تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817004617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاستمداران آمریکا بازیچه دست ۴۰۰ سرمایه‌دار


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سیاستمداران آمریکا بازیچه دست ۴۰۰ سرمایه‌دار
پس از اذعان جیمی کارتر بر حاکمیت الیگارشی بر آمریکا، رئیس دفتر وزیر خارجه پیشین آمریکا اعلام کرد، حدود ۴۰۰ سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی سیاست خارجی واشنگتن را به کاخ سفید دیکته و در واقع آن را اداره می‌کنند.
به گزارش نامه نیوز،پس از اذعان جیمی کارتر بر حاکمیت الیگارشی بر آمریکا، رئیس دفتر وزیر خارجه پیشین آمریکا اعلام کرد، حدود 400 سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی سیاست خارجی واشنگتن را به کاخ سفید دیکته و در واقع آن را اداره می‌کنند.


وابسته بودن سیاستمداران آمریکایی به صاحبان پول موجب گردیده تا سرمایه‌داران همه امور را در دست داشته باشند چنانکه در سال 2011 مردم آمریکا خود را 99 درصدی بدون حقوق عنوان داشتند. بسیاری تاکید دارند که حاکمیت سرمایه‌داران بر کشورشان موجب شده تا این کشور همواره در جنگ و بحران‌سازی در جهان باشد تا منافع سرمایه‌داران از جمله کارتل‌های نفتی و تجاری و صاحبان صنایع اسلحه‌سازی گردد.
"لورنس ویلکرسون" رئیس دفتر کالین پاول وزیر خارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگو با رادیو "بالت کوم" لتونی خاطرنشان کرد: حدود 400 سرمایه دار آمریکایی که مجموع سرمایه آنها بیش از یک هزار میلیارد دلار است، سیاست آمریکا را تعیین می‌کنند. وی افزود: سرمایه‌داران تمام فرآیندهای سیاسی در آمریکا را از پشت صحنه مدیریت می‌کنند.

مقام سابق آمریکایی با انتقاد از نظام سرمایه‌داری این کشور خاطرنشان کرد: نابرابری شدیدی در آمریکا وجود دارد و در هیچ کشوری این قدر فاصله طبقاتی نیست. وی ادامه داد: زمام امور آمریکا در دست حدود یک درصد افراد قرار دارد که با استفاده از موقعیت خود آن را از پشت صحنه اداره می‌کنند. ویلکرسون از سال 2002 تا 2005 ریاست دفتر کالین پاول وزیر امور خارجه پیشین آمریکا را برعهده داشت. رسانه‌های خبری بارها از نفوذ فراوان سیاسی سرمایه‌داران آمریکایی خبر داده اند که در واقع مدیریت آمریکا را برعهده دارند و شخص رئیس‌جمهور در این سیستم مجری تصمیمات آنهاست که تمام اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها را با هماهنگی سرمایه‌داران در پشت صحنه انجام می‌دهند. این وضعیت بارها باعث شده است که سرمایه داران آمریکایی برای تامین منافع صنایع دفاعی یا بخش‌های تجاری نفتی تحت مالکیت خود جنگ‌هایی را از طرف آمریکا بر کشورهای دیگر تحمیل کنند که حمله این کشور و متحدانش به عراق در سال 2003 و اشغال دهساله آن از این جمله است. چندی پیش جیمی‌کارتر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با اشاره به نقش پول در انتخابات آمریکا تصریح کرد حکومت کشورش اکنون حکومتی «الیگارشی» است. جیمی‌کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گفته آمریکا اکنون یک نظام الیگارشی (اشراف‌سالاری) است که در آن «رشوه‌های سیاسی نامحدود» به اضمحلال کامل نظام سیاسی این کشور منجر شده است.


به گزارش پایگاه خبری «فرست‌لوک» کارتر اضافه کرد که هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها چشم به این «پول نامحدود» به‌عنوان منافع شخصی کلان برای خودشان دارند. کارتر این اظهارات را در واکنش به سئوالی درباره تصمیم دیوان عالی آمریکا برای آزاد گذاشتن گروه‌های تبلیغاتی در آمریکا جهت صرف هزینه‌های هنگفت مالی مطرح کرد.رئیس‌جمهور اسبق آمریکا افزود: «بنابراین حالا ما شاهد تخریب کامل نظام سیاسی آمریکا و تبدیل آن به یک نظام رشوه دهنده به سهام‌داران اصلی هستیم، یعنی کسانی که بعد از اتمام انتخابات، دنبال منفعت و منتظر آن هستند و اغلب آن را دریافت می‌کنند.»در همین چارچوب " نوآم چامسکی" اندیشمند آمریکایی نیز می‌گوید که ساختار حاکمیت در آمریکا، دیگر بر پایه رقابت میان دو حزب نیست و حزب سرمایه‌داران در جامعه حاکم شده است." نوام چامسکی" در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: اشتباه بزرگی است اگر نظام سیاسی آمریکا را مبتنی بر رقابت دو حزب سنتی بدانیم، زیرا این شرایط مدت‌ها است که تغییر یافته است. وی گفت: آمریکا را تنها یک حزب اداره می‌کند، و آن حزب سرمایه‌داران است. این حزب یک جریان بیشتر ندارد و آن جمهوری خواهان میانه رو است که به آن‌ها "نو دموکرات‌ها" نیز گفته می‌شود.


لازم به ذکر است مردم آمریکا در سال 2011 برای پایان دادن به حاکمیت نظام سرمایه‌داری بر کشورشان تظاهرات 99 درصدی‌ها را به پا کردند که با سرکوب گسترده همراه بود که در نتیجه آن ده‌ها نفر در حملات پلیس کشته و صدها نفر بازداشت شدند. دولتمردان آمریکا با برجسته‌سازی مسئله تروریسم و اتهام زنی به مسلمانان ضمن پنهان‌سازی سرکوب 99 درصدی‌ها، به دنبال مقابله با تظاهرات‌های ضد نظام سرمایه‌داری برآمدند.

منبع: سیاست روز

منبع: ایسنا


۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن