تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در بانکداري اسلامي نيز نرخ سود بانکي به صورت دستوري تعيين نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۰ب.ظ)
پرويزيان: در بانکداري اسلامي نيز نرخ سود بانکي به صورت دستوري تعيين نمي‌شود موج - رئيس شوراي هماهنگي بانک‌هاي خصوصي با تاکيد بر اينکه در ابتداي شکل گيري بانک‌هاي خصوصي قرار بود تعيين نرخ سود آن‌ها تا حدودي انعطاف پذير باشد، گفت: بايد متناسب با مشتريان و اعتبارسنجي آنان بتوانيم در نرخ سود و خدمات بانکي و پولي مزيت‌هايي درنظر بگيرند.
به گزارش خبرگزاري موج، کوروش پرويزيان با بيان اين مطلب افزود: در بانکداري اسلامي هم هرگز نرخ دستوري سود بانکي تصريح نمي‌شود، بلکه اين نرخ سود تابع ميزان سود و زيان مورد انتظار از فعاليت‌هاي بانکي و رفتارهاي تسهيلات گيرندگان است و نمي‌توان براي آن در ابتداي فعاليت نرخ ثابتي درنظر گرفت.
وي با بيان اينکه بانکداري بدون ربا در کشور ما قانون خوبي است، گفت: اگر اين قانون به طور کامل اجرايي شود مي‌تواند مسير توسعه و تکامل بانکداري کشور را تا رسيدن به عالي‌ترين سطح يعني بانکداري اسلامي هموار کند که در آن صورت همه رفتارهاي بازار پولي اعم از طرف‌هاي عرضه و تقاضاي پول شفاف و مبتني بر شرع مقدس اسلام خواهد بود.
پرويزيان تاکيد کرد: قانون بانکداري بدون ربا به معني حداکثر دستاورد و سقف انتظارات نظام اقتصاد اسلامي نيست بلکه آغاز راه است و بايد بتوانيم متناسب با نيازهاي روز و مدرن و همچنين شرايط محيطي و پيراموني خود ابزار پولي و مالي مناسبي طراحي کنيم که هم به تحقق اهداف نظام جمهوري اسلامي ايران کمک مي‌کند و رونق توليد و توسعه اقتصادي هم از دستاوردهاي آن خواهد بود.
وي افزود: در سال هاي اخير هم ابزار مالي جديدي مانند مرابحه تعريف شده است و ما همچنان نياز داريم متناسب با نيازهاي مدرن و شرايط جديد اقتصادي و اجتماعي کشور اين ابزارها را توسعه دهيم اما هنوز تا رسيدن به بانکداري اسلامي فاصله زيادي داريم.
پرويزيان گفت: البته دستاوردهاي بانکداري کشور در اجراي قانون بانکداري بدون ربا ارزشمند است اما کافي نيست و بايد به تلاش‌هاي خود ادامه دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن