تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816871410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازخوانی یک معما مهم‌ترین مستندات از «انفجار مهندسی‌شده» برج‌های دو قلو در 11 سپتامبر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بازخوانی یک معما
مهم‌ترین مستندات از «انفجار مهندسی‌شده» برج‌های دو قلو در 11 سپتامبر
دانشمندان بسیاری از رشته‌های علوم دقیق، در سالهای گذشته به دور از هیاهوهای سیاسی، پرده از برخی از جنبه‌های حوادث 11 سپتامبر سال 2001 برداشته‌اند.

خبرگزاری فارس: مهم‌ترین مستندات از «انفجار مهندسی‌شده» برج‌های دو قلو در 11 سپتامبر



گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس - حوادث 11 سپتامبر سال 2001 در آمریکا، کماکان با چالش‌های سختی از سوی کارشناسان حوزه‌های مختلف، به ویژه دانشمندان علوم دقیق یا علوم سخت روبرو هستند.  مهندسان و معماران، کارشناسان تخریب، فیزیکدانان و خلبانان بخشی از مهمترین گروه‌هایی هستند که با ارائه مدارک و شواهد علمی گزارش رسمی آمریکا درباره 11 سپتامبر را زیر سوال برده‌اند. گزارش زیر نگاهی است خلاصه‌وار به نتایج تحقیقاتی که در طول سال‌های گذشته به کاوش درباره حوادث این روز تاریخ آمریکا پرداخته‌اند. مواد منفجره در مخروبه‌های برج‌های دو قلو

  آزمایش‌هایی که تا کنون بر روی چهار نمونه متفاوت خاکروبه از مخروبه‌های برج‌های دو قلو انجام شده نشان می‌دهند که احتمالاً نوعی ماده منفجره به نام «نانوترمیت» عامل اصلی فروپاشی این برج‌های مستحکم دارای اسکلت فولادی بوده است. علاوه بر این، بعضی از محققان 11 سپتامبر تا هفته‌ها بعد از ریزش ساختمان‌ها فلزات مذابی را در ساختمان‌های برج‌های دو قلو مشاهده کرده‌اند که تا 6 یا 7 هفته بعد از فروپاشی برج‌ها کماکان به حالت داغ و مذاب باقی مانده بودند.  پرفسور استیون جونز یکی از دانشمندان هسته‌ای آمریکا و از محققان ارشد 11 سپتامبر در چند مقاله تأکید کرده وجود این «جوی‌های فلزات مذاب» تنها در صورت به کار رفتن مواد منفجره نانو ترمیت در داخل ساختمان‌ها قابل توجیه است.  

  حجم عظیم توده‌های گرد و خاک

  یکی دیگر از شواهدی که دانشمندان می‌گویند نشان‌دهنده استفاده از مواد منفجره برای تخریب ساختمان‌های تجارت جهانی است حجم عظیم گرد و غبار ناشی از ریختن بر‌ج‌های دوقلو، سرعت انتشار و میزان پراکنده شدن آنها به محیط اطراف است. در برخی از تصاویر و فیلم‌هایی که بعد از ریزش ساختمان‌های دو قلو در دست است، توده‌های گرد و خاک عظیمی دیده می‌شود که با سرعتی غیرمعمول به محیط اطرافف انتشار پیدا می‌کنند. دانشمندان علوم مهندسی و فیزیک، به ویژه فردی به نام «جیم هافمن» مهندس مکانیک آمریکایی بر اساس سرعت حرکت این توده‌ها نتیجه‌گیری کرده‌اند که انرژی ناشی از فروریزی عادی ساختمان‌ها برای جرکت دادن گرد و خاک با سرعت و وسعت مشاهده شده کافی نبوده است.

    سرعت با سقوط آزاد ساختمان‌های دو قلوی تجارت جهانی و ساختمان شماره 7 در مجاورت آنها، با سرعتی معادل سرعت سقوط آزاد، ریخته‌اند، یعنی به گونه‌ای که گویا هیچ عاملی، اعم از اصطکاک و غیره، مزاحمتی برای ریزش ساختمان ایجاد نکرده است. دانشمندان  علوم تخریب می‌گویند این، تنها در حالتی امکان‌پذیر است که انفجارهایی از داخل طبقات ساختمان، مسیر را برای ریزش فراهم کنند.   اصابت شی پرنده به پنتاگون

  یافته‌های علمی دیگر بر حوادث دیگری از 11 سپتامبر غیر از برج‌های دوقلو و ساختمان شماره 7 نیز تمرکز کرده‌اند. جنجال‌برانگیزترین تلاقی یافته‌های فنّی با گزارش رسمی آمریکا در حادثه برخورد شی پرنده‌ای ـ که به ادعای دولت آمریکا هواپیمای بوئینگ بود ـ به ساختمان پنتاگون مشاهده می‌شود. بررسی ساختمان آسیب‌دیده پنتاگون نشان می‌دهد حفره ایجاد شده در این ساختمان به هیچ عنوان به اندازه دماغه هواپیمای بوئینگ نبود، اثری از بال 38 متری هواپیما روی ساختمان مشاهده نمی‌شود و هیچ قطعه‌ای از لاشه هواپیمای مورد نظر در محل حادثه یافت نشد.   در گزارش رسمی دولت آمریکا «هانی صالح حسن حنجور»، خلبان پرواز شماره 77 «امریکن ایرلاینز» توصیف شده که مطابق ادعاها در روز 11 سپتامبر ربوده شد و به دیوار غربی پنتاگون برخورد کرد. برخورد ادعایی این هواپیمای «بوئینگ 757» با مخالفت گروه کثیری از کارشناسان، به ویژه خلبانان روبرو شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل مخالفت خلبان‌ها با روایت رسمی دولت آمریکا درباره 11 سپتامبر این است که پرواز هواپیما در مسیر ادعا شده برای کوبیدن آن به ساختمان پنتاگون، امری بوده که انجام آن برای متبحرترین خلبان‌ها، اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار است. حسنی مبارک، رئیس‌‌جمهور مخلوع مصر، یکی از خلبان‌هایی بوده که 4 روز بعد از خوادث 11 سپتامبر در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان در این باره چنین گفت: « ساختمان پنتاگون خیلی بلند نیست، برای اینکه خلبانی بتواند به این صورت مستقیم به آن بزند، باید قبل از آن مدت زیادی در آن منطقه پرواز کرده باشد تا بداند در هنگام پرواز با ارتفاع کم با یک هواپیمای تجاری عظیم‌الجثه چه موانعی ممکن است بر سر راهش قرار گیرند.» (در این باره در اینجا  و اینجا بیشتر بخوانید) با توجه به شواهد و مدارکی که نشان می‌دهند «هانی صالح حسن حنجور»، یک خلبان آماتور با تجربه پرواز کمتر از 18 ماه بوده، عجیب است که در گزارش رسمی آمریکا هیچ اشاره‌ای برای توضیح در این باره که از قبل مورد اعتراض کارشناسان مختلف قرار داشته ارائه نشده است. فیلم زیر به توضیح درباره مانور غیرممکن «هانی صالح حسن حنجور» برای کوبیدن هواپیمای ربوده شده ادعایی به ساختمان پنتاگون می‌پردازد. دولت آمریکا هیچ توضیحی درباره اینکه چرا حفره ایجاد شده در ضلع غربی پنتاگون به هیچ عنوان مطابقتی با حفره ایجاد شده در اثر برخورد بوئینگ 757 ندارد، ارائه نکرده است. کارشناسان می‌گویند در صورتی که هواپیمایی با سرعت 400 مایل در ساعت به این ساختمان برخورد کرده باشد، باید حفره‌ای بسیار عریض‌تر از حفره اصلی ایجاد می‌شد. ضمن اینکه در چنین حفره‌ای باید حتما اثری از برخورد بال هواپیما به قسمتی از ساختمان وجود داشته باشد.

  شواهد لرزه‌نگاری

  یکی از مدارک مهم دیگر که بر وقوع انفجار در برج‌های دوقلو تأکید می‌کند، شواهد لرزه‌نگاری است که نزدیک‌ترین ایستگاه لرزه‌نگاری به برج‌های دوقلو روز 11 سپتامبر ثبت کرده‌اند. الگوهای لرزه‌نگاری ثبت‌شده برای برج‌ها ابتدا حرکت‌های پردامنه و سپس لرزه‌های ضعیف‌تر را نشان می‌دهند که به گفته دانشمندان الگوی لرزه‌نگاری خاص انفجار است. لرزه‌های بزرگ‌تر مربوط به انفجار بمب و لرزه‌های ضعیف‌تر مربوط به برخورد خرابه‌های ساختمان به سطح زمین هستند. ریزش برج‌های فولادی: اتفاق بی‌سابقه یکی دیگر از جنبه‌های مرموز حادثه 11 سپتامبر ریزش سه برج دارای اسکلت فولادی بود. دولت آمریکا در گزارش رسمی خود ادعا کرد ریزش این برج‌ها به دلیل آتش‌سوزی در آنها بوده است. این در حالی است که غیر از سه ساختمان دارای اسکلت فولادی که در روز 11 سپتامبر به ادعای دولت آمریکا بر اثر آتش‌سوزی فروریختند، تا کنون هیچ ساختمان دیگری به این دلیل فرو نریخته است. آتش‌سوزی‌   هایی مانند ساختمان «وان مریدین» در آمریکا، آتش‌سوزی برج کاراکاس در ونزوئلا، ساختمان ویندسور در اسپانیا و غیره همگی مواردی هستند که از آتش‌های ایجاد شده در ساختمان شماره 1 (برج شمالی که اولین هواپیما به آن برخورد کرد)، شماره 2 (برج جنوبی) و ساختمان شماره 7 بسیار شدیدتر بوده‌اند. در تمامی این آتش‌سوزی‌ها، آتش چندین طبقه را دربرگرفت، باعث شکستن پنجره‌های ساختمان شد و برای چندین ساعت دوام آورد: یعنی اتفاقاتی که در هیچکدام از ساختمان‌های فروریخته تجارت جهانی رخ نداد.    

94/06/20 - 08:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن