تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805289937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکستن پلمپ‌ آرای دوران در حضور شرکت کنندگان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شکستن پلمپ‌ آرای دوران در حضور شرکت کنندگان
داوری اولین مجموعه از «رقابت‌های شفاف» در حوزه معمایی به شیوه‌ای جدید برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارخانه شیشه قزوین ایده مجموعه «رقابت‌های شفاف» را طراحی و اجرایی کرده است.


این کارخانه صنعتی در تولید شیشه فعالیت دارد و برای اولین بار مسابقه طراحی معمایی و با هدف ارتقا طراحی معماری و طراحی صنعتی در کشور یک مسابقه فرهنگی هنری را در سطح کشور برگزار کرد.


این مسابقه اولین سری از مجموعه «رقابت‌های شفاف» است که در شیوه داوری آثار هم مثل تولید شیشه شفافیت وجود داشت و پاکت پلمپ شده آرای داوری در مقابل دیدگان شرکت کنندگان باز شد به طوری که داوران از هیچ کدام نتیجه‌های نهایی با خبر نبودند و فقط آرای خود را در پاکت گذاشته بودند.


در این مسابقه که با راه‌اندازی یک سایت برای ثبت نام متقاضیان آغاز شده بود. موضوع مسابقه طراحی معماری اجمالی، بازسازی دفتر مرکزی شیشه‌ سهامی قزوین بود و محوریت آن استفاده از شیشه در نما و معماری داخلی ساختمان بود.


این مسابقه که شرکت سهامی شیشه قزوین آن را برگزار می‌کرد با مدیریت کامران افشار نادری فارغ‌التحصیل رشته معماری از ایتالیا و مدرس دانشگاه انجام شد و مشاور وی سام شهباز و هم چنین دبیر مسابقه گلرخ شهباز بود.


داوران این مسابقه که از افراد شناخته شده و خوشنام در داوری رشته معماری بودند به این شرح بود: علیرضا تغابنی، حسین شیخ‌ زین‌الدین، فیروز فیروز، ایرج کلانتری، علی کرمانیان، کامران افشارنادری، سام شهباز و مومن بالازاده.


اشخاصی حقیقی و حقوقی که رشته آن‌ها معماری و یا مرتبط با آن بوده می‌توانستند در این مسابقه شرکت کنند. شرکت‌ها که به صورت گروهی در مسابقه حضور می‌یافتند با نام نماینده تیم طراحی شناخته می‌شدند و هر فرد شرکت کننده یک کد داشت در این مراسم تمام شرکت‌کنندگان، هیات داوران و مهندس علیرضا علاقنبریان، مدیر عامل شرکت سهامی شیشه قزوین حضور داشتند.


مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و قبل از سخنان بحری، در یک کلیپ به مدت 30 دقیقه مراحل تولید شیشه توضیح داده شد و شرکت شیشه قزوین به شرکت کنندگان معرفی شد. این کلیپ ساخته آروین شیخ‌الاسلامی بود. پس از مقدمه مجری برنامه کامران افشار نادر مدیر مسابقه برای بیان توضیحاتی حاضر شد.


وی گفت: امیدوارم نتیجه مسابقه برای همه جالب بوده باشد و فکر می‌کنم نوآوری‌های این مسابقه در خور توجه است. نیمه اردیبهشت ماه، مهندس سام شهباز به نمایندگی از شرکت شیشه قزوین با من ملاقتی داشت، و در آن دیدار در خصوص جزییات طرح و مسابقه گفت. 


شهباز نیز گفت: این مسابقه اولین در مجموعه رقابت‌های شفاف است.


افشار نادری افزود: شرکتی که تولید شیشه می‌کند طبیعی است که علاقمند به هویت سازمانی هم باشد. اما من در ابتدا مردد بودم. چون مسابقات در گذشته مشکلاتی داشتند و به سرانجام نمی‌رسیدند، من هم چنین جلسه‌ای با مهندس علاقبندیان داشتم و نکاتی را گفتم که یکی از آنها این بود که هدف مسابقه باید فرهنگی هنری و صرف‌نظر از تبلیغ، یک کار فرهنگی باشد. من هم چنین خواستم که انتخاب هیات داوران هم بر عهده من باشد و مبلغ جایزه هم قابل توجه باشد که شرکت کنندگان راغب به حضور شوند.


این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: خوشبختانه مسیرها باز و راه برای اجرا و برگزاری مسابقه بود و همکاری شروع شد.


وی اظهار داشت: برای این مسابقه که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شد ضوابطی را تعیین کرده بودیم که بازتاب خوبی داشت چون اول بودن در هر کاری باعث دشواری آن فعالیت می‌شود نکته مهم دیگر این است که امروز در همین جا پاکت پلمپ شده رای داوران در مقابل چشمان شما باز می‌شود و هیچ داوری از رای نهایی خبر ندارد داورها از قشرهای مختلف و سنین متفاوت هستند و همه آنها در کار خود مجرب و خوشنام هستند. وی با نام بردن از داوران از آنها تشکر کرد و شرکت کنندگان تشویق کردند.


وی با بیان اینکه در فضای مجازی از شرکت کنندگان درخواست پیشنهاد و انتقاد شده، گفت: همه پیشنهادات پذیرفته شد بجز تغییر ترکیب داوری که مورد قبول قرار نگرفت.


افشار نادری با تشکر از مرکز معماری ایران و مهندس فاطمی مدیر عامل آن بیان کرد: این مرکز و مدیر آن کمک‌های شایانی به جریان مسابقه کرده‌اند. یک لوح تقدیر هم برای اهدا به مهندس فاطمی در نظر گرفته شده است.


این مدرس معماری از خسرو خورشیدی و مشاور هنری پروژه دعوت به حضور در صحنه کرد و گفت که تندیس شیشه‌ای مسابقه را استاد خورشیدی طراحی کرده است.


خورشیدی گفت: در مراسم رسمی من با لباس کار آمده‌ام خوشحالم که از طرف یک کارخانه صنعتی، کار فرهنگی – هنری انجام می‌شود امیدوارم بازتاب و نتیجه خوبی داشته باشد و استعداد بی‌نظیر ایرانی در همه جای دنیا پیشرو باشد.


سپس از سام شهباز مشاور مسابقه طراحی دعوت شد. وی برای بیان گزارش مختصر مسابقه در جایگاه حاضر شد.


شهباز اظهار داشت: 16 تیرماه فراخوان مسابقه اعلام شد و پس از گذشت دو روز ثبت نام را آغاز کردیم. در ابتدا پیش‌بینی این حجم شرکت کننده را نداشتیم و برای افراد متقاضی کد تعیین کردیم. ولی با استقبال 3500 نفر از این مسابقه استفاده از کد منتفی شد.


وی افزود: روز آخر تیر، مدارک شرکت کنندگان آماده و مهلتی برای طرح سوال از کارشناسان معماری تعیین شد. مهلت پرسش و پاسخ باید به اول شهریور به پایان می‌رسید ولی مجبور شدیم تا 4 شهریور ادامه داشته باشد. داوری آثار از ششم شهریور تا نهم در سه روز 6، 7، 9 شهریور انجام شد سپس رای داوران جمع‌آوری و پلمپ شد.


شهباز در ادامه عنوان کرد: 91600 نفر از سایت بازدید کردند 334 از ارسال شد و 1000 نفر شرکت کردند.


افشار نادری پس از صحبت‌های سام شهباز از حسین شیخ زین‌الدینی رئیس هیات داوران دعوت به سخنرانی کرد.


وی عنوان کرد: من نام داوری این مسابقه را گذاشتم «خرسندی و مسائل» چون کار سختی بود و در عین خرسندی که از تعداد زیاد شرکت کننده‌ها و آثار خوب ناشی بود دشواری‌هایی هم داشت. هیات داوران از افراد مجرب و خوب در حوزه معماری تشکیل شده بود که برای من همکاری با آنان افتخار بود. اما پارادوکس‌هایی وجود داشت چون 5 نفر از بهترین‌ها در این گروه داوری می‌کردند که همه آنها یکه و نمونه بودند.


شیخ‌زین الدین ادامه داد: در مقایسه کیفیت و کمیت هم پارادوکس‌هایی مطرح است. معماری یک امر جدی است که لوازم و ابزار خودش را دارد. کیفیت صحبتی است که نه دهم آن زیر آب قرار دارد و مثل آیسبرگی روی آب است. کیفیت حالتی است که با توجه به شهود خاصی درک می‌شود. مجموعه مهارت‌ها و ایده‌ها و ... است که باعث ارتقا کیفیت می‌شود.


رئیس هیات داوران تاکید کرد: ما باید چیزی را قضاوت می‌کردیم که ملموس است و انتظار خلاقیت و نوآوری که تاکنون انجام نشده کار سختی است، حفظ کیفیت نبوغ می‌خواهد. با قدرت تشخیص در هیات داوری چیزهای زیادی آموختم ولی در نهایت بحث به سرانجام نرسید. پس از قرائت بیانیه هیات داوران در نهایت از 16 نفر تقدیر شد.


افشار نادری بیان کرد: قرار بود گروه نهایی 10 نفر باشند که در نهایت 16 نفر انتخاب شدند که لوح تقدیر شیشه‌ای دریافت کردند داوران اعتقاد داشتند که 2 نفر در رتبه سوم می‌توانند قرار بگیرند و آقای علاقبندیان قبول کرد هزینه دو برنده در رتبه سوم در نظر گرفته شود.


پس از اعطای الواح شیشه‌ای به 16 نفر، ربرنده‌های نهایی که رتبه سوم دو برنده داشت برای گرفتن هدایای خود در صحنه حضور یافتند.


رئیس هیات داوران در پایان از کامران افشار نادری تقدیر کرد و یکی از الواح شیشه‌ای را به وی اعطا کرد.


در پایان شرکت کننده‌ها برای یازده آثار برتر و آثار ارسالی دیگر راهی نمایشگاه آثار شدند. این مراسم با ضیافت شام به پایان رسید.


برگزیدگان این مسابقه بدین شرح هستند:


رتبه اول: محمود علی اصغری گنجی


رتبه دوم: محمد خاوریان، پیمان عسگری‌پور
 
به دلیل مساوی بودن امتیاز دو طرح برای رتبه سوم  دو برنده در این رتبه اعلام شد.


رتبه سوم1: محمد ابراهیم تقوی بافقی، محسن پیری زاده، امید میری،  امید احمدی پور
رتبه سوم2: امیر شهداد، مهدی پناهی، محمد رضا ریاحی، نیلوفر حسینی، رسول بخشی


جایزه ویژه: ایمان دانشور نژاد 


- نتایج مسابقه معماری شفاف شرکت شیشه قزوین 




-رتبه اول ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال + جام مخصوص برنده 


- رتبه دوم ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال + تقدیرنامه


- رتبه سوم ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال + تقدیرنامه


- جایزه ویژه  2۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال + تقدیرنامه


- نفرات چهارم الى دهم تقدیرنامه




انتهای پیام/ 



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

کودکان و نوجوانان به تصویر دشمنان اسلام و ایران شلیک می‌کنند!
پاسخ نوش‌آبادی به اظهارات ایوبی پیرامون بهمن قبادی و ابهامات توقیف «9 دی»
جشنواره‌ای برای اسباب‌بازی‌ها؛ 12 مرداد در تهران
برگزیدگان مسابقه نقاشی اهدای خون شناخته شدند
ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بخش کودک نمایشگاه قرآن
فراخوان مسابقه طراحی شخصیت کارتونی منتشر شد
ویژه‌برنامه «تولد ماه» برای استاد داود فتحعلی‌بیگی





۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن