تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819897484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه اوراق اختيار فروش تبعي سهام شرکت‌هاي مخابرات و همراه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۸:۱۹ب.ظ)
عرضه اوراق اختيار فروش تبعي سهام شرکت‌هاي مخابرات و همراه موج - اوراق اختيار فروش تبعي سهام شرکت مخابرات و ارتباطات سيار ايران از امروز يکشنبه مورخ 15 شهريور 94 در بورس تهران آغاز مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، در راستاي حمايت از سرمايه گذاران و فراهم شدن راهکاري در جهت پوشش ريسک، از روز جاري عرضه اوراق اختيار فروش تبعي سهام شرکت مخابرات در بورس اوراق بهادار تهران آغاز مي‌شود.
لازم به ذکراست، اين اوراق، معاملات ثانويه نداشته و خريداران حق فروش مجدد اين اوراق را ندارند.
خريدار نمي‌تواند بيش از تعداد سهام پايه اي که در اختيار دارد و همچنين بيش از سقف مجاز خريد هر کد معاملاتي، اوراق تبعي را خريداري کند، بنابراين تعداد اوراق اختيار فروش تبعي معتبر در پايان هر روز معاملاتي حداکثر مي‌تواند معادل دارايي سهامدار در سهم پايه و با رعايت سقف خريد مجاز در اطلاعيه باشد.
همچنين در صورتي که تعداد اوراق اختيار فروش تبعي خريداري شده توسط سهامدار از تعداد سهم پايه تحت مالکيت وي در پايان هر روز و سقف خريد هر کد معاملاتي بيشتر شود، در اين صورت به طور سيستمي تعداد اوراق تبعي متناسب با تعداد سهام تحت مالکيت و سقف خريد هر کد معاملاتي تعديل شده، اوراق مازاد فاقد ارزش است و هيچگونه وجهي از اين بابت به خريدار مسترد نمي‌شود و عرضه کننده تعهدي در قبال آن نخواهد داشت.
گفتني است؛ ساعت معاملات 9 تا 13 بوده و فقط عرضه کننده مجاز به فروش است.
مکانيزم اوراق فروش تبعي سهام بدين شکل خواهد بود که سهامداران عمده شرکت‌هاي بورسي در راستاي حمايت از قيمت سهام خود در آينده، اقدام به انتشار اوراق اختيار فروش تبعي مي‌کند که براساس آن، اختيار فروش تعداد مشخصي از سهم پايه به قيمت اعمالِ تعيين شده در اطلاعيه عرضه در تاريخ اعمال به خريدار واگذار مي‌شود.
بدين ترتيب در صورتي که قيمت سهم شرکت بورسي (سهم پايه) در تاريخ مورد توافق (تاريخ اعمال مندرج در اطلاعيه) کمتر از قيمت مورد توافق (قيمت اعمال) باشد دارنده اوراق اختيار فروش مي‌تواند از طريق دريافت مابه التفاوت قيمت اعمال و قيمت پاياني سهم در بازار منتفع شود.
لازم به ذکر است حق عرضه اين اوراق تنها با اشخاصي خواهد بود که مجوز لازم را از بورس دريافت کند.
خريداران اين اوراق حق فروش نداشته و تنها مي‌توانند به ميزان سهام پايه تملک شده در بورس اقدام به خريد اوراق اختيار فروش تبعي نمايند و خريد بيش از آن فاقد ارزش است و عرضه کننده تعهدي در قبال آن نخواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن