تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816148791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال کاهش قيمت نفت به ۲۰ دلار براي هر بشکه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۴۸ق.ظ)
بدبينانه‌ترين سناريوي گلدمن ساکس؛ احتمال کاهش قيمت نفت به ۲۰ دلار براي هر بشکه موج - بانک آمريکايي گلدمن ساکس در تازه‌ترين برآورد خود در بدبينانه‌ترين سناريو از احتمال کاهش قيمت نفت به ۲۰ دلار براي هر بشکه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، بانک گلدمن ساکس، که پيش‌بيني‌هايش بيشترين تأثير را روي معاملات بازار نفت دارد، پيش‌بيني خود را براي نفت خام آمريکا کاهش داد و از رقم پيشين ۵۷ دلار براي هر بشکه به ۴۵ دلار رساند و رقم ۴۹ دلار و ۵۰ سنت را براي قيمت برنت در سال آينده پيش‌بيني کرد، در حالي که در برآورد پيشين براي اين شاخص نفتي ۶۲ دلار براي هر بشکه و دليل آن مازاد عرضه و نگراني‌ها درباره اقتصاد چين اعلام شده است.
گلدمن ساکس پيش‌بيني کرد: حتي قيمت‌هاي نفت خام برآورد شده نمي‌تواند پايه ثابتي باشد و حتي مي‌تواند تا ۲۰ دلار براي هر بشکه کاهش يابد، اين سطح قيمتي در يک دهه گذشته بي‌سابقه بوده است.
بر پايه برآورد تحليل گران بانک گلدمن ساکس به رهبري جفري کاري، محقق ارشد بازار کالا، در روز جمعه (۲۰ شهريور) با وجود اين که قيمت نفت در بازارهاي جهاني به قيمت‌هاي پايين زمستان گذشته نزديک شده است، اما؛ عوامل مالي و بنيادي بازار بسيار ضعيف گزارش مي‌شود.
تقاضا نيز در روزهاي پيش روي بازار، قوي به نظر نمي‌رسد و اين در حالي است که عرضه روزبه‌روز بيشتر مي‌شود.
خبر خوب اين که بنا بر اين گزارش، قيمت‌ها به اين زودي‌ها به ۲۰ دلار نمي‌رسد و اگر هم برسد مدت آن کوتاه خواهد بود؛ با اين حال پيش‌بيني قيمت ۲۰ دلار تحولاتي را در بازار ايجاد کرد تا سرمايه‌گذاران با عمق افت قيمت خود را وفق دهند.
در پي اين گزارش، قيمت نفت خام شاخص دابليو تي آي آمريکا در پايان معاملات آتي ديروز بازار بورس نيويورک (نايمکس) با يک دلار و ۲۹ سنت افت (۲.۸ درصد) به ۴۴ دلار و ۶۳ سنت براي هر بشکه رسيد.
در همين حال قيمت نفت خام شاخص برنت درياي شمال در پايان معاملات ديروز بازار آي سي يي لندن با ۷۵ سنت (۱.۵ درصد) کاهش، ۴۸ دلار و ۱۴ سنت براي هر بشکه معامله شد.
قيمت نفت طي ۱۲ ماه گذشته به کمتر از نصف کاهش ‌يافته است. دليل اين موضوع عوامل بنيادي شامل عرضه و تقاضا در بازار گزارش شده است.
کند شدن نرخ رشد اقتصادي چين نگراني‌هاي را به بار آورده است، در حالي که توليدکنندگان عضو و غير عضو اوپک روزبه‌روز توليد خود را افزايش مي‌دهند.
هم اکنون بازار با مازاد عرضه نفت رو به رو است، برآوردها نشان مي‌دهد که روزانه حدود ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار بشکه مازاد عرضه در بازار وجود دارد، خريداري نيست و در نتيجه قيمت پايين مي‌آيد.
ناظران منتظرند ببينند که سرانجام کدام يک از توليدکنندگان اصلي نفت؛ يعني توليدکنندگان سنتي يا توليدکنندگان جديد آمريکا و کانادا در نهايت راضي خواهند شد تا توليد خود را کاهش دهند که شايد اين کار سبب شود قيمت‌ها اندکي بهبود يابد.
کاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني البته تبعاتي براي برخي توليدکنندگان نفت در آمريکا به همراه داشته است.
هزينه توليد نفت شيل در اين کشور بالاست و برآورد مي‌شود که توليد هر بشکه نفت شيل حدود ۵۰ دلار هزينه دارد و اين بدان معناست که افت قيمت نفت به زير ۵۰ دلار برداشت از ذخاير شيل اويل را براي اين توليدکنندگان غير اقتصادي مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن