تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802197283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرافراز بر احياي فيلم مستند در رسانه ملي تاکيد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۳۹ق.ظ)
سرافراز بر احياي فيلم مستند در رسانه ملي تاکيد کرد موج- محمد سرافراز رئيس سازمان صدا و سيما در مراسم رونمايي از گنجينه مستند ايران تأکيد کرد مستند در ابعاد مختلف بايد در رسانه ملي احيا شود.
به گزارش خبرگزاري موج، شب نکوداشت بزرگان و رونمايي از گنجينه‌هاي مستند سينماي ايران با عنوان «ميم مثل مستند» عصر دوشنبه ۱۶ شهريور در مرکز همايش‌هاي صداوسيما برگزار شد.
سرافراز در آيين نکوداشت بزرگان مستند و رونمايي از گنجينه‌هاي مستند سينماي ايران گفت: شيوه قدرداني در اين مراسم به شکلي مجازي بود که مرا به ياد دنياي مجازي انداخت، دنيايي که مخلوق رسانه‌هاي نوين است.
رئيس رسانه ملي با بيان ويژگي‌هاي دنياي مجازي و تفاوت آن با دنياي حقيقي گفت: در دنياي مجازي عنصر زمان و مکان حذف شده است و اين دنيا معارض دنياي حقيقي است. از اين رو شما با کره‌اي مجازي شبيه کره زمين مواجه هستيد و مي‌توانيد بدون بعد زمان به هر جايي در آن سفر کنيد و لازمه چنين دنيايي اين است که بتوانيم در اين دنياي پيچيده هويتمان را حفظ کنيم. چرا که اگر در دنياي مجازي هضم شويم حذف خواهيم شد.
سرافراز در ادامه با اشاره به نکاتي در زمينه مستند، گفت:انواع گونه‌هاي مستند بايد در رسانه ملي احيا شود، به همين دليل تصميم گرفته شد تا شبکه مستند از شبکه‌اي تأميني به شبکه‌اي توليدي تبديل شود.
وي با اشاره به اين که مستند کشف حقيقت از راه طرح واقعيت است؛ گفت: مستند با وجود تفاوت‌هايي که با ديگر قالب‌هاي توليد محتوا نظير داستاني و ترکيبي دارد، در يک اصل تشابه دارد و آن اين که بايد داستان داشته باشد و از آغاز و پايان برخوردار باشد و صرفاً نبايد تصاوير کم ارتباط و بي‌ارتباط را به هم وصل کند.
وي افزود: با توليد يک مستند مي‌توانيم درباره يک شخص، تاريخ، طبيعت، زندگي، انسان و هرآنچه در اطراف ما به شکل واقعي مي‌گذرد عميق شويم.
سرافراز در ادامه با اشاره به بازتاب جنگ سوريه، عراق و افغانستان و آوارگان جنگ در رسانه‌ها گفت: اين روزها رسانه‌هاي مختلف به موضوع آوارگان جنگ اخير پرداخته‌اند و يک مستند ساز زماني که مي‌خواهد درباره موضوع آوارگان کار کند بايد درآن عميق شود وبپرسدکه چرا اين موضوع چهارسال پس از آغاز جنگ سوريه تازه مطرح شده است. بايد به اين حقايق توجه که بانيان اين جنگ چه کساني هستند؟ اگر داعش است، چه کساني از داعش حمايت کرده‌اند.
چه عواملي باعث آوارگي مردم از اين سرزمين شده است. اين آوارگان با بسته شدن مرزهاي ترکيه براي نجات خودشان مجبور به عبور از راه‌هاي آبي شده‌اند و امروز صدها تن از آنان از بين رفته‌اند و کسي از سرنوشتشان باخبر نيست. بايد فهميد که چرا ناگهان يک عکس سوژه دنيا مي‌شود، عکسي که تنها بخشي از يک حقيقت است.
سرافراز تأکيد کرد: بايد با تحقيق ابعاد حقيقت را شناخت فلذا مستند بايد قائم به تحقيق باشد.
رئيس رسانه ملي سپس باتأکيد بر لزوم بهره‌مندي از ديدگاه پيشکسوتان اين هنر گفت: از اين تجارب بايد براي باز شدن راه براي نسل جديد مستند ساز بهره برد، نسلي که در آينده گنجينه خواهند شد.
سرافراز با بيان اينکه بايد از مستند اولي‌ها و تمام مستندسازان کشور حمايت شود تصريح کرد: دانشجويان و علاقه‌مندان به اين رشته بايد حمايت شوند تا آن‌ها به مستندسازاني باتجربه وبا اثرگذاري بالا تبديل شوند.
وي سپس با بيان اهميت طرح موضوع ايران در مستندها گفت: بايد به ايران با تمام ظرفيت‌هايش از قبيل گردشگري، آداب و رسوم، مردم و تمام ويژگي‌هايش پرداخت.
وي حمايت از توليد اين مستندها را از وظايف و اولويت‌هاي شبکه مستند و رسانه ملي برشمرد و گفت: توليد مستندهاي فاخر از اهميت بيشتري برخوردارند و حمايت بيشتري مي‌شوند.
در اين مراسم معاون سيما و مديران شبکه‌هاي سيما و جمعي از هنرمندان و مستندسازان کشور نيزحضور داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن