تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814187975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش خودکشی دانش آموزان با بازگشایی مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
افزایش خودکشی دانش آموزان با بازگشایی مدارس
افزایش خودکشی دانش آموزان با بازگشایی مدارس گزارش جدیدی که در سی ان ان منتشر شده نشان می دهد که در اولین روز بازگشایی مدارس در ژاپن، که معمولا 1 سپتامبر هر سال است، بدترین روز به خاطر خودکشی نوجوانان در این کشور است.


به گزارش فرهنگ نیوز، پس از آنکه مقامات ژاپنی آمار مربوط به خودکشی در دوره زمانی 40 ساله را جمع آوری کردند، مشخص شد، نوجوانان زیر 18 سال در مقطع بازگشایی مدارس بیشتر دست به خودکشی می زنند تا دیگر دوره های زمانی در سال.آمار و ارقام های دولتی نشان می دهند که بین سال های 1972 تا 2013، تعداد 18048 نوجوان ژاپنی جان خود را گرفته اند، اما اوج خودکشی در سپتامبر بوده است.
کارشناسان می گویند که دلیل این خودکشی ها تنها به خاطر احساس بد پایان تعطیلات تابستانی نیست، بلکه نوجوانان از بازگشت به مدرسه به خاطر آزار دیدن، هراسان هستند. یک نوجوان 17 ساله ژاپنی می گوید: تعطیلات طولانی و فراغت از مدرسه باعث می شود تا در خانه باشید، بنابراین این موقعیت برای کسانی که مورد آزار واقع می شوند، مانند بهشت است. زمانی که تابستان به پایان می رسد، شما مجبورید به مدرسه برگردید. و نگرانی و استرس درباره آزار و اذیت ها افزایش می یابد و در نتیجه ارتکاب به خودکشی نیز احتمالش زیاد می شود. 
 
به همین خاطر این دختر نوجوان ژاپنی به خاطر ترس از مورد آزار قرار گرفتن، تصمیم گرفته تا یکسال در خانه بماند، امری که بسیاری از دانش آموزان ژاپنی آن را انجام می دهند. این موضوع به معظلی برای خانواده ها تبدیل شده و آنها در بین دو انتخاب قرار گرفته اند یا شاهد آزار و اذیت نوجوانان و خودکشی آنها باشند یا به نرفتن به مدرسه راضی شوند.
 
برخی از نوجوانان به کمک والدین خود در مدت زمانی که در خانه می مانند اعتماد به نفس لازم را کسب کرده و به مدرسه بازمی گردند. آنها گروه هایی را در اینترنت برای کمک به دیگر نوجوانان تشکیل داده اند تا در موقعیت های مشابه چه راهکارهای را به کار گیرند. 
 





94/6/11 - 15:15 - 2015-9-2 15:15:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن