تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816312277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید بر مبارزه با خشونت و تروریسم در سند نهایی اجلاس روساى مجالس جهان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تاکید بر مبارزه با خشونت و تروریسم در سند نهایی اجلاس روساى مجالس جهان


چهارمین اجلاس روساى مجالس جهان که در آن هیئتی از مجلس شوراى اسلامى به ریاست علی لاریجانى حضور داشت با تصویب اجماعى سند نهایى، به کار خود پایان داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر  به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  سند نهایی چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان متشکل از 38 اصل، با عنوان دموکراسی در خدمت صلح و توسعه پایدار و ساختن جهانی که مردم خواستارش هستند به طریق اجماعى در پایان اجلاس در مقر سازمان ملل در نیویورک به تصویب رسید.
تاکید بر مبارزه با خشونت و تروریسم در سند نهایی اجلاس روساى مجالس جهان

اتحادیه بین المجالس پیش از دو نوبت این سند را براى کسب نقطه نظرات اعضاء، به همه کشورهاى عضو ارسال کرده بود.
در این سند نهایی تاکید شده است: نگرانی ها درباره توانایی شورای امنیت در بهتر به انجام رساندن مسئولیت های عمده اش برای برقراری صلح و امنیت بین المللی بر مبنای منشور سازمان ملل همچنان باقیست.
شرکت کنندگان در اجلاس چهارم روساى مجالس جهان همچنین تاکید کرده اند: بر این باوریم که موثر بودن شورای امنیت فقط از طریق اصلاحات فوری به منظور انعکاس واقعیت های کنونی جهان می تواند امکان پذیر شود.
در سند نهایی ضمن تاکید بر آنکه در دوره ای غیر معمول به سر می بریم، آمده است: ضرورت دارد به منظور ساختن جهانی که همه مردان، زنان و کودکان در امنیت و به دور از جنگ و درگیری، فارغ از فقر و گرسنگی به سر برند، تلاش های خارق العاده ای صورت گیرد تا آنها به نحوی زندگی کنند که به حقوق، آزادی و شئونات آنان کاملا احترام گذارده شود.
در سند نهایی این اجلاس سه روزه همچنین آمده است: مجالس هر کشور، مرکزیت موسسات دموکراسی است که توسط آن خواسته های مردم بیان می شود و ما به عنوان روسای مجالس جهان در این اجلاس گرد هم آمدیم تا نگرانی های مردم را بازگو و نقش خود را در رویارویی با چالش های جهانی ایفا کنیم.
در بخش دیگری از این سند تاکید شده است: برغم پیشرفت هایی که در نواحی دموکراسی، صلح و توسعه صورت گرفته است ولی همچنان در جهانی بی ثبات به سر می بریم، جنگ و درگیری توام با خشونت مفرط، وقایعی روزمره در برخی از نواحی به شمار می آید.
روساى مجالس جهان در این سند با اشاره به اینکه در این وقایع خشن، میلیون ها نفر به ویژه زنان و کودکان کشته، مجروح، آواره شده و یا در شرایطی غیر عادی و به اجبار فرار کرده اند و در برخی از مناطق جهان هنوز هم پس رفت دموکراسی را شاهدیم، تاکید کرده اند: گروه های تروریستی جدیدی که منابع قابل توجهی را در اختیار دارند نیز ظهور کرده اند و متاسفانه بسیاری از اقدامات تروریستی توسط گروه های بنیاد گرا و به نام مذهب صورت می گیرد.
موافقان با این سند، تروریسم را به هر شکل و انگیزه و همچنین مرتکبان آن را در کنار آن تندروى، افراطی گری خشونت آمیز و نیز حامیان و تامین کنندگان مالی آنان را محکوم کرده اند.
در این سند آمده است: میلیون ها زن و دختر در نقاط مختلف جهان روزانه هدف انواع خشونت ها قرار می گیرند، لذا از همه کشورها در خواست داریم حذف انواع خشونت جنسیتی را در اولویت قرار دهند.
در این سند نهایی مهاجرت، از موضوعات بسیار مهم کنونی محسوب و تاکید شده است: مهاجرت چه به صورت اجباری یا داوطلبانه از مشکلات قابل توجه جهان امروز است که ضمن ابراز وحشت از همه تراژدی های انسانی که در حین فرار مردم از جنگ، درگیری، فجایع طبیعی و انسانی رخ می دهد، همه کشورها را به حفاظت از فراریان، آوارگان داخلی و مهاجران فرا مى خوانیم و درخواست داریم در مسیر ایجاد جوامعی با ثبات در کشورهایشان در منطقه خاورمیانه و آفریقا کمک کنند.
در بخش دیگرى از این سند نهایی آمده است: برغم پیشرفت های جهانی که درباره فن آوری، سلامت، علم و دانش صورت گرفته ولی تفاوت های اقتصادی و اجتماعی همچنان رو به افزایش است و میلیاردها نفر از مردم جهان در فقر به سر می برند.
در سند نهایی بر نقش قانون نیز تاکید و از مجالس کشورها درخواست شده است که به همکاری در حصول اطمینان از تایید نقش قانون و دستیابی برابر به عدالت برای همگان ادامه دهند.
در سند نهایی درباره برنامه کار 2030 میلادی برای توسعه پایدار نیز آمده است: ریشه کنی فقر و در کنار آن ارتقاى پیشرفت در اوضاع اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مهمترین موارد از 17 اصل اهداف توسعه پایدار محسوب می شوند. سند نهایی ارائه شده در چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان در اواخر ماه سپتامبر و هنگام نشست های عالیرتبه درباره برنامه کار اهداف توسعه پایدار مطرح خواهد شد.
رئیس پیشین مجلس دانمارک و رئیس هفتادمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل که از ماه آینده کار خود را در مجمع آغاز خواهد کرد، در آخرین روز چهارمین اجلاس روسای مجلس جهان گفت: دولت ها همیشه بهترین پاسداران منشور سازمان ملل نیستند و گاهی در این امر کوتاهی می شود، در نتیجه ضرورت دارد پارلمان ها نیز نقش بیشتری در همراهی با اقدامات سازمان ملل متحد ایفا کنند.
موگنس لیکتوفت افزود: به حمایت های بیشتر پارلمانی در احیا و اصلاحات سازمان ملل نیاز داریم تا روش های این نهاد وقایع جهان در قرن بیست و یکم و انتظارات مردم درباره شفافیت، مشمولیت و کارآمدی را بهتر منعکس کند.
رئیس مجمع هفتادم درباره شوراى امنیت نیز گفت: پارلمان ها باید پنج عضو دائم شورای امنیت را به همکاری با یکدیگر برای پیشگیری از وقوع جنگ های جدید و خاتمه به درگیری های ویرانگر در خاورمیانه، آفریقا و حتی در آفریقا فراخوانند.
وى افزود: از رهبران پارلمانی می خواهیم همواره تاکید کنند که صلح، امنیت و احترام به حقوق اساسی بشر پیش شرط های بنیادی برای توسعه پایدار جهانی محسوب می شوند.
لیکتوفت همچنین گفت: تلاش های پارلمانی نه تنها درباره برنامه قاطع مهار سلاح های کشتار جمعی بلکه باید در مسیر پیشرفت توافقات منع گسترش سلاح های اتمی، شیمیایی و سلاح های معمول سازمان ملل متحد نیز صورت گیرد.
رئیس هفتادمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل درباره اهداف توسعه پایدار نیز گفت: برغم آنکه اهداف توسعه هزاره درباره از میان برداشتن فقر نقش مهمی ایفا کرد ولی با روش رشد اقتصادی جهانی که پانزده سال پیش وجود داشت، نمی توان فقر شدید موجود را برطرف کرد زیرا این روش به لحاظ اجتماعی و محیطی غیر جامع است.
در آخرین روز چهارمین اجلاس روسای مجلس جهان علاوه بر رئیس هفتادمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل 28 رئیس و معاون رئیس اتحادیه بین المجالس نیز سخنرانی کردند.
چهارمین اجلاس روساى مجالس جهان با حضور روساء و معاونان روساى بیش از یکصد و چهل کشور از دوشنبه نهم تا چهارشنبه یازدهم شهریور در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.
آقای على لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان هشتمین سخنگو در نخستین روز این اجلاس بین الملى بود.
اجلاس روسای مجالس جهان نخستین بار در سال 2000 میلادی و سپس هر پنج سال یکبار برگزار شده است.
رئیس مجلس روسیه به دلیل صادرنشدن روادیدش از سوی آمریکا به عنوان کشور میزبان مقر سازمان ملل، نتوانست در این اجلاس شرکت کند.
هیچیک از روسای دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نیز در چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان شرکت نکردند.
رئیس مجلس شوراى اسلامى و هیئت همراه، پنجشنبه شب به وقت محلى، نیویورک را ترک خواهد کرد.
قرار است امروز پنجشنبه آقاى لاریجانى در نشستى خبرى، دستاوردهاى این سفر شش روزه را تشریح کند.
 


پنج شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن