تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819467615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمندان و صنعت‌گران صنایع دستی میراث زنده ما هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: هنرمندان و صنعت‌گران صنایع دستی میراث زنده ما هستند
هنر ایرانی هویت فرهنگی ماست و اگر آن را فراموش کنیم ریشه‌های فرهنگی خودمان را فراموش کرده‌ایم.


امید شیوا مشاور امور بین‌الملل و صادرات معاونت صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی میراث زنده ما هستند و تقدیر از این پیشکسوتان و ارج نهادن به کاری که سالیان و دهه‌های مختلف به عنوان یک میراث ماندگار از خودشان در فرهنگ ایران زمین بر جای گذاشتند وظیفه ماست.


وی افزود: به اعتقاد من شهرداری‌ها و مراکز فرهنگی در سراسر کشور باید با کمک سازمان میراث فرهنگ به شناسایی بزرگان هنری کشور بپردازد و از آنان تجلیل کند تا این اساتید به آموزش و نشر هنری که سال‌ها برایش زحمت کشیده‌اند علاقه‌مند شوند.


وی خاطرنشان کرد: آثار هنرمندان بزرگ به حدی ارزشمند است که در جای جای دنیا در موزه‌ها، کلکسیون‌ها و خانه‌ها از این کارها نگهداری می‌شود و ما فقط تا اندازه‌ای محدود می‌توانیم به آنان ادای دین کنیم.


وی خاطرنشان کرد: هنر ایرانی، هویت فرهنگی ماست، اگر این هنر را فراموش کنیم در حقیقت هویت فرهنگی و ریشه‌های فرهنگی خودمان را فراموش کرده‌ایم.


شیوا اظهار کرد: زمانی جوامع صنعتی پیشرفته مثل ژاپن و کره احساس کردند از هنرهای سنتی‌شان فاصله گرفته‌اند و هنر کهن سرزمینشان مهجور واقع شده پس با احیای فرهنگ و هنرهای سنتی خودشان این هنرها را دوباره در تاریخ‌شان زنده کردند.


ما نیز باید به احیای هنرهای سنتی و صنایع دستی کشورمان بیشتر توجه کنیم.


وی گفت: برای توجه بیشتر مردم به هنرهای فاخر ایرانی باید برنامه‌ای دقیق داشت که این یک وظیفه فرا‌سازمانی است. بحث ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی در جامعه ایرانی بحثی است که باید توسط سازمان‌های مختلف انجام شود که در رأس آنها سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری است.


وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گونه‌ای باید بحث ترویج را عهده‌دار باشد، شهرداری‌ها به گونه‌ای دیگر و سازمان میراث فرهنگی نیز به نوبه خود باید این بحث را پیش برد.


باید هنر ایرانی را وارد خانه‌ها، وارد فضاهای شهری و زندگی روزانه مردم کنیم که این یک برنامه جامعه است و در این زمینه معاهده‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی را با سازمان‌های مختلف بسته‌ایم و به آن توجه ویژه داریم.


شیوا همچنین خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی به هیچ وجه رضایت بخش نیست چون ما راه درازی داریم و باید مردم ایران را به درستی با هنرهای کهن سرزمین‌مان آشنا کنیم که امیدوارم تمام مناطق شهرداری با همکاری سازمان میراث فرهنگی اقدام به برگزاری نشست‌هایی در قالب پاسداشت و تجلیل از تمام والای هنرمندان پیشکسوت انجام دهند و از این طریق به هنرمندان و صنعت گران ارج نهند.






انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

ظریف:آثار فرشچیان هدیه من به کسی که لاف قدرت می‌زد/ فرشچیان: زبان من زبان هنر است
امروز فرهنگسراها مورد اعتماد مخاطبان هستند
آیا وضعیت کتاب‌های تجسمی رضایت‌بخش است؟
ایرج خواجه امیری مهمان گروه چکاوک
طلوع ماندگار استاد مهدی علمداری
گشت و گذار درجهانی نو در گوشه کنار شهر
«زیبایی طبیعت» را نظاره گر باشیم
بزرگداشت «منصور نریمان» درارسباران برگزار می‌شود
نیاوران هدیه‌ای برای پایتخت ایران است
«ترنم شکوه» خط نقاشی كاتب قرآن كريم





۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن