تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816745435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بابک زنجاني سه شناسنامه جعلي داشت!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۶ب.ظ)
بابک زنجاني سه شناسنامه جعلي داشت! موج - ساير رسانه ها؛ چطور است به فردي که انواع مفاسد اقتصادي را داشته است و حتي جعل اسناد و شناسنامه که حداقل سه شناسنامه جعلي در کارنامه او به چشم مي‌خورد اعتماد مي‌شود که وارد جرياني شود و تحريم را دور بزند؟
آرمان نوشت:
اميرعباس سلطاني از جمله نمايندگاني است که نامش همواره در ليست پيگيران تخلفات زنجاني مشاهده مي‌شود. نماينده بروجن که چندي پيش خبر از ارائه درخواست براي ديدار با زنجاني به قوه قضائيه ارائه کرده است، امروز معتقد است بايد خط‌دهندگان بابک زنجاني شناسايي شوند. نماينده بروجن همچنين از وجود هفده هجده دکل گمشده خبر داد.
آنچه در ادامه مي‌خوانيد، بخشي از گفت‌وگوي اميرعباس سلطاني، عضو کميته پيگيري پرونده بابک زنجاني در مجلس است:

بابک زنجاني از کجا پيدا شد؟ آيا تحريم او را پديد آورد يا پيش از آن نيز بود؟
بحث بابک زنجاني وقتي در موضوع نفت و ميعانات گازي وارد مي‌شود، نمود مي‌يابد اما پيش از آن در فرهنگ، ورزش و حتي سياست نفوذ داشت و حتي فردي براي پيگيري کارهاي بابک زنجاني به کميسيون‌هاي مجلس رفت و آمد داشت. بنابراين به نظرم بابک زنجاني پيش از آنکه به حوزه نفت وارد شود مقادير زيادي تخلف مالي از جمله چک‌هاي برگشتي داشته است اما آنچه بيشترين اشکال است از نظر ما و به وزراي قبلي انتقاد داريم آن است که اگر فردي تقاضاي 500 هزار تومان وام کند، در صورت داشتن چک برگشتي به هيچ عنوان به او وام تعلق نمي‌گيرد. چطور است به فردي که انواع مفاسد اقتصادي را داشته است و حتي جعل اسناد و شناسنامه که حداقل سه شناسنامه جعلي در کارنامه او به چشم مي‌خورد اعتماد مي‌شود که وارد جرياني شود و تحريم را دور بزند؟ مساله مهمي است. شايد تنها انگيزه وزرا دور زدن تحريم‌ها باشد اما چطور به اين فرد اعتماد مي‌شود؟ همانطور که گفتم تحريم‌ها موجب شد تا افرادي مانند بابک زنجاني بتوانند از تحريم‌ها به نفع خود استفاده کنند اما طبق قراين و شواهد موجود، زنجاني پيش از آنکه وارد مسائل نفتي شود در موضوع مسائل اقتصادي و معامله‌هاي کلان ورود داشته است. او آدم زرنگي است. حالا حدود دوسال است که زنداني است، اما اطلاعات زيادي را به بيرون درز نداده است و مشخص نيست چه زماني واقعيت مشخص مي‌شود.

شما گفتيد به وزراي قبل اين ايراد را وارد دانستيد. توضيح آنان در اين رابطه چه بوده است يعني چرا با وجود اين همه ايراد به فردي چون زنجاني اعتماد مي‌شود؟
متاسفانه اين همان مساله‌اي است که هنوز پاسخي برايش يافت نشده و سوال امروز ما نيز همين است که چرا؟! اما پاسخي که وزرا داده‌اند اين است که در تحريم بوديم و به خاطر آنکه کشور را از وضعيت بحراني خارج کنيم و براي کسب درآمد بتوانيم نفت بفروشيم دست به چنين کاري زديم، اما سوال اينجاست که چرا فردي که پيش از بستن قرارداد تخلفاتي داشته است مورد اعتماد قرار مي‌گيرد.

شما مي‌گوييد پيش از مساله تحريم‌ها بابک زنجاني در فرهنگ، ورزش و... نفوذ داشته، راه نفوذ او چه بوده است؟
من هميشه به اين موضوع اعتقاد داشته و دارم که بابک زنجاني را نبايد يک فرد ديد بلکه بايد او را ماحصل يک گروه بدانيم که در برخي جاها نفوذ داشته‌اند. زنجاني تنها حکم ويترين را داشت. شايد از طريق بابک زنجاني برنامه‌هاي بسيار ديگري را مي‌خواستند پيش ببرند، لذا اعتقادم بر اين است که بايد مجدانه وارد عمل شد و آن گروه حامي را شناسايي کرد و با آن برخورد کرد. لذا بابک زنجاني تنها يک فرد و يک ويترين است و حتي با محکوميت و مجازات بابک زنجاني در شرايطي که آن گروه همچنان ادامه حيات مي‌دهد مشکلي حل نخواهد شد.

آيا در راستاي شناسايي آن گروه مافيايي گامي برداشته شده و نتيجه‌اي حاصل شده است؟
نه متاسفانه. واقعيت آن است که بايد همکاري بيشتري با ما انجام شود و مضاف بر اين که اطلاعات بيشتري در اختيار ما قرار بگيرد. ما ابزاري براي اين کار نداريم و تنها جسته گريخته خود دست به جمع‌آوري اطلاعات مي‌زنيم. به هر حال ما بر اساس وظايف نمايندگي تلاش خود را در اين راه مي‌کنيم تا خط‌دهندگان بابک زنجاني را شناسايي کنيم چرا که اگر آن رانت‌ساز شناسايي نشود ما نمي‌توانيم کاري انجام دهيم.

آيا هنوز پيگير ديدار با بابک زنجاني هستيد؟
ما مصريم که اين ديدار حتما انجام شود و اعتقاد داريم اين موضوع بايد پيگيري شود. به هر حال ما بر اساس مدارکي که داريم از آقاي زنجاني سوال داريم.

اما برخي از پشت‌پرده‌هايي در پس اين ديدار سخن مي‌گويند. چقدر صحت دارد؟
اين موضوع را تکذيب مي‌کنم. به هر حال بابک زنجاني در گذشته اظهاراتي داشته و به مواردي اشاره کرده که امروز منکر تمام آنها مي‌شود. دليل درخواست براي ديدار با او هم همين است که ببينيم حرفش چيست و چرا گفته‌ها را تکذيب مي‌کند. اصلا مشخص نيست منظور از اين پشت پرده‌ها که مي‌گويند چيست و چرا واضح نمي‌آيند و بگويند منظورشان چه بوده که اين گونه مي‌گويند.

الان چه مدارکي در دست داريد؟
ما مدارک زيادي داريم اما براي آنکه اين مدارک بتوانند کاري از پيش ببرند نمي‌توانيم آنها را رسانه‌اي کنيم چرا که قطعا با رسانه‌اي شدن همه آنها سوخت مي‌شوند. اين مدارک در رابطه با بابک زنجاني و ارتباط او با رضا ضراب و شرکت‌هايي که با يکديگر ارتباط مالي داشتند، است.

منظورتان همان 20 مورد اعتراف است؟
به هر حال قبل از اين همه را گفته بود که به دليل جلساتي که با او در کميسيون داشتيم مي‌توانستيم موارد ديگري به پرونده اضافه کنيم. اطلاعاتي که نزد ماست کم نيست اما در شرايط فعلي خبر نداريم آنچه در نزد ما هست با اطلاعات ديگر که جمع‌آوري شده، يکي است يا تفاوت دارد. همان‌طور که اشاره کرديد ۲۰ اعتراف داريم که تصور نمي‌کنم در اختيار نهاد ديگري باشد و از سوي ديگر اجازه رسانه‌اي کردن اين اعترافات را نداريم و دليلش هم هراس از سکوت زنجاني پس از افشاي آنهاست. پس فعلا دست نگه داشته شده است.

آيا در اين مسير افراد ديگري هم وجود دارند که متخلف باشند؟
بله، افراد ديگري نيز وجود دارند که هنوز آزاد هستند و لازم است شرکت‌ها و افرادي که در اين شرکت‌ها حضور داشتند پاسخگو باشند. اين شرکت‌ها هم شامل شرکت‌هاي داخلي مي‌شوند و هم شرکت‌هاي خارجي.

مساله دکل‌هاي نفتي به کجا رسيد؟
در اين رابطه واقعا رقم‌هاي بالايي تخلف شده است و به يک دکل و 87 ميليون دلار نيز ختم نمي‌شود.

يعني تعداد بيشتر از دو دکل است؟
تعداد خيلي بيشتر است و حتي تا 17 و 18 دکل هم مي‌توانيد پيش برويد. به هر حال اين موضوع در حال بررسي است و تا ضمن رسيدن به يک نتيجه مشخص بايد کمي صبر کرد. موضوع دکل‌ها موضوع ساده‌اي نيست که چند عدد بيان شود و پرونده تمام شود بلکه بايد اجازه داده شود موضوع به‌صورت دقيق مورد بررسي قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن