تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803022064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری های مستمر پارلمان های ایران و عراق برای تامین امنیت پایدار و مبارزه با تروریسم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: همکاری های مستمر پارلمان های ایران و عراق برای تامین امنیت پایدار و مبارزه با تروریسم


دکتر علی لاریجانی در حاشیه دیدار با رئیس مجلس ملی عراق در جمع خبرنگاران گفت: پارلمان های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق همکاری های مستمر و متمادی دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، توسعه مناسبات و همکاری های دوجانبه ، ایجاد امنیت پایدار در منطقه، تقویت مبارزه با تروریسم و دیگر مسائل منطقه ای و بین المللی محور گفتگوهای سلیم الجبوری با آقایان لاریجانی ، ظریف و شمخانی بود. رئیس مجلس شورای اسلامی به همکاری های مستمر پارلمان های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: این همکاری برای مبارزه با تروریسم و تامین امنیت پایدار صورت می گیرد.

دکتر علی لاریجانی در ابتدای این نشست خبری مشترک عنوان کرد: امروز برای ما افتخار آمیز است که جناب استاد جبوری رئیس پارلمان عراق و هیات همراه به ایران تشریف آورده اند. کشور عراق، کشور همسایه، دوست و برادر ماست و دو ملت ایران و عراق از دیرباز ارتباط وثیقی دارند.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که می بینیم امروز عراق به عنوان کشور مهم در منطقه دارای ساختار دموکراتیک است ادامه داد: در سالهای اخیر، همیشه ایران در کنار ملت و دولت جدید عراق بود، حتی در سخت ترین شرایط که جریان های ترویستی  دنبال این بودند که داخل عراق را بهم بریزند، ایران به درخواست دولت عراق، به کمک ملت و دولت این کشور در مقابل تروریست رفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی برای همه ما مخصوصا کشورهای منطقه، نقطه قوی باشد که ملت عراق توانستند در  درون یک دولت وحدت ملی که همه قشرها و فرق مختلف در آن وجود دارد، بتوانند یک دولت مهمی در عراق به وجود بیاورند.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه خوشبختانه بین دو پارلمان روابط دوستانه و صمیمانه ای برقرار است، اظهار داشت: ما مستمرا با الجبوری رایزنی داریم و همچنین بخش های مختلف پارلمان ها با هم گفت و گوهای مهم در مسائل دو جانبه دارند.

وی تاکید کرد: در سفر امروز ایشان به ایران ما مذاکرات خیلی خوبی هم در زمینه بالا بردن روابط تجاری بین دو کشور و همچنین مسئله تعمیق روابط سیاسی و فرهنگی بین دو کشور و مخصوصا در زمینه امنیت پایدار و مبارزه با تروریسم داشتیم.

رئیس قوه مقننه کشور گفت: سلیم الجبوری گزارشی از تحولات در منطقه و تصمیماتی که برای ایجاد همگرایی بیشتر و پایداری امنیتی تدبیر کردند، ارائه کردند و ما از آن استفاده کردیم.

دکتر لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس مجلس ملی عراق به ایران، سفر موفق باشد و نتیجه این سفر بهبود روابط دو کشور و تاثیرگذاری در منطقه برای ایجاد آرامش بیشتر باشد.

ستایش رئیس مجلس عراق از تیم مذاکره کننده

 همچنین رئیس مجلس ملی عراق در نشست خبری مشترک عنوان کرد: باعث خوشحالی است که امروز در جمهوری اسلامی ایران حضور دارم و با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ملاقات داشتم.

سلیم الجبوری اظهار داشت: مذاکرات ما بر اساس خواستگاه روشن و مشترکی صورت می گیرد و مبتنی بر این است که جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی و مشترکی بر امنیت منطقه ای و همکاری بین المللی ایفا می کند.

وی تاکید کرد: این باور ما ناشی از داده های موجود در منطقه و همچنین چالشی هایی که به طور مشترک در زمینه های اقتصادی و امنیتی که دو کشور با آن رو به رو هستند شکل گرفته است. مخصوصا سرایت تروریسم در منطقه و نیاز همکاری همه کشورهای منطقه برای مهار این پدیده بر این مسئله تاثیرگذار بوده است.

الجبوری ادامه داد: با توجه به عمق مناسبات میان ملت های دو کشور، وابستگی متقابل آنها و ماهیت روابط میان تصمیم گیرندگان دو کشور باعث می شود ما در این راستاها به طور مشترک عمل کنیم.

 200 سفر در یکسال گذشته

رئیس مجلس ملی عراق همچنین عنوان کرد: طی یک سال گذشته بیش از 200 سفر میان مسئولان دو کشور، در زمینه های قانون گذاری و اجرایی مذاکراتی صورت گرفته همچنین موافقتنامه‌هایی میان دو کشور در حوزه های امنیتی و تقویت روابط اقتصادی امضا شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ما از تلاش های مذاکره کنندگان ایران در خصوص دستیابی توافق هسته ای ستایش می کنیم و امیدواریم که این توافق در جهت برقراری امنیت در منطقه باشد.

الجبوری افزود: عراق در حال حاضر با چالش بزرگی در مناطق متعدد در مبارزه با داعش مواجه است، همچنین شبه بحران اقتصادی در عراق وجود دارد و این کشور نمی تواند با این بحران اقتصادی مقابله کند مگر با کمک و یاری رسانی کشورهای منطقه.

رئیس مجلس ملی عراق با بیان اینکه امروز ما گفت و گوی مفصلی با دکتر لاریجانی در خصوص همکاری کشورهای منطقه با ایران و عراق داشتیم، اظهار داشت: دو کشور روابط پارلمانی متمایزی دارند و امروز ما درباره مسائل متعددی گفت و گو کردیم کرد و دکتر لاریجانی عنوان داشتند عراق میزان اجلاس آینده پارلمان اسلامی باشد در این راستا نیاز مند کمک  دوستان و برادران هستیم تا بتوانیم این اجلاس را با موفقیت برگزار کنیم.

 
دانلود

 

لینک را کپی کنید


شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن