تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803287357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سقوط بورس با بازگشايي سنگ آهني ها و فولادي ها/انتقاد دوباره بورس تهران از تصميم سنگ آهني وزير صنعت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۴۴ق.ظ)
سقوط بورس با بازگشايي سنگ آهني ها و فولادي ها/انتقاد دوباره بورس تهران از تصميم سنگ آهني وزير صنعت موج - مديرعامل بورس اوراق بهادار تهران درباره بازگشايي نماد شرکت هاي سنگ آهني در بازار سهام شفاف سازي کرد.
به گزارش خبرنگار موج،حسن قاليباف اصل مديرعامل شرکت بورس اوراق بهادار در جمع رسانه هاي خبري، در برابر اين سوال که چرا به رغم عدم لحاظ شدن کاهش نرخ گندله در بودجه شرکت هاي سنگ آهني، به بازگشايي نماد اين شرکت ها اقدام شد، اظهار داشت: با توجه به اين که اين شرکت ها اطلاعات خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کرده اند،بر اساس اعلام «سازمان» و اين که اين نمادها قابل بازگشايي هستند، بورس اوراق بهادار تهران اقدام به بازگشايي نماد اين شرکت ها کرد.
وي با انتقاد از ابهام آميز بودن فضاي کسب و کار معادن در کشور، به بودجه دو صنعت فولاد و سنگ آهن اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر اين دو صنعت بورسي يک متغير (نرخ گندله آهن) را با دو پيش فرض به بازار ارائه داده اند؛ صنعت فولاد نرخ فروش گندله در بودجه خود را معادل 20 درصد قيمت شمش فولاد خوزستان و صنعت سنگ آهن نيز نرخ اين محصول را در بودجه خود بر اساس 23 درصد قيمت شمش فولاد خوزستان لحاظ کرده است.
مقام اجرايي بازار سهام در برابر اين سوال که با توجه به رکود حاکم بر بازار سرمايه چقدر اين تصميم وزارت صنعت درست است؟، قيمت بازگشايي نماد شرکت هاي سنگ آهني و فولادي را مورد اشاره قرار داد و گفت:اين تصميم در واکنش بازار سرمايه کاملا قابل مشاهده است به گونه اي که نادرستي اين تصميم سبب شد تا در هفته گذشته در هنگام بازگشايي نمادها، نماد شرکت هاي سنگ آهني و فولادي با کاهش قابل توجه مواجه شوند.
قاليباف اصل در برابر اين سوال که با توجه به ابهام موجود در اين صنعت، پس چرا نماد اين شرکت ها بازگشايي شدند؟، عنوان کرد: سياست و استراتژي ما در بازار سرمايه بر تسهيل نقدشوندگي در بازاراست، بنابراين تمام تلاش خود را به کار مي بنديم که زمان توقف نمادهاي معاملاتي کوتاه باشد. بر اين اساس از شرکت هاي فولادي و سنگ آهني اطلاعاتي درخواست شد که پس از ارايه آن ها، تصميم بر بازگشايي نماد ها شد.
مديرعامل بورس تهران در برابر اين سوال که دولت چگونه مي تواند به حمايت از بازار سرمايه بپردازد، بزرگترين حمايت از بازار سرمايه را شفاف شدن فضاي کسب و کار ذکر و تصريح کرد: درحال حاضر بازار سرمايه تجربه خوبي از معادن ندارد، دليل آن هم مشخص نبودن تکليف معادن است؛ چرا که به رغم واگذاري سهام شرکت هاي سنگ آهني در بازار سرمايه، هنوز تکليف دارايي هاي آن ها مشخص نيست. بر اين اساس اگر قانون معادن نياز به اصلاح دارد، بايد اين امر هرچه سريعتر صورت گيرد.
وي با اشاره به تغيير شرايط حاکم بر فضاي اقتصادي و سياسي کشور با توجه به رفع تحريم و گشايش فضاي بين المللي، از معادن به عنوان يکي از جذاب ترين حوزه ها براي سرمايه گذاران خارجي نام برد و گفت: با توجه به ابهام موجود در معادن نمي توان انتظار ورود سرمايه گذاران خارجي را به اين بخش را داشت. به عنوان نمونه ابهام در مساله قيمت گندله و سنگ آهن سبب شده است که فولادي ها قيمت گندله را در بودجه خود با نرخ 20 درصد و سنگ آهني ها با نرخ 23 درصد محاسبه و برآورد کنند. در اين فضا نه تنها سرمايه گذار خارجي بلکه سرمايه گذار داخلي نيز هيچ گونه برنامه ريزي در خصوص اين صنعت نمي تواند انجام دهد.
مقام اجرايي بازار سهام از متوليان امر و تصميم گيران اقتصادي خواست تا از ورودهاي ناگهاني و دستوري به فضاي کسب و کار شرکت هاي بورسي خودداري کنند تا بازار سهام با نوسان هاي منفي مواجه نشود و از ارزش دارايي هاي سهامداران به اين شکل کاسته نشود.
وي تصريح کرد: حل مشکلات شرکتهاي سنگ آهني و فولادي از طريق تعامل بيشتر و همچنين حمايت هاي عملي دولت براي اين دو صنعت آسيب ديده از طريق معافيتهاي قانوني و يا وام هاي ارزان قيمت مي تواند از بروز چنين مسايلي در بازار سرمايه جلوگيري کند.
گفتني است،بازگشايي نماد شرکت هاي سنگ آهني و فولادي در روز چهارشنبه به دنبال عدم لغو بخشنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت براي کاهش 3 درصدي نرخ گندله حدود نيمي از سقوط چهار رقمي شاخص کل بورس تهران را رقم زد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن