تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798289149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیغام اجرای «لیان» حضور زنان/همه نوع موسیقی برای ما قابل احترام است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: محسن شریفیان در اجرای شب دوم گروه «لیان» در تالار وحدت: پیغام اجرای «لیان» حضور زنان/همه نوع موسیقی برای ما قابل احترام است خبرگزاری پانا: گروه لیان در اجرای شب دوم گروه در تالار وحدت گفت: پیغامی که گروه ما امشب دارد و دیشب هم منتقل کردیم ولی رسانه ها پوشش ندادند حضور زنان است. زن ها در موسیقی جنوب ایران نقش برجسته ای دارند و نمونه آن را در مختارنامه شنیدید که مورد توجه هم قرار گرفت
۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور ساعت 13:11

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، شب گذشته اجرای گروه لیان در دومین اجرایی که در تالا روحدت به روی صحنه می برد شبی پر شور و حال و خاطره انگیز را برای حاضران در سالن رقم زد. اجرایی که همچون دیگر اجراهای این گروه بوشهری با استقبال خیلی خوبی مواجه شد و تمامی صندلی های سالن پر بود و عده ای هم استاده این اجرا را تماشا می کردند. محسن شریفیان در اجرای اولین قطعه و در حالی که در ساز نی انبان خود می دمید گروه را با خود همراه کرد تا آغازی پرهیجان و پر شور را برای اجرای امشب خود ساخته باشد، پس از آن رو به حاضران در سالن کرده و گفت: امشب همه تلاشمون رو می کنیم هرچی انرژی مثبت داریم به شما برگردونیم و با این انرژی مثبت شما را به خانه های تان برگردانیم.
قطعه دیگری همراه با تکنوازی های اعضای گروه اجرا شد و محسن شریفیان پس از اجرای هر قطعه به معرفی قطعه بعدی می پرداخت و با همان لهجه گرم و صمیمی با مخاطبان اجرای این شب خود سخن می گفت، این هنرمند در معرفی دو قطعه بعدی گفت: قبلا هم گفتم هر لحظه این قطعات برای بچه ها یک زندگی است و قطعات بعدی آواهای مردم جنوب است که همیشه درخواست اجرای آن ها را دارید یکی از این قطعات موسیقی دریا و دریانوردی است و ارادتی که همیشه ما به خلیج همیشه فارس داریم. مایلید که این قطعه را مثل همیشه باهم اجرا کنیم.
این دو قطعه به زیبایی و با همراهی حاضران در سالن و نوای دست زدن های ریتم دار به اجرا درآمد و قطعه بعدی همراه با عودنوازی بود که همراه با آن هنرمند حرکات نمایشی نیز به گروه اضافه شد و با رقص مخصوص خود حرکات دریانورد و زحمت مردم جنوب کشور را با نوای جنوبی به نمایش گذاشت.  پس از آن نوازنده ای که سازی به شکل شاخ گوزن را در دست داشت با گروه همراه شد و پایانی شاد و پر شور برای این قطعه رقم زد.
شریفیان در اجرای قطعه بعد گفت: سمت ساحل خلیج فارس را ترک نکنیم و برویم بخش دیگری از ایین های جنوب را معرفی کنیم. ما همیشه بخشی را به عنوان سورپرایز گروه داریم که پیش از اجرا هیچ صحبتی از آن نمی کنیم، این بار گروهی از اروند با ریتم بحری شمار ا مهمان هنر خود می کنند.
گروه جدید با همراهی حمزه مقدم با لباس هایی سفید و در دست داشتن دف به روی سن آمدند و اجرایی را به روی صحنه بردند که محسن شریفیان از آن با عنوان دنیای ریتم و ضد ضرب نام برد. قطعه بعدی که اجرا شد مایه هایی ترکی نیز همراه داشت که این اولین بار بود این گروه قطعه ای را اجرا می کرد که ریتم ترکی نیز داشت. پس از اجرای این قطعه شریفیان از دریافت دیپلم افتخار توسط گروه لیان اظهار خوشحالی کرد و قطعه بعدی که شروع شد نوای نی آغازگر آن بود و هنرمند حرکت های نمایشی نیز با استقبال هنرمندان به گروه پیوست.
اجرای قطعه بعدی قطعه ای بود که به گفته شریفیان موسیقی بوشهر را به موسیقی لرستان مرتبط می کند و این هنرمند از حمزه مقدم دعوت کرد و گفت: با حمزه کار زیاد داریم. حمزه سری قبل یک چیزی خوند که به ما گیر دادن که رپ است و این اشتباهات شما در متوجه نشدن کار باعث بیرون رفتن ما از میدون می شود. این قطعه به هیچ عنوان موسیقی رپ نیست بلکه یک قطعه موسیقایی است که ما برای تغییر در حال و هوای کنسرت و اینکه شما تماشاگران از سبک آن لذت ببرید آماده کرده ایم و تحت هیچ شرایطی هم رپ نیست. کما اینکه همه گروه خوب می دانند که اگر حمزه مقدم بخواهد رپ بخواند از خیلی ها که ادعا دارند، بهتر می خواند. بنابراین از شما می خواهیم که به چنین ملودی هایی که ما اجرا می کنیم رپ نگویید. اتفاقا همین اشتباه‌ها است که باعث بیرون رفتن ما از میدان می شود.  
پس از گفته های شریفیان، به اصرار حاضران در سالن حمزه کار خود را به شیرینی اجرا کرد و رقص گروهی و مخصوص بوشهر به اجرا گذاشته شد و شریفیان با اشاره به این رقص های گروهی اظهار کرد: این رقص ها در همه دنیا هست و ما اشتباه می کنیم که جلوی آن را می گیریم و ممانعت می کنیم. در مورد اجرای حمزه نیز باید بگویم ما تبلیغ رپ نمی کنیم ولی همه نوع موسیقی از جمله رپ برای ما قابل احترام است.
این نوازنده نی انبان از گرفتن مجوز اجرای کنسرت در ارشاد کرج 20 شهریور ماه خبر داد و پس از معرفی مهمانان حاضر در سالن، گفت: برویم سراغ خیام خوانی...
قطعه ای که با همراهی دست های حاضران در سالن با یک ریتم مشخص آغاز شد.  
من بی می ناب زیستن نتوانم/   بی باده کشید بارتن نتوانم
من بنده آن دمم که ساقی گوید/   یک جام دگر بگیر و من نتوانم
قطعه ای که با مطلع «امشب شب ما سحر ندارد/ یار از دل ما خبر ندارد» پایان یافت.
سرپرست گروه لیان پس از این خیام خوانی و اجرای قطعه «آفتاب بوشهری» بیان کرد: ما می خواهیم هرچه دیروز انجام دادیم امشب هم اجرا کنیم و کم نذاریم. زندگی در جنوب اگر طنز نداشته باشد خیلی سخت می شود.
این صحبت مقدمه ای بود برای سخنان هنرمند حرکات نمایشی گروه تا با تعاریفی از زبان زیبای بوشهری و طنازی های آن صمیمیت و شادی بیشتری در سالن ایجاد کند.
پس از آن شریفیان  ضمن تقدیر از حمایت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وی برای اجراهای زنده گروه لیان، انتقادی هم به مدیران مرکز همایش های برج میلاد کرد و عنوان کرد: برج میلاد متاسفانه خودشان حکم می دهند و انگار اینجا صاحب ندارد و وزارت ارشاد هم کاره ای نیست و من از این بابت متاسفم.  
وی ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که توسط علی حق شناس تهیه کننده کنسرت های اخیر گروه لیان انجام گرفته، قرار است طی روزهای آینده کنسرتی را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی داشته باشیم. گرچه متاسفانه به دلیل تصمیم مدیریت برج میلاد این اجازه را نداریم که به عنوان یک گروه موسیقی ایرانی کنسرتی را در این مکان اجرا کنیم اما به هر حال خوشحالیم که بازهم می توانیم در خدمت شما مخاطبان باشیم. البته متاسفم که مسئولان این مجموعه می گویند وزارت ارشاد در این زمینه کاره ای نیست.
یک بار دیگر گروه حمزه به روی صحنه آمدند و اجرا کردند و شریفیان خطاب به آن ها گفت : این گروه ها هستند که مراسم ها را در جنوب زنده نگاه می دارند.
در بخش دیگر این اجرا محسن شریفیان از دختر خود لیانا دعوت کرد به روی سن بیاید و گفت: پیغامی که گروه ما امشب دارد و دیشب هم منتقل کردیم ولی رسانه ها پوشش ندادند حضور زنان است. زن ها در موسیقی جنوب ایران نقش برجسته ای دارند و نمونه آن را در مختارنامه شنیدید که مورد توجه هم قرار گرفت. امشب دخترم لیانا که مدتی است در عرصه نوازندگی نی انبان فعالیت می کند به ما در اجرای این قطعه کمک خواهد کرد و من ورود او و بسیاری از نوازندگان خانم به موسیقی بوشهر را تبریک می گویم. ما می دانیم که این هنرمندان در تمامی دنیا نمایندگان شایسته ای برای فرهنگ و هنر این سرزمین خواهند بود.
وی ادامه داد: لیانا و ناهید فقط چند دقیقه ای با هم تمرین کردند حالا باهم ساز می زنند و هر اتفاقی هم که افتاد، افتاد.
لیانا و ناهید قطعه ای زیبا را اجرا کردند و شریفیان در مورد آن ها گفت: خوشحالم که اینها روی صحنه هستند و حق اینها خیل یبیشتر است.
سرپرست گروه لیان در پایان برای بار دیگر به ممنوعیت اجرای این گروه در بوشهر اشاره کرد و گفت: اجرا در هیچ جای دنیا به شیرینی و لذت اجرای زنده در تالار وحدت نیست اما آرزوی همیشگی گروه لیان اجرای زنده در بوشهر است که امیدوارم با حمایت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مربوط این اتفاق بیفتد.
از مهمانان این اجرا بهروز بقایی، مهتاب کرامتی، شیرین یزدان بخش، رضا یزدانی و محسن بنگر بود.
 
 
 
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن