تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814955430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهار افزايش تورم با توسعه صنعت ليزينگ


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۳۲ق.ظ)
پورزرندي تصريح کرد: مهار افزايش تورم با توسعه صنعت ليزينگ موج - مدير عامل بانک شهر با تاکيد بر اهميت نقش صنعت ليزينگ در ارتباط با اقتصاد کشور، اظهار کرد: امروزه اعطاي تسهيلات به روش ليزينگ، مترادف با ازدياد توليد کالا يا خدمات شناخته‌شده است، بدون اينکه در جامعه ايجاد تورم کند.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر حسين محمدپور زرندي در همايش ليزينگ و اقتصاد مقاومتي، با اشاره به صنعت نوپاي ليزينگ در ايران و تاثير آن در ابعاد مختلف اقتصادي اظهار کرد: اقتصاد مقاومتي از ابعاد مورد توجه رهبر انقلاب بوده است و اعتقاد داريم که اگر اين نوع اقتصاد به اجرا در مي‌آمد، کشورهاي مدعي جهان، امروز نيازي به اقتصاد رياضتي نداشتند و مشکلات امروز اين کشورها را در حوزه اقتصاد شاهد نبوديم.
وي با تاکيد بر اين ‌که اقتصاد مقاومتي، پايه اميد را در آغاز همه کارها به انسان مي‌دهد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتي به معناي تشخيص حوزه‌هاي فشار و تلاش براي کنترل و بي‌اثر کردن تاثيرات آن و تبديل شدن فشارها به فرصت است و اين، تنها راه خودکفايي است.
مدير عامل بانک شهر در ادامه خاطرنشان کرد: تحريک تقاضا از عوامل مهم و تاثيرگذار بر توليد داخلي است و نقدينگي يکي از محرک‌هاي اصلي است، اما؛ چون نقدينگي به معناي افزايش تورم است، پس بايد ابزاري براي مهار نقدينگي وجود داشته باشد که ليزينگ‌ها يکي از مهم‌ترين ابزارهاست.
پورزرندي تصريح کرد: صنعت اقتصادي ليزينگ، دومين تامين‌ کننده مالي در امور اقتصادي کشور است و بايد نقاط قوت و ضعف آن را بررسي کرد تا بتواند هر چه بيشتر موجب رونق و فروش توليدات داخلي شود و نياز بسياري از اقشار مختلف جامعه را برطرف کند.
وي عنوان کرد: اين صنعت در شرايطي که بانک‌ها نمي‌توانند نقدينگي جامعه و منابع مالي براي توليدکنندگان تامين کنند، مي‌تواند واسطه توليدکنندگان و متقاضيان باشد.
پورزرندي با بيان اين ‌که ليزينگ‌ها مي‌توانند، افزايش تورم را به واسطه محدوديت نقدينگي در بازار کنترل کنند، گفت: بايد تلاش کنيم تا حد ممکن به اين صنعت کمک کنيم و بتوانيم به صورت موازي منابع مالي را از مجاري واقعي در ابعاد مختلف اقتصادي در محورهاي مختلف توليدي، خدماتي، صنعتي و غيره هدايت کنيم.
وي در ادامه با اشاره به مزاياي خاص صنعت ليزينگ تصريح کرد: تخصيص منابع مالي کمياب براي سرمايه‌گذاري مولد از عوامل مهم نقش ليزينگ است، چرا که وجوه مصرفي از طريق ليزينگ به طور واقعي صرف تامين تجهيزات و ايجاد يا راه‌اندازي واحد اقتصادي و همچنين فعال شدن چرخه توليد واحدهاي اقتصادي و افزايش عرضه توليدات مي‌شود.
به گفته پورزرندي، امروزه اعطاي تسهيلات به روش ليزينگ مترادف با ازدياد توليد کالا يا خدمات شناخته شده است، بدون اين که در جامعه ايجاد تورم کند.
وي در ادامه با اشاره به مشکلات اين صنعت گفت: يکي از موانع بزرگ عملياتي شرکت‌هاي ليزينگ‌، مشکلات تامين منابع مالي مناسب است و بايد تمهيداتي مناسب در اين خصوص انديشيده شود.
مدير عامل بانک شهر با اشاره به روش‌هاي تامين مالي ليزينگ گفت: از راهکارهاي اساسي تامين منابع مالي براي شرکت‌هاي ليزينگ اوراق بهادارسازي است که يکي از نوآوري‌هاي اخير مهندسي مالي است.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: در دوران پساتحريم اين امکان براي تهيه تامين منابع مالي خارجي براي شرکت‌هاي ليزينگ فراهم شده است تا با مشارکت با شرکت‌هاي ليزينگ بين‌المللي فروشنده ماشين‌آلات و تجهيزات خارجي در قالب اعتبارات صادراتي، اعتبار فروشنده و ديگر روش‌ها اعتباراتي فراهم شود.
پورزرندي با اشاره به همسويي نقش ليزينگ با فعاليت‌هاي بانکي گفت: ماهيت وجودي شرکت‌هاي ليزينگ مي‌تواند به مثابه بازوي عملياتي بانک‌ها و موسسات مالي براي جذب بخشي از منابع بانکي و غيربانکي و تزريق آنها به بخش‌هاي صنعت، معدن، کشاورزي، خدمات و غيره باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن