تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799629212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابلاغ 10 محور مهم وظايف و مأموريت‌هاي شوراي عالي فضاي مجازي از سوي رهبر انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۱۵ب.ظ)
ابلاغ 10 محور مهم وظايف و مأموريت‌هاي شوراي عالي فضاي مجازي از سوي رهبر انقلاب موج - رهبر معظم انقلاب در حکم اعضاي جديد شوراي عالي فضاي مجازي 10 محور مهم وظايف و مأموريت‌هاي شوراي عالي فضاي مجازي را ابلاغ کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، متن حکم رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
پيدايش فضاي مجازي در چند دهه‌ي اخير يکي از بزرگ‌ترين نمادهاي تحول جهاني است. رخدادي که تأثيرات شگرف آن هر روز در ابعاد فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي، امنيتي و دفاعي در عرصه‌ي ملي و بين المللي نمود بيشتري پيدا مي‌کند.
اکنون بيش از سه سال از تشکيل شوراي عالي فضاي مجازي مي‌گذرد: شورائي که با مرکز ملي فضاي مجازي وابسته به آن، به عنوان نقطه کانوني مواجهه‌ي هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات پرشتاب اين عرصه، براي استفاده از فرصت‌ها و ظرفيت‌ها و مقابله با آسيب‌ها و تهديدات آن شناخته شده است.
وظيفه اصلي اين تشکيلات سياستگذاري، مديريت کلان و برنامه ريزي و تصميم گيري‌هاي لازم و به هنگام و همچنين نظارت و رصد کارآمد و روزآمد در اين عرصه مي‌باشد. لذا لازم است با توجه به تحولات سريع و پيچيده در اين ميدان از يک طرف و نيازهاي واقعي و متراکم کشور از طرف ديگر، خود را براي انجام رسالتي سنگين در يک دوره چهار ساله آماده کند.
اينجانب ضمن تأکيد بر مفاد حکم اوليه تشکيل شورا و پيوست آن، ضروري مي دانم که نکات و موارد زير، مورد اهتمام و توجه جدي رئيس و اعضاي محترم شوراي عالي فضاي مجازي قرار گيرد.
1- انحلال شوراهاي عالي مصوب در گذشته که موازي اين شورا هستند، به منظور تحکيم جايگاه فراقوه اي و موقعيت محوري و کانوني شوراي عالي و نيز انتقال وظايف آن شوراها به شوراي عالي فضاي مجازي.
2- تثبيت و تقويت جايگاه مرکز ملي فضاي مجازي به عنوان بازوي شوراي عالي فضاي مجازي در جهت تحقق تصميمات آن شورا با وظايف: رصد وضعيت جاري فضاي مجازي و پيش بيني و آينده نگري تحولات دراين فضا در سطح ملي و بين المللي، ايجاد هماهنگي و هم افزايي ميان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي مختلف ذي ربط در ابعاد علمي، فني، اقتصادي، بازرگاني، حقوقي، انتظامي، امنيتي و دفاعي مرتبط با فضاي مجازي و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها و بخش‌هاي ذي ربط در چارچوب مصوبات شوراي عالي.
3- ارتقاي جمهوري اسلامي ايران به قدرت سايبري در طراز قدرت‌هاي تأثيرگذار جهاني و برخورداري از ابتکار عمل و قدرت تعامل با ديگر کشورها در جهت شکل دهي به قواعد و قوانين مرتبط با فضاي مجازي در عرصه جهاني با رويکرد اخلاق مدار و عادلانه.
4- اهتمام ملي و همه جانبه و سرمايه گذاري جدي در امر ايجاد و توسعه انواع فناوري‌ها و صنايع کاملاً پيشرفته و رقابتي خصوصاً با استفاده و ايجاد رشته‌هاي نوين دانشگاهي و تربيت سرمايه‌هاي انساني متعهد، متخصص و کارآمد مورد نياز در بخش‌هاي سخت افزاري و نرم افزاري، محتوايي و خدماتي در تمامي ابعاد فضاي مجازي به ويژه در برنامه ششم توسعه و برنامه ريزي سالانه کشور.
5- تسريع در راه اندازي شبکه ملي اطلاعات پس از تصويب طرح آن در شوراي عالي و نظارت مستمر و مؤثر مرکز ملي بر مراحل راه اندازي و بهره برداري از آن.
6- اهتمام ويژه به سالم سازي و حفظ امنيت همه جانبه فضاي مجازي کشور و نيز حفظ حريم خصوصي آحاد جامعه و مقابله مؤثر با نفوذ و دست اندازي بيگانگان دراين عرصه.
7- ترويج هنجارها، ارزش‌ها و سبک زندگي اسلامي ايراني و ممانعت از رخنه‌ها و آسيب‌هاي فرهنگي و اجتماعي در اين عرصه و مقابله مؤثر با تهاجم همه جانبه فرهنگي و نيز ارتقاي فرهنگ کاربري و سواد فضاي مجازي جامعه.
8- احراز جايگاه و سهم مناسب براي اقتصاد دانش بنيان در فضاي مجازي در چارچوب سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي کشور و برنامه ريزي همه جانبه براي بهبود شرايط کسب وکار مرتبط با فناوري‌هاي مجازي و بهره گيري از فرصت‌هاي اشتغال زايي ونيز رونق محتوا، خدمات و تجارت در اين عرصه.
9- توسعه محتوا و خدمات کارآمد و رقابتي منطبق بر ارزش‌ها و فرهنگ اسلامي – ايراني در تمامي قلمروهاي مورد نياز جامعه و جلب مشارکت‌هاي مردمي و بکارگيري ظرفيت‌هاي بخش خصوصي در اين زمينه.
10- تدوين و تصويب نظام‌هاي امنيتي، حقوقي، قضايي و انتظامي مورد نياز در فضاي مجازي.
ترکيب اعضاي حقوقي و حقيقي شوراي عالي فضاي مجازي براي دوره جديد به شرح زير اعلام مي‌شود:
اعضاي حقوقي اين شورا عبارت‌اند از: رئيس جمهور (رئيس شوراي عالي)، رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس قوه قضائيه، رئيس سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران، دبير شوراي عالي و رئيس مرکز، دادستان کل کشور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، وزير اطلاعات، وزير آموزش و پرورش، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح کشور، معاون علمي و فن آوري رئيس جمهور، رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و همچنين اعضاي حقيقي: حجج اسلام و آقايان دکتر سيدسعيدرضا عاملي، دکتر حميد شهرياري، دکتر رضاتقي پور، دکتر مهدي اخوان بهابادي، مهندس مسعود ابوطالبي، دکتر کاميار ثقفي، دکتر رسول جليلي و مهندس سيدعزت الله ضرغامي.
از خداوند متعال توفيق خدمتگزاري روزافزون براي همه‌ي حضرات مسألت مي‌کنم.
سيد علي خامنه اي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن