تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801774348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما: «برجام» نمونه ای از تلاش برای اجتناب از اقدام نظامی است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اوباما: «برجام» نمونه ای از تلاش برای اجتناب از اقدام نظامی است
رئیس جمهور آمریکا با اشاره به برجام تاکید کرد باید در تصمیمات سیاسی در آمریکا تجارب نظامیان کهنه کار مورد استفاده قرار گیرد تا قدرت آمریکا فقط به نیروی نظامی این کشور محدود نشود بلکه از دیپلماسی قوی و اصول مند نیز استفاده شود.
به گزارش نامه نیوز، پایگاه اینترنتی کاخ سفید متن اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را در جمع نظامیان کهنه کار آمریکایی درباره برنامه جامع اقدام مشترک با ایران و ضرورت اجتناب از اقدام نظامی در وهله اول، منتشر کرد.

باراک اوباما در آغاز صحبت های خود از نظامیان کهنه کار آمریکایی در جنگ های عراق و افغانستان تشکر کرد و گفت:

این نظامیان برای دفاع از امنیت ملی آمریکا اقدام کردند و اعتقاد دارند که باید ارتش آمریکا قویترین ارتش در دنیا باقی بماند.

آنها به توانایی های ارتش آمریکا اعتقاد دارند و درک می کنند مواقعی وجود دارد که اقدام نظامی ضرورت پیدا می کند. این نظامیان همچنین درک می کنند که قدرت آمریکا علاوه بر ارتش، به دیپلماسی قوی و اصولی نیز وابسته است.

به همین علت است که آنها در کنار یکدیگر در ترویج ضرورت اجرای این توافقنامه با ایران فعال بوده اند و نقشی مهم ایفا کرده اند. آنها این کار را به علت اعتماد به ایران انجام نمی دهند، آنها این کار را نمی کنند چون این مطلب را درک نکرده اند که خطرات واقعی ایران در گذشته چه بود و همچنان این کشور چه خطراتی برای ثبات منطقه ای دارد! آنها این کار را انجام می دهند چون توانایی ما برای حل کردن مشکل بزرگ در عرصه امنیت ملی و جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای بدون توسل به جنگ را درک می کنند و می دانند که چنین کاری یک دستاورد تاریخی است که باید دنبال شود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهارات خود در جمع نظامیان کهنه کار آمریکایی گفت:من فرصتی داشتم تا از این نظامیان تشکر کنم چون من قویا بر این باور هستم که تمایل این نظامیان و توانایی آنها به بیان روایت های خود از خاطرات جنگ برای اعضای کنگره و توصیف مصائب آن، فضایی را برای ما فراهم کرده است که بتوانیم درباره مزایای مناسب بودن این توافقنامه برای مردم آمریکا و همپیمانان ما و برای امنیت و ایمنی دنیا، استدلال کنیم.

باراک اوباما گفت:برخی وقت ها در مباحثی این چنینی، ما حرف های دو پهلو ، تهدیدهای رایج درباره بکارگیری زور نظامی را می شنویم ، برخی وقت ها وعده های نادرست درباره اینکه اقدامات نظامی آسان و ساده و نسبتا بدون هزینه هستند می شنویم. این نظامیان کهنه کار و خانوادههایشان به ما یادآور می کنند که اینگونه نیست.

آنها پیامدهای شتافتن به سوی جنگ را می دانند. آنها درک می کنند که اقدام کردن بدون حمایت گسترده بین المللی و مد نظر قرار ندادن پیامدهای ناخواسته، چه فرجامی خواهد داشت. من می خواهم تکرار کنم که هیچ یک از آنها توهم ندارند. آنها درک می کنند که این دنیا یک دنیای خطرناک است. دقیقا به همین علت است که آنها می خواهند اطمینان حاصل کنند که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند. من به آنها خاطر نشان کرده ام که حتی با وجود فروکش کردن این بحث ، من امیدوارم که صدای این افراد همچنان در طیف گسترده ای از موضوعات و مباحث موجود در عرصه سیاست خارجی ، شنیده شود چون ما در یک دنیای پیچیده زندگی می کنیم که اتفاقات وحشتناکی در آن رخ می دهد و رهبری آمریکا در چنین دنیایی برای حل کردن این موضوعات اهمیت حیاتی خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهارات خود در جمع نظامیان کهنه کار آمریکایی گفت:من می خواهم هر زمانی که ما در آمریکا تصمیم می گیریم، این مطلب را به یاد داشته باشیم که قدرت آمریکا فقط محدود به اقدامات نظامی ما نیست و به یاد داشته باشیم که ما در جعبه ابزار خود ابزارهای زیادی داریم و اینکه ما باید تلاش کنیم بدون توسل به زور نظامی مشکلات را حل کنیم. باید درک کنیم که بالاخره شاید مواقعی باشد که ما مجبور شویم اقدام نظامی کنیم اما ما این کار را در وهله اول نمی کنیم و قطعا این کار را بر مبنای ملاحظات سیاسی انجام نخواهیم داد.




منبع: واحد مرکزی خبر


۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن