که سعودی‌ها درگیر یمن است و مساله سوریه را بیشتر یک بازی با حاصل جمع جبری صفر میداند.

منبع: فارس


۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن