تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804750054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا مردم از وام 80 ميليوني مسكن استقبال نمي‌كنند؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چرا مردم از وام 80 ميليوني مسكن استقبال نمي‌كنند؟
يك كارشناس مسكن معتقد است كه با توجه به آمار دقيقا مشخص شد كه مردم از وام 80 ميليوني مسكن استقبال نكردند و از قبل هم اين مسئله قابل پيش بيني بود زيرا شرايطش به واسطه‌ي نحوه‌ي بازپرداخت پول نامساعد است و به ويژه در شهرهاي بزرگ اصلا كارايي ندارد؛ به همين خاطر مي‌خواهند اين وام را به مجردها هم بپردازند.


جوان‌آنلاين: مقداد همتي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص وام مسكن 80 ميليوني اعلام شده از سوي دولت اظهارداشت: مردم از اين وام استقبال نكردند و دليلش هم آن است كه بانك مسكن اعلام كرده كه شرايطش را تسهيل مي كند و به مجردها هم مي خواهد اين وام را بپردازد و اين يكي از دلايلي است كه از اين وام استقبال كافي نشده است.
 
وي تصريح كرد: در حال حاضر متوسط سپرده گذاري براي وام 80 ميليون توماني 18 ميليون تومان است، يعني دقيقا مشخص شد كه اصلا استقبال نشده و از قبل هم پيش بيني مي شد كه استقبال نشده زيرا شرايطش به واسطه ي نحوه ي بازپرداخت پول نامساعد است و به ويژه در شهرهاي بزرگ اصلا كارايي ندارد.  
همتي ادامه داد: مورد بعدي اين است كه سياست بانك مسكن مبني بر شرايط وام 80 ميليوني كه گفته است به مجردها هم پرداخت مي شود خلاف صريح سياست هاي ابلاغي يه مقام معظم رهبري در خصوص افزايش جمعيت است چرا كه اين وام را بايد به متاهل ها بدهند نه اينكه به مجردها پرداخت كنند تا آنها صاحب خانه مجردي شوند.
 
 
اين كارشناس مسكن اضافه كرد: به واسطه اينكه يك سياست شكست خورده است و مردم از اين وام استقبال نكردند و ناكارآمد است، نمي شود پا روي قانون بگذاريم و سياست ديگري را از بين ببريم.
 
 
مشاور وزير راه و شهرسازي سابق با تاكيد بر اينكه در مسئه طرح هاي وزارت راه و شهرسازي شاهد اتفاق چشمگيري نيستيم، بيان داشت: كاملا مشخص است كه بحث مسكن اجتماعي يا صندوق زمين مسكن هيچ كدام از سوي وزارت راه و شهرسازي متاسفانه اجرايي نشده است يعني عملا وزارت راه طرحي به صورت عملياتي ندارد.
 
 
همتي با اشاره به بحث برداشتن تحريم ها نيز عنوان كرد: حتي برداشتن تحريم ها نيز نمي تواند تاثير خاصي در بازار مسكن بگذارد چرا كه بحث مسكن يك مسئله‌ي داخلي است و تمام مواد و مصالح از جمله زمين، نيروي ماهر، مصالح و همه ي موارد مرتبط با آن در داخل كشور توليد مي شود. بنابراين ما چه تحريم باشيم و چه نباشيم اگر سياست هايمان كارآمد باشد، رونق را در بازار مسكن شاهد هستيم و در غير اين صورت با افت آن مواجهيم.
 
 
اين كارشناس مسكن تصريح كرد: قيمت ها به واسطه اجرايي نشدن طرح هاي دولت به علاوه ي نيمه كار ماندن و عدم تحويل مسكن مهر به دلايل مختلف ممكن است شاهد يك ركود تورمي باشيم، حتي اگر افزايش قيمت هم اتفاق بيفتد رونقي را در بازار مسكن ايجاد نمي كند و ما شاهد ركود تورمي خواهيم بود.  مردم هنوز سيگنال مثبتي از بخش مسكن نديده اند و خريد و فروش در حد خيلي ضروري انجام مي شود كه اين امر به نفع بازار مسكن است كه قيمت ها افزايش پيدا نكند.
 
 
همتي ادامه داد: به نظر مي رسد وزارت راه و شهرسازي مي تواند با سياست هاي مختلفي مبني بر اينكه وام ساخت با درصد سود پايين و در اختيار قراردادن زمين هايي كه در جاهاي مختلف در اختيار دارد، به رونق ساخت و ساز در بخش مسكن كمك كند كه هنوز اين سياست ها را اعمال نكرده است.
 
 
وي درباره نحوه ي پيشرفت مسكن مهر در دولت يازدهم نيز اظهار كرد: در بحث مسكن مهر روند پيشرفت لاك پشتي اين قضيه را داريم و همان طور كه وزارت راه و شهرسازي هم اعلام كرده است، 17 درصد از ابتداي دولت مسكن مهر پيشرفت داشته است و اين به اين معنا است كه ما ماهيانه كمتر از يك درصد افزايش پيشرفت در پروژه هاي مسكن داشته ايم بنابراين اين قضيه يك مقدار مشكل است و نشان مي دهد كه مسكن مهر نيمه كاره مانده و پيشرفت ضعيف و لاك پشتي آن را شاهد هستيم.
 
 
اين كارشناس مسكن ادامه داد: احتمال اينكه تا پايان سال شاهد افزايش قيمت مسكن باشيم كم است اما درهر صورت ممكن است با پديده ركود تورمي مواجه باشيم يعني انتظارات تورمي به وجود بيايد اما وزارت راه و شهرسازي مي تواند با اعمال سياست هايي از جمله افزايش ساخت و پيگيري پروژه هاي مسئله دار چه در بخش دولتي و چه در بخش مسكن مهر نسبت به افزايش ساخت و ساز و در نتيجه پايين نگه داشتن و حداقل ثابت نگه داشتن قيمت مسكن اقدام كند.
 

منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن