تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818989601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام مواضع در نشست وزراي تغييرات آب و هوا و ملاقات هاي ابتکار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۲۹ب.ظ)
حضور 8 ساعته ابتکار در پاريس؛ اعلام مواضع در نشست وزراي تغييرات آب و هوا و ملاقات هاي ابتکار موج - ابتکار گفت: همان قدر که ضرورت دارد به کاهش توليد گازهاي گلخانه اي و عواقب تغيير اقليم مانند خشک‌سالي در ايران بپردازيم، ضروري است که براي دست يابي به توافقي متعادل در توليد گازهاي گلخانه اي در اجلاس آتي تغييرات آب و هوا در پاريس تلاش کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست که در توقفي 8 ساعته در پاريس در نشست مشورتي 60 کشور شرکت کرده بود، طي سخناني در اين اجلاس ضمن تاکيد بر اين مطلب، گفت: همان قدر که ضرورت دارد به کاهش توليد گازهاي گلخانه اي و عواقب تغيير اقليم مانند خشک‌سالي در ايران بپردازيم، ضروري است که براي دست يابي به توافقي متعادل در توليد گازهاي گلخانه اي در اجلاس آتي تغييرات آب و هوا در پاريس تلاش کنيم.
معاون رئيس جمهور ايران گفت: کشورهاي صنعتي و توسعه يافته بايد سهم بيشتري در حمايت از فناوري‌هاي جديد براي کشورهاي در حال توسعه و ظرفيت سازي در مقابله با عوارض تغيير اقليم داشته باشند.
معاون رئيس جمهور با اشاره به اجراي طرح‌هاي بهينه سازي انرژي و صندوق‌هاي ملي محيط زيست و توسعه فناوري در کشور تاکيد کرد که جمهوري اسلامي ايران براي بهبود روندهاي مربوط به توليد و مصرف انرژي تلاش مي‌کند.
ابتکار که در دو کارگروه تخصصي در سطح وزرا با موضوعات سازگاري با تغييرات آب و هوايي، منابع مالي، توسعه و انتقال فن آوري، ظرفيت سازي و شفافيت در عملکرد نيز شرکت کرد، به تشريح مواضع کشورمان در اين زمينه پرداخت.
جمهوري اسلامي ايران نيز در اين نشست به نمايندگي از کشورهاي منطقه و يکي از اعضاي گروه مذاکراتي «کشورهاي همفکر» متشکل از 28 کشور در حال توسعه مانند، هند، چين، عربستان و آرژانتين مشارکت کرد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست همچنين در ديدارهاي جداگانه با وزراي محيط زيست و امور خارجه فرانسه نيز بر مطالب بالا تاکيد کرد.
وي در ملاقات با سگولن رويال، وزير محيط زيست فرانسه، همچنين تاکيد کرد که درباره توافق هسته اي در ايران وحدت وجود دارد.
ابتکار پيش از ترک پاريس در مصاحبه اي با شبکه تلويزيوني فرانس 24 انگليسي شرکت و با اشاره به توافق هسته اي ميان ايران و گروه 1+5 اظهار اميدواري کرد که اين توافق به طور کامل اجرايي شود و ايران بتواند نقشي فعال را نه تنها در امور منطقه و به طور ويژه در راستاي گسترش صلح و ثبات در خاورميانه، بلکه در صحنه بين المللي و از جمله تغييرات آب و هوايي و مسائل مهم ديگر ايفا کند.
وي در اين مصاحبه افزود: بحث‌هايي در داخل کشور درباره اين توافق وجود دارد، اجماع کلي اين است که به جلو حرکت و از حقوق ايرانيان حمايت کنيم و اين توافق به روشي متوازن عملي شود.
ابتکار گفت: به نظر مي‌رسد مجلس ايران و گروه‌هاي سياسي مختلف علاقه زيادي به بررسي اين توافق و ارائه نظرات و انتقادات خود درباره آن دارند، اما؛ به طور کلي حتي اگر انتقادي هم از اين توافق باشد، آن‌ها معتقدند که بايد به روشي متوازن اجرايي شود.
وي افزود: ايران موضع خود را درباره هر شکل از تروريسم و افراطي گرايي اعلام کرده و رئيس جمهور روحاني با ارائه پيشنهادي به جهان، روش‌هاي مقابله با خشونت و افراطي گرايي را حتي پيش از پيدايش داعش نشان داد. داعش به عنوان گروهي تکفيري صهيونيستي، در واقع گروهي جعلي است و جهان بايد تصميمي عاجل ضد تروريسم و افراطي گرايي بگيرد.
ابتکار با تاکيد بر نقش مهم ايران در اين رابطه گفت: کشورم آماده است به اين نقش ادامه دهد و از نفوذ خود براي گسترش صلح و رفاه در اين بخش از جهان استفاده کند.
ابتکار در پاسخ به سوالي در مورد رابطه ايران و آمريکا افزود: به نظرم هنوز خيلي زود است که درباره اين موضوع صحبت کنيم. ايران نقش مهمي را در منطقه ايفا کرده است و تمايل دارد که با کشورهاي مختلف در منطقه تعامل داشته باشد. ظريف وزير خارجه از کشورهاي مختلف در منطقه خليج فارس و خاورميانه و غرب آسيا ديدارهايي داشته است.
معاون رئيس جمهور که خود از فعالان رسانه‌هاي اجتماعي است، در مورد اين رسانه‌ها در ايران گفت: اينستاگرام در ايران در دسترس است و جوانان بسياري در کشور ما از اين رسانه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌کنند و نظرات خود را بيان مي‌کنند. من در اينستاگرام، توئيتر، فيس بوک و کلوب فعالم.
وي با تاکيد بر لزوم استفاده از رسانه‌ها افزود: من، هم از رسانه‌هاي ملي و هم رسانه‌هاي بين المللي استفاده مي‌کنم. به نظرم اين مهم‌ترين راه براي ارتباط با نسل جوان در رابطه با مسائل مهم و از جمله محيط زيست است که به آينده آن‌ها مربوط مي‌شود.
هدف از اين سفر شرکت در اجلاس وزراي محيط زيست براي بررسي تغييرات آب و هوا بود. فرانسه در پايان سال جاري ميزبان اجلاس نهايي تغييرات آب و هوا خواهد بود. در اين نشست مذاکرات بسيار گسترده و جدي و پيچيده براي توافق جديد در زمينه آب و هوا دردست انجام هست.
به دليل حساسيت مساله و دماي روزافزوني که متاسفانه در نقاط مختلف زمين مشاهده مي شه و آثار ديگه از جمله کاهش بارندگي و بالا آمدن سطح درياها که شهرهاي ساحلي را تحت تأثير قرار مي‌دهند و افزايش پديده‌هاي آب و هوايي شديد به همين خاطر مساله تغييرات آب و هوايي خيلي جدي در دست پيگيري است و کشورهاي دنيا براي جلوگيري از اين روند که توليد گازهاي گلخانه اي هست مذاکرات و تصويباتي دارند.
اين جلسه هم پيرامون روش‌ها و راهکارهايي که شورها بايد اتخاذ بکنند بود.
هم براي کاهش گازهاي گلخانه اي و هم براي مقابله با آثار گرم شدن زمين در سطح کشورهاي مختلف. همکاري‌هاي بين المللي، ضرورت تأمين درآمد کافي بريا مقابله با اين پديده، ضرورت توانمند سازي جوامع براي مقابله پديده‌هاي گرم شدن زمين همه اين‌ها موضوعاني بود که امروز در اين جلسه بحث شد و يک جمع بندي صورت خواهد گرفت که در مذاکراتت نهايي مد نظر قرار مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن