تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804392184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جان آلن: زمان به نفع داعش نیست/ ائتلاف موفقیت‌های چشمگیری داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جان آلن: زمان به نفع داعش نیست/ ائتلاف موفقیت‌های چشمگیری داشته است
فرمانده آمریکایی ائتلاف ضد داعش در اولین سالروز شکل‌گیری این ائتلاف تاکید کرد، با توجه به تقویت توانایی، اعتماد به نفس، رهبری و ظرفیت نظامی مخالفان میانه روی سوری برای مبارزه با داعش این یک جنگ کوتاه مدت نخواهد بود اما با مقایسه یک سال پیش با امروز می‌توان گفت که دستاوردهای چشمگیری نائل شده است.
به گزارش نامه نیوز، ژنرال جان آلن، هماهنگ کننده عملیات ائتلاف آمریکایی ضد داعش در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان گفت: سال گذشته میلادی اعلام کرده بودم که جنگ با داعش جنگی طولانی خواهد بود و ما باید آماده این مساله باشیم، جنبه‌هایی از این مساله وجود دارد که ممکن است چندین دهه طول بکشد و ما نباید از این مساله تعجب کنیم.
 
وی گفت: البته بد نیست به یاد بیاوریم سال گذشته میلادی در چنین روزی در آغاز تشکیل ائتلاف ضد داعش، کجا بودیم؛ آن زمان موصل و سه تا از چهار استان غربی عراق سقوط کرده بود و داعش کنترل بخش اعظم مرزهای سوریه و ترکیه را به دست گرفته بود.
 
این فرمانده ارشد ارتش آمریکا افزود: ما شک داشتیم که آیا عراق از این مساله نجات پیدا می‌کند یا خیر. هنگامی که شما به عقب بر می‌گردید و اتفاق‌های آن زمان را مرور می‌کنید و آن‌ها را با آنچه که در حال حاضر رخ می‌دهد مقایسه کنید، شاهد تغییری چشمگیر خواهید بود. ما در برخی نقاط موفق بوده‌ایم اما در برخی نقاط دیگر موانعی داشته‌ایم. به یاد بیاورید پاییز سال گذشته میلادی در سوریه جایی که فرصت همکاری با شرکای خود را داشتیم جایی به نام کوبانی وجود داشت که هرگز نام آن را نشنیده بودیم و به نظر می‌رسید که در حال سقوط بود اما در نهایت با حمایت ائتلاف ضد داعش و شرکای قابل اعتماد آن کوبانی نجات یافت. در نتیجه با یادآوری اینکه سال گذشته میلادی کجا بودیم و الان کجا ایستاده‌ایم با این مساله که ما تاکنون بازنده جنگ بوده‌ایم، موافق نیستیم.
 
وزارت امور خارجه روسیه اخیرا اذعان کرده که تعدادی نیرو در سوریه برای کمک به نیروهای دولت بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور در مبارزه با داعش دارد. ژنرال آلن در پاسخ به این سوال که آیا با این مساله مشکلی دارد یا خیر مدعی شد: ما چند روز اخیر با دقت این مساله را بررسی کرده‌ایم که ببینیم این کمک چیست؟ اما اگر روس‌ها از نیروهای نظامی برای کمک به دولت اسد استفاده کنند، موضوع خوبی نیست. بشار اسد به تنهایی مسئول مرگ ده‌ها هزار تن از مردم سرزمینش است. بخش اعظم بی‌ثباتی در این منطقه نتیجه مستقیم اقدامات بشار اسد است و کمک به او با نیروی نظامی باعث ایجاد بحران دیگری در این منطقه می‌شود و در حقیقت می‌تواند نیروهای روسیه را رویاروی نیروی ائتلاف ضد داعش در مبارزه با تروریست‌ها در سوریه قرار دهد.
 
آمریکا تلاش کرده تا مخالفان میانه رو سوری را برای مبارزه با داعش در سوریه آموزش دهد. 500 میلیون دلار برای این هدف هزینه شده است. متاسفانه گزارشات حاکی از آن است که اکثر این افراد یا ربوده شده یا فرار کرده‌اند. ژنرال جان آلن در خصوص این مساله گفت: این یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است و 500 میلیون دلار برای حمایت از یک سرمایه‌گذاری بلند مدت هزینه شده است.
 
وی گفت: البته ما اذعان داریم که این یک مشکل و مانع است. اما ما همچنان به اصول این برنامه متعهدیم. عناصر دیگری در سوریه وجود دارند که ما با آن‌ها کار کرده‌ایم که به دستاوردهای نظامی چشمگیری نایل شده‌اند.
 
جان آلن به مناسبت یک سالگی ائتلاف ضد داعش در مصاحبه با شبکه خبری العربیه نیز گفت که آمریکا با هر گونه کمک نظامی به نظام سوریه مخالف است و از نزدیک حضور نظامی جدید روسیه در سوریه را زیر نظر دارد.
 
وی با بیان این ادعا که راهکار مسالمت آمیز بحران سوریه بدون بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور ممکن خواهد بود، گفت: ما از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم و در گفتگو و ارتباط مداوم با روس‌ها درخصوص حل بحران مبتنی بر آغاز دوره انتقالی در سوریه هستیم. ما دیدگاه خود را درخصوص حل بحران سوریه تنها از طریق راهکار سیاسی کاملا واضح و روشن اعلام کرده‌ایم. ما گفتیم که نظامی کردن بحران موجب مشکلات و بحران انسانی بزرگی در منطقه در سطوح مختلف می‌شود.
 
جان آلن که سابقه فرماندهی نیروهای چند ملیتی در افغانستان را نیز در کارنامه دارد درخصوص عملیات ائتلاف ضد داعش گفت: این عملیات طولانی خواهد بود هرچند که اکنون نیز به دستاوردهای زیادی رسیده است.
 
آلن همچنین درخصوص آزادسازی شهر موصل، مرکز استان الانبار عراق گفت: می توانم بگویم که این شهر ظرف چند ماه آزاد خواهد شد اما می‌خواهم در تخمین زدن درخصوص این مسئله احتیاط به خرج دهم. این سوالی است که رهبران نظامی عراق بهتر می‌توانند جواب آن را بدهند.
 
وی افزود: زمان به نفع داعش نیست چراکه این گروه همواره دولت‌های ضعیف را هدف قرار می‌دهد اما دولت عراق تقویت پایه‌های دولت خود را آغاز کرده است.
 
آلن تصریح کرد که رهبران عشایر عراق نقش مهم‌تری را در عراق بازی می‌کنند و فضایی را ایجاد خواهند کرد که در آن اجازه بازگشت داعش یا تشکیل گروه دیگری مثل داعش را نخواهند داد.


منبع: ایسنا


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن