تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820137984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منصوری آرانی: کمیسیون برجام از اسناد مذاکرات مسقط بازدید می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: منصوری آرانی: کمیسیون برجام از اسناد مذاکرات مسقط بازدید می‌کند
یک عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت که قرار است اعضای این کمیسیون از اسناد مذاکرات مسقط بازدید کنند.
به گزارش نامه نیوز، عباسعلی منصوری آرانی  با اشاره به حضور رئیس سازمان انرژی هسته‌ای کشورمان در جلسه امروز کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار کرد: آقای صالحی مسائل مهمی را در جلسه امروز کمیسیون مطرح کردند و ابتدا پاسخگوی کمیته فنی هسته‌ای بودند. اما مهمترین موضوعی که ایشان بیان کردند پاسخ به ابهاماتی بود که در جلسه دیروز به وجود آمد که در تاریخ مسائل هسته‌ای ابهاماتی وجود داشت. اینکه چه کسی طراح آب سنگین اراک بوده و طراحی آن در زمان چه کسی صورت گرفته یا اینکه ارتقای از نسل یک به نسل دو در زمانی و حاصل تفکر چه کسی بوده است. یا درباره چگونگی عبور از IR1 و بازگشت مجدد به آن که مربوط به چه زمانی بوده ابهاماتی مهمی بود و صحبت های ایشان نوعی تاریخ نگاری بود.
 
وی ادامه داد: مباحث مربوط به مذاکرات عمان نیز از جمله موضوعات مهم امروز با آقای صالحی بود چراکه گفت‌وگوها با عمان سرآغاز مذاکرات جدید بوده و به این موضوع پاسخ داده شد که این مباحث در چه زمانی بوده است. البته قرار شد کمیسیون با ارائه نامه رسمی از اسناد مذاکرات مسقط بازدید کند چرا که این اسناد به شکل محرمانه در پرونده‌ها محفوظ است و قابل تکثیر یا عکس برداری نیست؛ لذا حتما کمیسیون از این اسناد بازدید خواهد کرد.
 
منصوری آرانی خاطر نشان کرد: بازدید از اسناد می تواند تاریخ را تصحیح کند؛ زیرا گاهی گویش‌ها دچار انحراف می‌شود اما ما با مطالعه این اسناد می‌توانیم گویش‌ها را اصلاح کنیم. هر کس ممکن است مدعی شود که در زمان او برخی اقدامات صورت گرفته اما آنچه مهم است اثبات این ادعا به وسیله اسناد است.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه سخنان صالحی به دلیل سابقه طولانی فعالیت او و همچنین مسئولیت‌های وی در عرصه هسته‌ای قابل استناد است، اضافه کرد:‌ صحبت های آقای صالحی درباره برجام می‌طلبد که جلسه دیگری با حضور ایشان در این باره برگزار شود.
 
این عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام همچنین با اشاره به حضور شمخانی در جلسه امروز کمیسیون نیز اظهار کرد: آقای شمخانی تاکید کرد که کمیسیون باید اهمیتی که رهبری و مردم برای آن قائل هستند را پاس بدارد. نظر ایشان در رابطه با برجام این بود که گفت‌وگوها روال خود را طی کرده و باید نگاه به آینده داشت چرا که نگاه به گذشته باعث می‌شود آینده را از دست بدهیم.
 
وی اضافه کرد: من از آقای شمخانی سوال کردم که آیا ایشان قائل به این هستند که مولفه های مختلفی بر مذاکرات حاکم است و صرفا نمی شود مذاکرات را در بعد هسته‌ای دید زیرا مسائلی که در نظام بین‌الملل و چینش قدرت‌ها رخ می‌دهد موضوعی است که غفلت از آن عوارضی به دنبال خواهد داشت. ایشان نیز به طور کلی این بحث را تائید کرد. اعضای دیگر کمیسیون هم به فراخور سوالاتی را از آقای شمخانی مطرح کردند و قرار شد کمیسیون جلسه دیگری را با ایشان داشته باشد.



منبع: ایسنا


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن