تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801635565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ره‌گیری هواپیماهای‌روسیه توسط جنگنده‌های انگلیس |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ره‌گیری هواپیماهای‌روسیه توسط جنگنده‌های انگلیس
وزارت دفاع انگلیس روز جمعه اعلام کرد که جت های جنگنده این کشور بار دیگر اقدام به ره گیری هواپیماهای نظامی روسی در نزدیک حریم هوایی انگلیس کرده اند.
کد خبر: ۵۳۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰ - 12 September 2015


وزارت دفاع انگلیس روز جمعه اعلام کرد که جت های جنگنده این کشور بار دیگر اقدام به ره گیری هواپیماهای نظامی روسی در نزدیک حریم هوایی انگلیس کرده اند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع انگلیس گفت که جت های جنگنده این کشور روز پنجشنبه گذشته از پایگاه هوایی «لوسی ماوث» در شمال اسکاتلند پرواز و اقدام به ره گیری دو فروند هواپیمای روسی «بلاک جت» که در فضای بین المللی مشغول پرواز بودند، کردند.

وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه دو هواپیمای نظامی روس اگرچه وارد فضای حاکمیتی این کشور نشدند، افزود: اما آنها در نقطه ای پرواز می کردند که بسیار نزدیک به حریم هوایی این کشور، شناخته می شود.

وزارت دفاع انگلیس با اشاره به هفتادمین سالگرد حملات هوایی نازی ها علیه این کشور در جنگ جهانی دوم، تصریح کرد که انگلستان مصمم به حفاظت از حریم هوایی اش است.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون چندین مورد ره گیری بمب افکن های راهبردی (دورپرواز) روسیه در آب های شمالی و شرقی انگلیس توسط جنگنده های انگلیسی گزارش شده است.

افزایش فعالیت های نیروهای هوایی روسیه در این منطقه و سایر بخش های اروپا، متعاقب افزایش تنش ها میان مسکو و کشورهای غربی به دلیل درگیری های جاری در اوکراین صورت می گیرد.
تحلیل گران انگلیسی افزایش فعالیت های یاد شده را نشانه "نمایش قدرت " از سوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه می دانند.

این تحلیلگران براین باورند که دولت روسیه در حال اجرای یک "بازی " با کشورهای اروپایی ازجمله انگلیس این در خصوص است.

به گفته آنها، هواپیماهای روسی وارد حریم حاکمیت انگلیس نمی شوند اما وارد منطقه ای می شود که لندن خودش در آن ذی حق می داند.

آنها معتقدند روس ها در این بازی عملی خلاف قوانین بین المللی صورت نمی دهند اما سبب می شوند که وزارت دفاع انگلیس و مقامات دفاعی این کشور تحریک شوند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن