تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803783767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بافت شورای عالی فضای مجازی همانند شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بافت شورای عالی فضای مجازی همانند شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: بافت و ترکیب این شورا همانند شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی کشور امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب 14 شهریور به بررسی دور جدید شورای عالی فضای مجازی پرداخت.
 
وی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی براینکه چرا جلسه شورای عالی فضای مجازی تشکیل نشده است گفت: در شش ماه گذشته این شورا جلسه ای نداشت و یکی از دلایل عدم تشکیل آن تمام شدن حکم دو ساله اعضای شورای عالی فضای مجازی بود.
 
**رئیس شورای عالی فضای مجازی رئیس جمهور است
جلیلی با اشاره به اینکه رئیس شورای عالی فضای مجاز رئیس جمهور است خاطر نشان کرد: با اجازه ایشان جلسات تشکیل می شود به طوری که دبیر شورا موارد در دستور کار جلسه را خدمت ایشان ارائه می کنند و اگر صلاح بود تشکیل جلسه می دهد.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه سه شورای عالی در کشور وجود دارد ادامه داد: هدف از تشکیل شورای عالی فضای مجازی ایجاد نهادی در راستای شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی است.
 
**بافت و ترکیب شورای عالی فضای مجازی همانند شورای عالی امنیت ملی و انقلاب فرهنگی است
وی با بیان اینکه این شورا در حوزه فضای مجازی اقدام می کند افزود: ترکیب اعضای سه شورای انقلاب فرهنگی، فضای مجازی و امنیت ملی شامل سران سه قوه، برخی از وزرا و مسئولین لشکری و کشوری است بافت و ترکیب این شوراها هم نیز همانند دو شورای دیگر است.  
 
جلیلی گفت: طبق آیین نامه ای که در شش ماهه اول شورا تصویب شد در غیاب رئیس جلسه نایب رئیس اول که همان رئیس مجلس و نایب رئیس دوم که رئیس قوه قضاییه است می تواند جلسه را برگزار کند اما آن ها صلاح ندانستند و می خواستند احترام رئیس جمهور حفظ شود.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به رای نیاوردن طرح دو فوریتی شورا مبنی براینکه جلسات در هر صورت باید ماهی یک بار تشکیل شود اظهار داشت: رهبر انقلاب موارد ده گانه ای را با حکم امروز فرمودند به طوری که برخی از موارد آن تعیین تکلیف است.  
 
وی با اشاره به بند اول حکم مقام معظم رهبری گفت: با این حکم اختلاف نظر بین نمایندگان مجلس و نمایندگان کمیسیون صنعت و معدن تمام می شود.
 
جلیلی اظهار داشت: با تایید حکم مقام معظم رهبری باید بتوانیم در ادوار بیشتری جلسات شورا را تشکیل دهیم.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی با تاکید براینکه شورای عالی فضای مجازی چند مصوبه اجرایی داشت بیان داشت: در انتهای سال اول شورا مصوبه مهمی در مورد انجام اقدامات برای مراکز داده خارج از کشور به تصویب رسید تا همه دارندگان محتوا بتوانند محتوایشان را در داخل کشور میزبانی کنند.
وی با اشاره به اینکه میزبانی محدود به مرکز خاص داده دولتی شده است عنوان کرد: این میزبانی با محدودیت هایی مواجه شده است.
 
جلیلی در ادامه اظهار داشت: مرکز ملی فضای مجازی وظیفه نظارت را برعهده داشته و این امر در حکم امروز مقام معظم رهبری تصویب شده و قاعدتا زمانی که یک مصوبه ای توسط یک نهاد قانونی کشور ابلاغ می شود و در روزنامه رسمی کشور نیز چاپ می گردد لازم الاجراست.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه مرکز ملی می تواند در خصوص عدم اجرای مصوبات خود به سازمان بازرسی یا قوه قضاییه شکایت کند یادآورد شد: در گذشته موارد متعددی داشتیم که مرکز ملی فضای مجازی از یک دستگاه به دلیل عدم اجرای مصوبات ابلاغ شده این شورا شکایت کردند.
 
وی در خصوص بحث اینترنت داخلی یا پایگاه ملی اطلاعات اظهار داشت: یکی از عناوینی که در پیوست حکم مقام معظم رهبری در تاسیس این شورا به عنوان یکی از پروژه های اصلی کشور تایید شده بود شبکه ملی اطلاعات بود که این شبکه درون کشور تلاش و تضمین می کند که هیچ داده ای از یک فراهم کننده داخلی برای رسیدن به دست مصرف کننده داخلی از مرزهای کشور خارج نشود.
 
جلیلی با بیان اینکه سال 92 در جلسات شورا شبکه ملی اطلاعات و اهداف آن مورد تصویب قرار گرفت گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجری این حوزه است و اختلافاتی که بین مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات بعضا وجود دارد در همین است که یک طرح دقیق مفهومی یا طرح دقیق اجرایی با یک زمان بندی مشخصی برای اجرای این پروژه بسیار مهم و کلیدی کشور توسط مجری ارائه نشده است.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه بخشی از اختلافات بین مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات اختلاف سلیقه است تصریح کرد: برخی دوستان فکر می کنند که توسعه اینترنت در کشور شبکه ملی اطلاعات است و برخی دیگر خلاف این فکر می کنند که باید یک شبکه جدایی ایجاد کرد اما شبکه ملی اطلاعات این دو مفهوم را در برنمی گیرد بلکه شبکه ملی اطلاعات به هم پیوستن و به هم وصل کردن مراکز توسعه، مراکز مصرف کننده داخل کشور و حتی مصرف کننده های خانگی و اداری است.

**شورای عالی فضای مجازی نهاد نوپایی است  
وی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی یک نهاد فرا قوه ای است در پاسخ به این سوال که چرا مصوبات این شورا اینقدر کم است و همین اندک مصوبات نیز اجرا نمی شود گفت: این نهاد نهادنوپایی است که با مجلس شورای اسلامی، شرح وظایف قبلی وزارت ارتباطات و حتی با شرح وظایف شورای فناوری اطلاعات که قبلا قانون مجلس را گرفته هم پوشانی هایی دارد و فرض براین است که وقتی قانون جدید تصویب می شود قانون هم پوشان قبلی ملغی شود که این اتفاق نیفتاده است.  
 
**شبکه ملی اطلاعات حافظ حریم خصوصی ایرانیان است
جلیلی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا شبکه ملی اطلاعات حریم شخصی افراد را نقض می کند یا خیر گفت: شبکه ملی اطلاعات حافظ حریم خصوصی ایرانیان است و اگر بحث نقض باشد نقض حریم افرادی است که به صورت غیرمجاز وارد حریم خصوصی افراد در فضای مجازی می شوند.

انتهای پیام/  
 





اشتراک گذاری







۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن