تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819082783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز جهانگردي فرصتي براي درک ارزش حقيقي يک ميليارد گردشگر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۱۷ب.ظ)
روز جهانگردي فرصتي براي درک ارزش حقيقي يک ميليارد گردشگر موج- دبيرکل سازمان جهاني گردشگري در پيامي به مناسبت روز جهاني جهانگردي، اين روز را فرصتي براي درک ارزش حقيقي توان يک ميليارد گردشگر براي ايجاد تغييرات دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در پيام، طالب رفاعي آمده است:
روز جهاني گردشگري امسال فرصتي، براي درک ارزش حقيقي توان يک ميليارد گردشگر براي ايجاد تغيييرات است.
هم اکنون سالانه بيش از يک ميليارد گردشگر به مقصدي خارج از کشور خود مسافرت مي‌کنند. وجود اين تعداد گردشگر، گردشگري را تبديل به يکي از بخش‌هاي اقتصادي پيشرو کرده است. گردشگري به تنهايي 10% از توليد ناخالص داخلي کشورها و 6% از مجموع صادرات جهاني را به خود اختصاص داده است.
امّا نبايد فقط به جنبه قدرت اقتصادي اين تعداد پرشمار گردشگر چشم دوخت؛ يک ميليارد گردشگر يعني پتانسيل عميق و ظرفيت روزافزون صنعت گردشگري که مي‌تواند برخي از ضروري‌ترين هدف‌هاي حال حاضر جهان را از جمله رشد اجتماعي-اقتصادي، توسعهٔ فراگير و حفاظت از محيط زيست به منصهٔ ظهور برساند.
با توجّه به اين که امروزه از هر يازده شغل يکي از آن‌ها در بخش گردشگري قرار دارد، مي‌توان گفت گردشگري هم اکنون يکي از منابع ارزشمند تأمين معيشت براي ميليون‌ها انسان است. گردشگري حاصل ميليون‌ها مراودهٔ فرهنگي در همه جاي کرهٔ زمين است که بدون توقف هر روز به وقوع مي‌پيوندد؛ بنابراين گردشگري دروازه‌اي است به سوي شناخت بهتر جهاني که در آن سوي مرزهاي سرزمين ما قرار دارد؛ اين شناخت سنگ بناي ساختمان صلح و دوستي در ميان جوامع و ملّت‌هاست.
گردشگري امري است فراتر از صرف رسيدن به يک مقصد؛ گردشگري داراي تأثيري جهاني است. هر بار که به مسافرت مي‌رويم، جزئي از يک حرکت جهاني مي‌شويم که مي‌تواند تغييرات مثبتي را نصيب سياره زمين و تمام بشريت کند.
27 سپتامبر 2015 (5 مهر 1394) بياييد ارزش «يک ميليارد گردشگر» را قدر بدانيم؛ بياييد دست در دست هم گردشگري را تبديل به بستري حقيقي براي خلق فرصت‌ها کنيم، فرصت‌هايي که به‌صورت فراگير نصيب آدميان شود. بياييد با کمک يکديگر قدرت يک ميليارد گردشگر را تبديل به قدرتي حقيقي و هميشگي کنيم.
يادآور مي‌شود 27 سپتامبر مصادف با 5 مهر از سوي سازمان جهاني جهانگردي به عنوان روز گردشگري نام‌گذاري شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن