تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815932767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقويت سفره‌هاي زيرزميني آب با آبخيزداري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۵۰ب.ظ)
تقويت سفره‌هاي زيرزميني آب با آبخيزداري موج - سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور، اهم اقدامات خود در عرصه‌هاي مختلف حفظ و احياي منابع طبيعي کشور را ظرف دو سال فعاليت دولت يازدهم اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، طي سال‌هاي 92 و 93، عمليات آبخيزداري به منظور تقويت سفره‌هاي زيرزميني آب و کنترل فرسايش خاک در سطح 680 هزار هکتار از اراضي کشور توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور اجرا شده است.
اين گزارش مي‌افزايد: احيا و توسعه جنگل‌هاي کشور به ميزان 71 هزار هکتار، خلعيد و رفع تجاوز بيش از 170 هزار هکتار از عرصه‌هاي منابع طبيعي کشور نيز از اقدام‌هاي اين سازمان ظرف دو سال اخير هست.
بر پايه اين گزارش، سازمان جنگل‌ها، بيش از 12 هزار هکتار عمليات مقابله با خشکيدگي جنگل‌هاي زاگرس با مشارکت مردم در دولت تدبير و اميد به اجرا در آورده است.
از ديگر اقدام‌هاي اين سازمان مي‌توان به توسعه اجراي پروژه بين‌المللي مديريت مشارکتي منابع طبيعي (ترسيب کربن) به مساحت 1.2 ميليون هکتار اشاره کرد. اين پروژه در 99 روستا و 18 استان کشور اجرا شده است.
در اين گزارش، گشت و مراقبت از 134 ميليون هکتار عرصه‌هاي منابع طبيعي کشور با تعداد هزار و 800 نفر و راه اندازي و بهينه سازي عملکرد سامانه ارتباطي 1504 امداد جنگل و مرتع براي تسهيل مشارکت مردم در گزارش به موقع آتش‌سوزي و تخلفات در عرصه‌هاي منابع طبيعي از اقدام‌هاي سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري در دولت تدبير و اميد عنوان شده است.
اين سازمان همچنين کاشت 531 هزار اصله براي مقابله با خشکيدگي جنگل‌هاي زاگرس از محل اعتبارات ماده 10 و 12 با مشارکت مردم، اجراي ساماندهي و مديريت چرا و کنترل پروانه‌ها در سطحي معادل 11 ميليون هکتار، فعال‌سازي طرح‌هاي مرتع‌داري راکد در سطح 2 ميليون هکتار را در کارنامه دوساله خود دارد. سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري توانسته است در سطح 75 هکتار با آفات و بيماري بلايت شمشاد در جنگل‌هاي شمال مبارزه کند.
اين سازمان در عين حال، برنامه راهبردي اجراي عمليات آبخيزداري در سطح 11 ميليون هکتار، برنامه راهبردي توسعه جنگل در سطح 5 ميليون هکتار و بسته سياستي توانمندسازي و توسعه مشارکت مردمي در مديريت پايدار منابع طبيعي را تهيه کرده است.
پيشگيري و مقابله با گردوغبار استان خوزستان در سطح 8 هزار هکتار با نهالکاري و 3 هزار هکتار مالچ پاشي و اجراي عمليات آبخيزداري در سطح 12 هزار هکتار، اجراي عمليات کنترل بيابان‌زايي و فرسايش و احياي تالاب‌هايي با منشأ گرد و غبار از طريق 67 هزار هکتار نهالکاري و 46 هزار هکتار مديريت روان آب همراه با بذرکاري و 51 هزار هکتار مديريت جنگل‌هاي دست کاشت، از برنامه‌هاي اجرايي سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري در سال 94 محسوب مي‌شود.
همچنين اجراي عمليات آبخيزداري از محل اعتبارات جبران خسارات ناشي از سيل استان گلستان به ميزان 65 هزار هکتار، توسعه طرح ترسيب کربن در ساير استان‌هاي کشور، پيگيري ادامه فعاليت‌هاي درياچه اروميه در سطح 5 هزار هکتار، تکميل وتجهيز پاسگاه‌هاي حفاظتي و استفاده از فن‌آوري سنجش از دور و پهپاد در تعيين محل وقوع آتش در مناطق صعب‌العبور و تکميل پايگاه‌هاي اطفاي حريق را در برنامه‌هاي اجرايي خود در سال 94 خود گنجانده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن