تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819726572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلمان می تواند شریک شماره یک ایران در قاره اروپا شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آلمان می تواند شریک شماره یک ایران در قاره اروپا شود


معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری ایران با بیان این که ایران و آلمان دارای اقتصاد مکمل هستند گفت: آلمان توانایی تبدیل شدن به شریک شماره یک جمهوری اسلامی ایران در قاره اروپا را دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صداو سیما، محمد خزایی در دیدار با آقای نیلز معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد ایالات بادن ورتمبرگ آلمان افزود: خوشبختانه زیرساخت های توسعه روابط دو کشور اعم از حمل و نقل، بندری و گمرکی وجود دارد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه به این که ارزش کل شرکت های دولتی قابل واگذاری ایران 20 میلیارد دلار برآورد شده است، طرف ایرانی آمادگی دارد این شرکت ها را که عمدتاً در بخش های نفت، پتروشیمی، نیروگاه، کشاورزی، صنایع نساجی، لوله سازی و نیشکر است به سرمایه گذاران آلمانی واگذار کند.

خزائی معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل سرمایه گذاری ایران

خزایی افزود: با توجه به توافق انجام شده بین ایران و کشورهای غربی طرف ایرانی آمادگی دارد با شرکت های بیمه ای آلمان شرکت مشترک تأسیس کند.

او با بیان این که پس از حصول توافق بین ایران و گروه 1+5 سرمایه گذاران خارجی علاقمندی خود را به سرمایه گذاری در بازار بورس ایران اعلام کرده اند گفت: شرکت بورس آمادگی همکاری بیشتر با سرمایه گذاران آلمانی را دارد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با بیان این که بیش از 100 هزار ایرانی مقیم آلمان هستند، تاکید کرد: این تعداد می توانند با حضور در عرصه های مختلف اقتصادی و تجاری، پلی برای توسعه مناسبات دو کشور باشند.

خزایی، با اشاره به سرمایه گذاری شرکت های مختلف آلمانی در ایران و تلاش برای متنوع کردن حضور فعالان بیشتر اقتصادی آلمانی در بازار ایران افزود: سازمان سرمایه گذاری آماده همکاری بیشتر برای سرمایه گذاری های مشترک ایران و آلمان است.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری ایران گفت:‌ ایران همچنین آماده امضای یادداشت تفاهم کمیته مشترک سرمایه گذاری بین دو کشور است تا به این وسیله بستر لازم برای ارتقاء حجم سرمایه گذاری مشترک فراهم آید.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی همچنین با بیان این که در سال 2014 حجم صادرات ایران به آلمان 361 میلیون دلار و حجم واردات ایران از آلمان 2 میلیارد و 449 میلیون دلار بود افزود: با امضای توافق نامه این حجم می تواند افزایش قابل توجهی پیدا کند.

خزایی گفت: ‌ایران با دارا بودن منابع فراوان انرژی و جایگاه ویژه در منطقه همواره در عرصه بین المللی مورد توجه بوده و لذا با اعمال تحریم ها نمی توان ظرفیت های آن را نادیده گرفت و از معادلات بازار کنار زد.
 


دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن