تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821014563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجهيزات پزشکي جايگزيني مطمئن براي درآمدهاي نفتي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۲۵ق.ظ)
تجهيزات پزشکي جايگزيني مطمئن براي درآمدهاي نفتي است موج - در کشورهاي پيشرفته حوزه درمان وابستگي زيادي به تجهيزات و ملزومات پزشکي پيدا کرده است و اين وابستگي در حال گسترش نيز هست به همين دليل در تمام دنيا سرمايه گذاري و نوآوري در اين حوزه موضوعي جديد و جدي محسوب مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين صفوي، مدير کل تجهيزات و ملزومات پزشکي سازمان غذا و دارو، اظهار داشت: ايران نيز نمي‌تواند از اين قاعده مستثنا باشد.
وي همچنين ادامه داد: ضمن اينکه وابستگي بودجه اي کشور به حوزه تجهيزات و ملزومات پزشکي ما را مجاب مي‌کند که روز به روز اين حوزه را توسعه بدهيم، لذا به دليل افزايش سرمايه گذاري و تأمين نيازهاي داخلي و همچنين درامد زايي سرمايه گذاري اين حوزه اهميت پيدا مي‌کند.
صفوي با اشاره به اينکه بر اساس سياست‌هاي اساسي کشور بايد براي درامدهاي نفتي جايگزين مطمئن در نظر گرفته شود تصريح کرد: با توجه به بازده سرمايه گذاري بسيار بالايي که در بخش فناوري‌هاي جديد وجود دارد يکي از بهترين جايگزين‌ها در اين زمينه همين تجهيزات و ملزومات پزشکي است، بنابراين به سود کشور است که براي جلوگيري از هدر رفت منابع و کاهش ارزبري توليدات تجهيزات پزشکي را توسعه دهد.
اين مقام مسوول در بخش ديگري از سخنانش با تاکيد بر اينکه در صورت برنامه ريزي هدفمند و منسجم در اين موضوع در آمد زايي خوبي نصيب کشور خواهد شد به بررسي ارزش ارزي بازار حوزه متبوع خود نيز پرداخت و عنوان کرد: حوزه تجهيزات پزشکي در سه سال گذشته، به طور متوسط در هر سال 800 ميليون دلار واردات داشته است که اگر بخواهيم توليدات داخلي را هم در اين بازار لحاظ کنيم من حيث المجموع يک ميليارد و 200 ميليون دلار ارزش اين بازار محاسبه خواهد شد.
وي در پايان خاطر نشان نمود: حوزه تجهيزات پزشکي هنوز هم نيازمند برداشتن گام‌هاي مؤثر تر از قبل است تا بتواند ضمن تأمين منابع مورد نياز داخلي در سطح صادرات نيز موفق ظاهر شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن