تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805756613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتریش هم از قافله اروپایی‌ها جا نماند/ نگاه وین به دوران پساتوافق


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اتریش هم از قافله اروپایی‌ها جا نماند/ نگاه وین به دوران پساتوافق
اتریشی‌ها که میزبان دور نهایی مذاکرات هسته‌ای بودند، این‌بار میهمان ایران خواهند شد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت اتریش در دور نهایی مذاکرات هسته‌ای توانست میزبانی خوب برای طرف‌های مذاکره‌کننده باشد و نقش مهمی در پیشبرد تعاملات میان ایران و 1+5 داشت.
اتریش هم از قافله اروپایی‌ها جا نماند/نگاه وین - تهران به دوران پساتوافق
در اثنای مذاکرات نیز مقامات دولت اتریش به ویژه رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور بر این نکته تأکید می‌کردند که اتریش به نتیجه نهایی مذاکرات میان ایران و 1+5 خوشبین و معتقد است توافق نهایی هسته‌ای، پیام مثبتی برای جهان است؛ از جمله "سباستین کورتس" وزیر خارجه اتریشی‌ها ضمن ابراز خرسندی وین از میزبانی مذاکرات هسته‌ای، قصد کشورش را کوشش برای برقراری پل ارتباطی میان دولت‌های مختلف است. وین پایتخت اتریش، البته در مذاکرات مهمی در تاریخ روابط دیپلماتیک، نقش میزبان را داشته و به عنوان یکی از مقرهای سازمان ملل متحد تا به حال محل برگزاری مذاکرات بسیاری بوده که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 قطعاً یکی از مهم‌ترین و جالب‌توجه‌ترین آن‌هاست.
اتریش هم از قافله اروپایی‌ها جا نماند/نگاه وین - تهران به دوران پساتوافق
در مقابل، طرف‌های مذاکره‌کننده، نقش مثبت اتریش در مذاکرات هسته‌ای و میزبانی این مذاکرات را مورد توجه و تأکید قرار دادند و رسماً مراتب تقدیر خود از این دولت را اعلام نمودند.اتریش را اگر یکی از سیاسی‌ترین کشورهای سطح قاره سبز محسوب کنیم، گزافه نگفته‌ایم. این خاصیت، وضعیت خاصی را برای این کشور و به ویژه وین پایتخت آن رقم زده است. شهر وین به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پایتخت‌های اروپایی، در سطح قاره اروپا دارای وزنی قابل توجه است و به نظر می‌رسد مقامات دولت اتریش تلاش دارند وجهه و جایگاه برتر از قبل در صحنه معادلات سیاسی بین‌المللی داشته باشند.
اتریش هم از قافله اروپایی‌ها جا نماند/نگاه وین - تهران به دوران پساتوافق
مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه کشورهای 1+5، شاید بهترین بستر را برای دولت اتریش به منظور حضور بیشتر و پررنگ‌تر در عرصه روابط بین‌الملل فراهم کرده باشد. این نکته‌ای است که "کورتس" وزیر خارجه اتریش نیز به آن اشاره کرده است. وی معتقد است اتریش، به ویژه برای رابطه‌اش با ایران جایگاه و ارزش خاصی قائل است، زیرا این کشور را یکی از مهم‌ترین کشورهای سطح آسیا و جهان می‌داند.سفر رئیس‌جمهور اتریش و هیئت همراهش به ایران را باید در راستای سفر گروه‌های دیپلماتیکی دانست که پس از پایان مذاکرات هسته‌ای در وین و حصول تفاهم اولیه میان ایران و 1+5 به ایران صورت گرفته است.
اتریش اینک به عنوان دوازدهمین کشور ثروتمند جهان، ظرفیت مهم اقتصادی و تجاری محسوب و به عنوان کشوری که تقریباً در قلب اروپا قرار دارد، کشوری تأثیرگذار در اتحادیه اروپا قلمداد می‌شود. از دیگر قابلیت‌های اتریش، جاذبه‌های گردشگری و قدرت صنعت توریسم این کشور است که سالانه موجب جذب میلیون‌ها دلار سرمایه به این کشور می‌شود. البته پتانسیل‌های صنعتی، مواداولیه، مواد خوراکی و ... این کشور را نیز نباید از یاد برد و در نهایت باید معتقد بود اتریش می‌تواند شریک مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری باشد. اینک اما اتریش نیز مجال را برای ارتقای سطح روابط با ایران مهیا دیده و تلاش می‌کند از قافله اروپایی‌ها جا نماند. "هاینس فیشر" رئیس جمهور اتریش پیش از عزیمت به تهران، با اشاره به روابط عمیق و دیرینه ایران و اتریش ابراز امیدواری کرده است زمینه‌های فراوانی برای بهبود و توسعه روابط دو کشور فراهم شود. وی همچنین به این نکته اشاره می‌کند که هدف از سفرش به ایران، گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی است تا بتوانیم راه‌ها و کانال‌های جدید در ایران پیدا کنیم. او به این نکته نیز اشاره کرده که ما اکنون این شانس را داریم که بعد از تصویب نهایی توافقنامه وین، فصل‌های بسیار جدیدی در روابط با ایران در همه زمینه‌ها باز شود و یکی از اهداف سفر هیئت اتریشی به تهران،تقویت و توسعه همکاری‌ها در تمامی زمینه‌های سیاسی، علمی، اقتصادی و فرهنگی است. از این گفته‌ها و اظهارات به خوبی برمی‌آید که اتریش به روابط سازنده و پایدار با ایران نیازمند است و همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا بتواند از شرایط پس از توافق و بعد از تحریم، بهترین و بیشترین بهره را ببرد. رئیس جمهور اتریش در بخش دیگری از اظهاراتش پیش از سفر به ایران به این نکته اشاره می‌کند که اتریش توافق هسته‌ای در وین را بسیار مثبت می‌داند و معتقد است اگر مذاکرات با شکست مواجه می‌شد، علاوه بر دلسردی طرفین، زمینه‌های ایجاد تفاهم در آینده نیز از بین می‌رفت و این امر بروز تنش در سطح وسیع‌تری را موجب می‌شد.
اتریش هم از قافله اروپایی‌ها جا نماند/نگاه وین - تهران به دوران پساتوافق
به هر تقدیر می توان به آینده و روابط میان ایران و اروپا امیدوار بود و سفر هیئت سیاسی اتریش به ایران را در برهه زمانی فعلی واجد آثار مهمی دانست. این آثار، دیر یا زود در عرصه روابط ایران و اتریش آشکار خواهند شد.

گزارش از حمیدرضا حیدرپور

انتهای پیام/



اشتراک گذاری







۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن