تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802519014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جايگاه ايران در جهان بر کسي پوشيده نيست/بحران آوارگان چهره اروپا را مخدوش کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۳۲ب.ظ)
وزير خارجه اسپانيا در نشست خبري با ظريف: جايگاه ايران در جهان بر کسي پوشيده نيست/بحران آوارگان چهره اروپا را مخدوش کرده است موج- وزير خارجه اسپانيابا تاکيد بر اين که ايران نقش مهمي در صلح و ثبات در منطقه دارد گفت: جايگاه ايران بر کسي پوشيده نيست. ايران سومين کشور جهان به لحاظ ذخاير انرژي است و از توليد ناخالص ملي بالايي برخوردار است.
به گزارش خبرگزاري موج، خوزه مانوئل گارسيا، وزير خارجه اسپانيا در نشست خبري مشترک با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان با بيان اينکه امروز شاهد حضور يک هيات بلند پايه از اسپانيا براي گسترش روابط با ايران پس از توافق هسته اي هستيم اظهارکرد: امروز راه براي همکاري‌هاي بين المللي با ايران باز شده است.
وي افزود: ما در ۲۶ اکتبر نشستي را داريم تا بتوانيم مقرراتي را جهت همکاري با ايران پس از حصول توافق هسته اي منعقد کنيم.
گارسيا تاکيد کرد: در مذاکرات امروز موافقت کرديم که هر دو کشور تبادل هيات ها را داشته باشند تا بتوانيم تفاهم نامه‌هايي براساس يک چارچوب سياسي منعقد کنيم و سپس راه‌هاي مختلف همکاري را مورد بررسي قرار دهيم.
وزير خارجه اسپانيا با اشاره به بحران‌هاي منطقه اي و آوارگان جنگ در سوريه اظهارکرد: يکي از اهداف من در سفر به تهران علاوه بر گسترش روابط دو کشور بررسي مسائل منطقه اي، بحران آوارگان جنگي و پناهندگان است.
وي افزود: متاسفانه فاجعه انساني که به دنبال خطرات منطقه اي و تهديد گروه‌هاي تروريستي در منطقه ايجاد شده است يکي از مسائل مهم جهان محسوب مي‌شود که اميدواريم براي حل اين معضل بتوانيم قدم‌هايي را برداريم.
گارسيا گفت: چهره اتحاديه اروپا در طي بحران آوارگان جنگي خدشه دار شده است. اين مساله به دليل برخي نظرات نامناسب و غير انساني و حضور تروريست‌ها به وجود آمده است.
وزير خارجه اسپانيا تاکيدکرد: ما با همه پناهندگان اعلام همدردي مي‌کنيم و اميدواريم اقدامات مشترکي را در اين زمينه با ايران برداريم.
وي با بيان اينکه متاسفانه آوارگان سوري در طي اين جنگ در مناطق افراد تقسيم شدند و ما شاهد يک فاجعه و بحران انساني هستيم خاطرنشان کرد: متاسفانه حرکت‌هاي تروريستي به مردم آسيب رسانده است که ارقام مربوط به فاجعه ديدگان تکان دهنده و بالاست.
گارسيا تاکيد کرد: امروز مردم سوريه نيازمند کمک هستند و ما به دنبال اين هستيم که براي حل بحران سوريه از طريق مسالمت آميز راه حلي پيدا کنيم.
وزير خارجه اسپانيا تصريح کرد: هر طرح و نقشه سياسي که براي سوريه مدنظر باشد بايد با توجه به اين مساله محقق شود که بتواند به اين فاجعه پايان دهد. زيرا امروز حقوق انسان‌ها پايمال مي‌شود و اتحاديه اروپا بايد براساس اصول اوليه اهتمام بيشتري نسبت به اين مسئله داشته باشد.
وي در پاسخ به اين سؤال که اسپانيا چه سهمي در ارتباط با پذيرش آوارگان جنگي مي‌تواند داشته باشد گفت: اسپانيا سهميه زيادي در ارتباط با آوارگان جنگ سوريه دارد.البته ما شاهد مهاجرت‌هايي از يمن و کشورهاي آفريقايي نيز هستيم. همچنين قصد داريم موضع اخلاقي و انساني در اين ارتباط از خود بروز دهيم.
گارسيا در ادامه با اشاره به همکاري‌هاي ايران و اسپانيا خاطرنشان کرد: ما در مذاکرات امروز در ارتباط با تنظيم و تاريخ قراردادها صحبت کرديم. اسپانيا براساس قطعنامه ۱۷۳۷ قرار است کميته اي را تشکيل دهد تا از اين طريق بتواند همکاري‌ها با ايران را بيشتر کند. ما اميدواريم هر چه سريع‌تر بتوانيم تحريم‌ها عليه ايران را لغو کنيم.
وزير خارجه اسپانيا با بيان اينکه ايران کشور دوست ما محسوب مي‌شود گفت: اسپانيا يکي از کشورهاي نزديک به ايران از لحاظ تاريخي است. کشور ما چهارمين اقتصاد اروپا را دارد و از نفوذ قابل توجهي در کشورهاي آفريقايي برخوردار است. اين مسئله مي‌تواند باعث اين شود که شريک خوبي به لحاظ اقتصادي براي ايران باشد.
وي با تاکيد بر اينکه ايران نقش مهمي در صلح و ثبات در منطقه دارد گفت: جايگاه ايران بر کسي پوشيده نيست. ايران سومين کشور جهان به لحاظ ذخاير انرژي است و از توليد ناخالص ملي بالايي برخوردار است.
گارسيا گفت: ما در اين سفر دور جديد روابط را شروع مي‌کنيم و اميدواريم سطح اين روابط را روز به روز افزايش دهيم.
وزير خارجه اسپانيا با بيان اينکه اسپانيا ۱۴ درصد از انرژي خود را از ايران وارد مي‌کرد، افزود: ما به دليل برخي تصميمات بين المللي مجبور شديم سطح روابط خود را با ايران کم کنيم. من امروز خوشحالم که براساس توافق هسته اي راه باز شده است و ما آمده‌ايم تا در ايران سرمايه گذاري کنيم.
وي ادامه داد: ايران امروز يک برنامه بلند پروازانه اقتصادي دارد و ما نيز به دنبال اين هستيم که راه‌هاي مشترک همکاري با ايران را ادامه دهيم.
گارسيا تصريح کرد: فضاي سياسي ايجاد شده نشانگر ارائه دو طرف براي همکاري‌هاي هر چه بيشتر است.
وزير خارجه اسپانيا در ادامه با اشاره به بحران پناهندگان با آوارگان جنگي منطقه و نقش اسپانيا در حل اين مسئله گفت: ما تلاش مي‌کنيم تا بيشترين آوارگان جنگي را پناه دهيم. در اين زمينه کميسيوني در مادريد با حضور هفت وزير اقتصادي اسپانيا تشکيل شده است تا از اين طريق بتوانيم تسهيلاتي اعم از خدمات اجتماعي، بهداشتي و درماني به آوارگان جنگي ارائه کنيم.
وي افزود: با توجه به وضعيت بحراني موجود اسپانيا مصمم است که حداکثر سهميه براي پذيرش پناهندگان را اختصاص دهد. البته من نمي‌توانم اعداد و ارقام ارائه دهم اما اعلام مي‌کنم که ما بيشترين تلاش را براي پناه دادن به آوارگان جنگي انجام مي‌دهيم.
گارسيا تصريح کرد: اسپانيا بايد به سرعت در اين زمينه وارد عمل شود و بيشترين سرويس‌هاي خدماتي را به آوارگان ارائه کند البته اين مسئله نياز به هماهنگي‌هاي بين المللي و اروپايي دارد.
وزير خارجه اسپانيا تاکيد کرد: از روزي که دولت جديد اسپانيا قدرت را به دست گرفته است طرفدار تعامل و گفتگو بوده است تا بتواند راه حلي براي بحران سوريه طي کند. براي ما از سر گيري گفتگوهاي بين المللي براي حل مساله سوريه از طريق منطقي و سياسي اهميت دارد.
وي با بيان اينکه ما طرفدار همه پرسي سراسري در سوريه هستيم گفت: از اين طريق مي‌توان حق را به حق دار واگذار کرد البته اين طور نيست که حاکميت سوريه و تماميت ارضي آن مورد خدشه قرار بگيرد. امروز سوريه از فرقه گرايي رنج مي‌برد و ما به دنبال يک دولت وحدت ملي در اين کشور هستيم.
گارسيا در پايان گفت: به اعتقاد ما در اولين قدم بايد آتش بس، آشتي ملي و انتخابات در سوريه انجام شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن