تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802526336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به دنبال استفاده از شکست سیاست انزواسازی ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
محسن رضایی دولت به دنبال استفاده از شکست سیاست انزواسازی ایران است

محسن رضایی در جمع خبرنگاران؛
دولت به دنبال استفاده از شکست سیاست انزواسازی ایران است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت، باید حداکثر استفاده را از شکست سیاست انزوا سازی ایران توسط آمریکا انجام داد و خوشبختانه دولت به دنبال گسترش استفاده از این مساله است.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  روز شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از طرح بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چه برنامه ای دارد،  با اشاره به مطرح شدن موضوع ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: رییس جمهوری مصمم است که چنین موضوعی را انجام دهد و ما نیز از ستاد فرماندهی که در دولت تشکیل شود حمایت می کنیم.     وی درباره این پرسش که برنامه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای قانون انتخابات چه خواهد بود و ارزیابی شما از مطرح شدن برخی صحبت ها درخصوص وظایف شورای نگهبان و دولت چیست؟ گفت: پیشنهاد می کنیم آرامش در جامعه قبل از انتخابات را حفظ کنیم؛ تجربه نشان داده با این دعواهای لفظی نظام از مواضع قانونی عقب نشینی نمی کند.  
رضایی ادامه داد: کسانی که آرامش کشور را قبل از انتخابات برهم بزنند، خودشان ضرر می کنند. شورای نگهبان ، مجلس، دولت و ستاد انتخابات هرکدام وظایفی دارند و تمامی این ها در سیاست های کلی انتخابات احصا شده و خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال شده است.  
وی اضافه کرد: در کشور تا زمانی که رهبری و ولایت فقیه وجود دارد، بن بستی نداریم پس چرا دعواها و حاشیه هایی ساخته می شود که باعث آسیب به اشخاص می شود؛ بهتر است حاشیه سازی ها کم شود و همدلی ها افزایش یابد.  
**تیم مذاکره کننده خوب دولت یازدهم کار را به نتیجه رساند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه پرسش وپاسخ خبرنگاران به سیاست انزواسازی ایران از سوی آمریکایی ها اشاره و آن را شکست خورده عنوان کرد.  
رضایی اظهار داشت: آنها از ترسشان مذاکره را شروع کنند، در زمان شروع این مذاکرات تنها 3 کشور اروپایی حضور داشتند حتی آمریکا نیز 12 سال قبل در این زمینه کارشکنی می کرد اما وقتی مساله جدی شد و رهبری اجازه دادند پملپ ها باز شود، آمریکا، چین و روسیه نیز به مذاکرات آمدند.  
وی ادامه داد: مذاکرات بعد از این سال ها جدی گرفته شد و آن ها پای کار آمدند و این درحالی بود که پیش از این می خواستند دروازه های جهان را به روی ما بسته نگه دارند ولی مسائل پیش رفت تا این که در دولت یازدهم یک تیم مذاکره کننده خوب، کار را به نتیجه رساند و ایران در عین حال که امتیازاتی داد امتیازاتی گرفت و نتیجه 12 سال تحریم و انزوا سازی ایران منجر به هسته ای شدن جمهوری اسلامی وبین المللی شدن و شکسته شدن محاصره دشمن شد.  
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عقب نشینی کوتاه مدت آمریکا از مواضع خود، اظهار داشت: از رفتارهای آمریکا نتیجه می گیریم که آن ها مجبور به عقب نشینی شده و به دنبال اقدامات جدیدی علیه ما هستند.     **دولت به دنبال استفاده از شکست سیاست انزواسازی ایران است
رضایی خاطر نشان کرد: وقتی آنها می گویند امکان بازگشت تحریم ها وجود دارد ما این مساله را به عنوان ریسک سیستماتیک سرمایه گذاری می دانیم که در این صورت دیگر کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری به همه جا نخواهند آمد اما به هرحال باید حداکثر استفاده را از شکست سیاست انزوا سازی ایران توسط آمریکا انجام داد و خوشبختانه دولت به دنبال گسترش استفاده از این مساله است.     **عربستان به دنبال تحرکات در کویت
وی در ادامه به تحرکات عربستان در منطقه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: پیش تر از همین به دنبال تجزیه سوریه، یمن و عراق بوده اند و در حال حاضر هم عربستانی دنبال برخی تحرکات در کشور کویت هستند.  
دبیر کل مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: عربستانی ها درصدد تغییراتی در داخل کشور کویت هستند و هدف عربستان نیز این است که می گوید چون نتوانستیم بغداد را ساقط کنیم، باید کویت را بگیریم.  
رضایی خاطر نشان کرد:دولت عربستان به همین مقدار ناامنی که در منطقه ایجاد کرده باید خاتمه دهد چراکه جهان اسلام عقب افتاده و منطقه به صلح و امنیت نیاز دارد؛ امیدواریم مسوولان عربستان از این نوع دخالت ها دست برداشته و در جهت اهداف مسلمین حرکت کنند.  
وی درباره نظر مجمع برای بررسی برجام در مجلس نیز گفت: مجمع در این زمینه بحثی نکرده و نظری هم ندارد؛ هرچه که قوانین کشور حکم می کند ما نیز بر همان تاکید داریم.     **نظامی ها در بحث های جناحی دخالت نمی کنند
رضایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم ورود نظامی ها به عرصه سیاست، گفت: نظامی ها به هیچ عنوان در بحث های جناحی دخالتی نمی کنند.  
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این که مقامات آمریکایی به اظهار نظر می پردازند و نحوه پاسخگویی چگونه باید باشد؟ گفت: موضوع سیاست یک نوع مبارزه است که اگر طرف مقابل چیزی را نسبت داد و شما پاسخ ندادید آنرا به عنوان تائید می گیرد لذا حتما باید به مسائل پاسخ داده شود و رهبر معظم انقلاب نیزبه خوبی پاسخ دادند. /ایرنا   121



۱۴/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن