تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819186157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاونت امور زنان برای بانوان چه کرده است؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵




IMG16085118.jpeg

معاونت امور زنان و خانواده با گذشت دوسال از آغاز فعالیت دولت یازدهم اقدام به انتشار گزارش عملکرد خود طی این مدت در جهت اجرای محورهای ماده 230 برنامه پنجم توسعه کرده است؛ گزارشی که از سخنرانی‌های شهیندخت مولاوردی - معاونت امور زنان و خانواده- تا بررسی‌های کارشناسانه طرح‌ها و تعامل با دستگاه‌های اجرایی را شامل می‌شود و در این نوشتار به برخی از این فعالیت‌ها اشاره خواهیم کرد. به گزارش خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، معاونت امور زنان با توجه به آنکه ملزم به اجرای 14 محور ماده 230 برنامه پنجم توسعه مشتمل بر محورهای تحکیم بنیان خانواده، بازنگری قوانین و مقررات مربوطه، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، توسعه و ساماندهی امور اقتصادی معیشتی با اولویت ساماندهی مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست، تأمین اجتماعی، اوقات فراغت، پژوهش، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، ارتقاء سلامت، توسعه تواناییهای سازمانهای مردم نهاد، ارتقاء توانمندیهای زنان مدیر و نخبه، توسعه تعاملات بین‌المللی، تعمیق باورهای دینی و اصلاح ساختار اداری تشکیلاتی زنان و خانواده است، اقدام به تبادل 21 تفاهمنامه همکاری با دستگاههای اجرایی کرد که منجر به ایجاد دغدغه در بین مسئولان دستگاهها به منظور توجه به حوزه زنان و خانواده شد.

گزارش عملکرد معاونت زنان

معاونت امور زنان و خانواده اقدام به تبادل یک موافقتنامه و 19 پروژه مشترک با دستگاههای اجرایی کرد که موجب تحت پوشش قرار گرفتن گروه‌های مختلف زنان در حوزه های مختلف (اقتصاد، معیشت، پیشگیری از آسیب‌ها، خانواده، ارتقای سلامت و ...) شد. پیشگیری از آسیبهای اجتماعی توان افزایی 14هزار و 962 نفر از زنان بهبود یافته از اعتیاد، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های زندانیان و معدومین ، کودکان و خانوارهای بی‌سرپرست و بدسرپرست یکی از برنامه‌های معاونت امور زنان بود که منجر به ارتقای آگاهی‌ها، توانایی‌ها و مهارت‌های زنان در گروه‌های سنی مختلف جهت ایفای نقش‌های اساسی خود در خانواده و جامعه شد. در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز بررسی مسائل و وضعیت زنان در سکونت گاههای غیررسمی و بافت های فرسوده از طریق تبادل تفاهم نامه همکاری با وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی محقق شد که به جلب همکاری و حمایت دستگاه‌های متولی انجامید. سلامت پیگیری ارتقای سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زنان کارتن خواب از طریق هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و سازمان‌های مردم‌نهاد و پیگیری درمان قربانیان اسید پاشی‌های اخیر اصفهان منجر به جلب حمایت دستگاه‌های متولی در جهت توسعه حمایت‌های اجتماعی از گروه‌های مبتلا به آسیب های اجتماعی شد.

گزارش عملکرد معاونت زنان

تحت پوشش قرار دادن 11 هزار نفر از زنان باردار و شیرده از طریق تهیه و توزیع مکمل های دارویی مورد نیاز به میزان 8 میلیون و 250 هزار حب قرص آهن، مولتی ویتامین و اسیدفولیک با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 9 استان کشور از دیگر اقدامات معاونت امور زنان است که منجر به جلب مشارکت مسئولان و زنان در جهت ترویج سبک زندگی سالم روحی و جسمی شده است. بین‌الملل توسعه روابط دو جانبه با کشورهای مختلف از جمله اقدامات بین‌المللی معاونت امور زنان و خانواده بود. یکی از اقدامات انجام شده سفر به واتیکان به دعوت شورای پاپی خانواده بود که در این سفر با پاپ فرانسیس - رهبر کاتولیک های جهان-، نخست وزیر واتیکان، رئیس شورای پاپی امور خانواده و وزیر امور خانواده واتیکان دیدار شد و معاونت امور زنان گزارشی را در خصوص سیاستها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه خانواده ارایه داد. علاوه بر آن بر مشترکات ادیان ابراهیمی و تلاش برای مقابله با رویکردهای انحرافی در حوزه خانواده تاکید شد. هماهنگی جهت حضور فعال و مؤثر در پنجاه و نهمین نشست کمیسیون مقام زن، با موضوع 20 سال پس از سند پکن از دیگر فعالیت های معاونت امور زنان بود. از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه می‌توان به تهیه و ارائه گزارش ملی پیشرفت زنان در ایران،‌ برگزاری دوره آموزشی برای سازمانهای مردم نهاد جهت مشارکت در این اجلاس و حمایت از مشارکت سمن های منتخب و ارائه سخنرانی معاون رییس جمهور در نشست و میزگرد عالیرتبه اجلاس می‌توان اشاره کرد. تحکیم بنیان خانواده توسعه آگاهی ها و مهارت‌های زنان و مردان در همه گروه های سنی به منظور بسیج کلیه دستگاه‌های مرتبط فرهنگی، آموزشی و اجتماعی برای توسعه از جمله اقدامات معاونت امور زنان برای تحکیم خانواده است.

گزارش عملکرد معاونت زنان

معاونت امور زنان به منظور کاهش طلاق شرکت فعال در کارگروه تخصصی، تدوین محتوای آموزشی و ارائه نظرات کارشناسی به شورای عالی انقلاب فرهنگی را در دستور کار قرار داد. تبیین و الگوسازی خانواده طراز و متعالی مناسب با سبک زندگی اسلامی – ایرانی یکی دیگر از اقدامات انجام شده به منظور تحکیم بنیان خانواده است که در این جهت معاونت امور زنان اقدام به برگزاری 6 جلسه کارگروه تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده ذیل شورای اجتماعی کشور کرد که منجر به بررسی راهکارهای پایداری خانواده و توان افزایی زنان جهت لحاظ در برنامه ششم توسعه شد. بازنگری قوانین و مقررات حوزه زنان معاونت امور زنان به منظور بازنگری قوانین ومقررات پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی به تدوین گزارش جمعیت و عوامل تأثیرگذار بر آن جهت ارائه به مراجع ذیصلاح، تدوین گزارش اقدامات معاونت در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، پیگیری اجرایی کردن مصوبه و قانون افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه و اعطای دو هفته مرخصی به پدران و ارائه پیشنهادات لازم جهت تسهیل ایفای نقش‌های چند گانه زنان در اصلاح قانون خدمات مدیریت کشوری و دائمی شدن آن پرداخت. پیگیری تصویب لایحه بیمه زنان خانه دار نیز از جمله اقدامات حقوقی انجام شده است و این لایحه در حال حاضر در نوبت طرح درکمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد همچنین ارزش‌گذاری کار خانگی زنان و امکان لحاظ آن در حسابهای ملی طی این دو سال انجام شده است.

گزارش عملکرد معاونت زنان

ارائه پیشنهاد نسبت به تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به رئیس جمهور، ارائه لایحه تعیین مرجع ملی صیانت از زنان در برابر خشونت به کمیسیون لوایح ،ارائه پیشنهادات جهت تدوین نهایی سند ماده 227 قانون برنامه پنجم (امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی) و ارائه پیشنهاد برای اصلاح مواد و تدوین آیین‌نامه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست از جمله اقدامات حقوقی است که منجر به ایجاد زمینه‌های مناسب حقوقی وقانونی در راستای تحکیم بنیان خانواده و محیط عادلانه و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان درعرصه‌های مختلف جامعه شده است. گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با توجه به نگرانی‌های موجود در جامعه و تاکید ماده 230 برنامه پنجم توسعه بر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، معاونت امور زنان و خانواده همچنین برای تبلیغ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه با تاکید بر نسل آینده و تبیین مفاهیم و الگوسازی عفاف و حجاب در سبک زندگی اسلامی- ایرانی به بررسی و حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با گسترش فرهنگ عفاف و حجاب وتعمیق باورهای دینی و نقد و بررسی قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه آن به شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی و بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و ارائه به رییس جمهور و معاون پارلمانی رییس جمهور پرداخت. توسعه توانایی‌های سازمانهای مردم نهاد تهیه و تدوین طرح مجمع ملی مشورتی سازمانهای مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده ، اجرای طرح ملی ساماندهی، تکمیل و بروز رسانی بانک اطلاعات سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده و اجرای 222 طرح مشترک با سازمان های مردم نهاد فعال زنان و خانواده سراسر کشور در حوزه اقتصاد و معیشت، سلامت،خانواده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توان افزایی سمن ها برخی از اقداماتی است که معاونت امور زنان در جهت اجرای سیاست دولت به منظور تقویت جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد و اجرای ماده 230 برنامه پنجم توسعه انجام داده است.

گزارش عملکرد معاونت زنان



گزارش عملکرد معاونت زنان

انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن