تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820387611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيين نامه ايجاد، اصلاح و تکميل و درجه‌بندي تاسيسات گردشگري تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۳۷ق.ظ)
سلطاني‌فر در مراسم افتتاح هتل اسکان؛ آيين نامه ايجاد، اصلاح و تکميل و درجه‌بندي تاسيسات گردشگري تصويب شد موج - آيين نامه ايجاد، اصلاح و تکميل، درجه بندي و چگونگي بهره برداري تاسيسات گردشگري با پيشنهاداتي که سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ارائه کرده بود در هيات دولت به تصويب رسيد و براي هميشه تکليف اين صنعت روشن شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، در مراسم افتتاح هتل اسکان الوند که با حضور سيد حسين هاشمي، استاندار تهران، سعيد شيرکوند، معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان فعالان بخش خصوصي حوزه گردشگري، برگزار شد؛ با تبريک فرا رسيدن هفته دولت و تقارن آن با ايام مبارک ميلاد حضرت علي بن موسي الرضا (ع) گفت: ما افتخار ميزباني از امام هشتم شيعيان جهان و خواهر ايشان حضرت فاطمه معصومه (س) را داريم که اين يکي از بزرگ‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري زيارتي کشورمان است، به طوري که هر ساله 50 درصد از گردشگران خارجي ورودي با هدف زيارت اماکن مقدس به ايران سفر مي کنند.
معاون رئيس جمهور ادامه داد: استفاده بيش از پيش از ظرفيت گردشگري زيارتي با فراهم کردن امکانات لازم بيش از پيش در دستور کار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قرار دارد.
سلطاني فر در ادامه با اشاره به تجربه موفق گروه هتل‌هاي اسکان، گفت: اميدوارم با افتتاح سومين هتل اين گروه در تهران، تمرکز و توجه به ساير استان‌ها هم در دستور کار قرار گيرد و در زمينه گسترش و توسعه صنعت گردشگري گام‌هاي مهم‌تري برداشته شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تصريح کرد: در جلسه روز چهارشنبه (4 شهريور) هيات دولت، آيين نامه ايجاد، اصلاح و تکميل، درجه بندي و چگونگي بهره برداري تاسيسات گردشگري با پيشنهاداتي که سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ارائه کرده بود به تصويب رسيد و براي هميشه تکليف اين صنعت روشن شد.
وي افزود: ابهاماتي که برخي از فعالان اين بخش داشتند با تصويب اين آيين نامه برطرف شد، چراکه پس از پيگيري‌ها و جلسات متعددي که در کميسيون‌هاي زيرمجموعه دولت برگزار شد و اظهارنظرهاي قانوني معاونت حقوقي رياست جمهوري، مجموعه گردشگري به عنوان يک صنعت شناخته مي شود، در اين آيين نامه که ظرف 10 روز آينده ابلاغ مي شود، تاسيسات گردشگري به صورت شفاف تعريف شده و ضوابط ايجاد، بهره برداري، درجه بندي و نظارت بر اين صنعت تعيين شده است.
معاون رئيس جمهور يادآور شد: اين آيين نامه در سال 68 به تصويب رسيده بود و 10 بار مورد اصلاح قرار گرفته بود، اما با توجه به اين که بازبيني بندهاي آن ضروري به نظر مي‌رسيد از يک سال قبل فرايند بازبيني آغاز شد و در نهايت به تصويب رسيد.
سلطاني فر در ادامه با اشاره به اين که امروز کشور در شرايط خاص و ويژه اي قرار دارد، افزود: اگر از ابتداي روي کار آمدن دولت تدبير و اميد، با توجه به رويکرد خوب رئيس جمهور براساس اصول و چارچوب مشخص در گسترش تعاملات با کشورهاي دنيا، شاهد روند رو به رشد گردشگران ورودي بوديم اما پس از توافق نامه وين و تکميل مراحل مختلف تصويب برجام، شاهد بروز و ظهور شرايط ويژه سياسي و اقتصادي در کشور خواهيم بود.
سلطاني فر تصريح کرد: تعاملات در بخش هاي مختلف با ساير کشورها براساس چارچوب و اصول ديپلماسي گسترش مي‌يابد، هر چند آثار و شواهد اين شرايط ويژه را امروز هم مي‌توان مشاهده کرد و حضور هيات هاي سياسي، اقتصادي و گروه‌هاي مختلفي از کشورهاي ديگر در کشورمان از مصاديق اين آثار است.
وي اضافه کرد: با پشت سر گذاشتن يک دوره سخت، پس از پايان تحريم‌هاي ناعادلانه و ظالمانه، انشالله بتوانيم از برکات اين پيروزي بزرگ تاريخي که براثر حمايت‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي و مردم، تدابير دولت در مذاکرات حساس و پيچيده و تلاش‌هاي شبانه روزي تيم مذاکره کننده حاصل شد، استفاده کنيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به بررسي‌هاي خود در رابطه با اين که با چه رويکرد و شتابي بايد در مسير توسعه گردشگري حرکت کرد، گفت: جالب است بدانيد پس از جنگ جهاني دوم، به دليل کدورت‌هايي که بين کشورهاي مختلف به وجود آمده بود در غرب تصميم مي‌گيرند براي ايجاد ارتباط بين ملت‌ها، روش‌هاي مختلفي را انجام دهند که يکي از اين روش‌ها گسترش توريسم بود، اينکه مردم کشورهاي درگير جنگ با يکديگر آشنا شوند و ذهنيت‌هايي که با بروز جنگ ايجاد شده بود زدوده شود.
معاون رئيس جمهور ادامه داد: در سال 1950 يعني 5 سال پس از پايان جنگ جهاني دوم، 25 ميليون گردشگر در دنيا جابه جا شد که درآمد حاصل از اين سفرها 2 ميليارد دلار بود اين روند با رشد 3 تا 5 درصدي ادامه پيدا کرد و در سال 2000 ميلادي تعداد گردشگران به 670 ميليون نفر رسيد، در سال 2005 اين رقم به 800 ميليون نفر رسيد و در سال 2014 به يک ميليارد و 200 ميليون نفر رسيده است.
سلطاني‌فر يادآور شد: از محل جابه جايي اين تعداد گردشگر در سال 2014 ميلادي، هزار و476 ميليارد دلار نصيب کشورها شده است، اقتصاددانان اين بخش و به ويژه افرادي که در سازمان جهاني گردشگري UNWTO فعاليت دارند، تخمين مي‌زنند که اين تعداد گردشگر با رشد 5/4 درصدي در سال 2020 به يک ميليارد و 600 ميليون نفر، در سال 2030 به يک ميليارد و 800 ميليون نفر و در سال 2050 ميلادي به 2 ميليارد و 600 ميليون نفر مي‌رسد.
وي با اشاره به اين که رشد ساليانه جابه جايي گردشگر در دنيا 3/4 تا 5/4 درصد است، اضافه کرد: در سند چشم انداز 20 ساله کشور که شاخص‌هاي کمي هر بخش در آن مشخص شده است، ما بايد در سال 2025 ميلادي ميزبان 20 ميليون گردشگر با 25 تا 30 ميليارد دلار درآمد باشيم، اين در حالي است که با گذشت 10 سال از سند چشم انداز به دلايل مختلف، امروز به 5 ميليون گردشگر رسيده‌ايم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اضافه کرد: امروز تمامي مسوولين عالي رتبه کشور و همه تصميم گيرندگان مملکت عقيده دارند که گردشگري بايد توسعه پيدا کند و اين صنعت را يک ظرفيت مناسب براي کشور مي‌دانند، اگر بخواهيم از 5 ميليون به 20 ميليون گردشگر برسيم با توجه به اينکه ساير کشورها با نرخ رشد 5/4 درصد پيش مي‌رود ما بايد با نرخ رشد 14 درصد حرکت کنيم يعني 3 برابر نرخ رشد همه کشورها و اگر بخواهيم به اين عدد برسيم نيازمند يک همت، تلاش و اراده ويژه هستيم که اين خصوصيات را در بخش خصوصي فعال اين حوزه مي‌توان ديد.
معاون رئيس جمهور با اشاره به اينکه مجموعه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و بخش خصوصي فعال در حوزه گردشگري در يک کشتي نشسته‌اند و سمت گيري و جهت گيري مشخصي دارند، يادآور شد: بايد با همه امکانات و توان تلاش کنيم تا از ظرفيت‌هاي اين بخش براي رشد و توسعه فرهنگي و اقتصادي کشور بهره بگيريم.
سلطاني فر ادامه داد: در بخش ويزا اقدامات مثبتي صورت گرفته است که از آن جمله مي‌توان به افزايش زمان ويزاي فرودگاهي از 15 به 30 روز و در دستور کار قرار گرفتن آماده سازي شرايط صدور ويزاي الکترونيکي توسط وزارت امور خارجه، اشاره کرد، همچنين فعالسازي شوراي عالي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري پس از 10 سال براي حل مشکلات اين بخش از اقدامات مهمي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي اضافه کرد: با توجه به اينکه 130 هتل 5 و 4 ستاره در کشور وجود دارد اگر بخواهيم از تعداد 5 ميليون به 20 ميليون گردشگر برسيم بايد تعداد هتل‌هاي 5 و 4 ستاره را به 400 عدد برسانيم و بايد ساليانه 20 هتل به 5 و 4 ستاره در کشور ساخته شود، اين در حالي است که تخصيص منابع در يک سال گذشته بيشتر در حوزه هتل‌هاي نيمه کاره بوده است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به نشست‌هاي متعدد با صندوق توسعه ملي، مديران عامل بانک‌هاي کشور و رئيس کل بانک مرکزي، يادآور شد: به رغم شرايط اقتصادي خاص و سياست‌هاي انقباضي که بانک‌ها دارند، تلاش مي‌کنيم که مشکلات را حل کنيم، در رابطه با برخي پروژه‌ها بيش از 10 بار پيگيري صورت گرفته است، ما اعتقاد داريم که اين پيگيرها بايد صورت گيرد؛ چراکه 50 درصد مديريت يعني پيگيري امور و در اين صورت است که ضريب بهره وري در سياست‌ها و رويکردها افزايش مي‌يابد.
معاون رئيس جمهور از آماده سازي و ساخت هتل‌هايي در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: اميدواريم با همين تمرکز، اشتياق و حضور بخش خصوصي و ارتباط نزديکي که بين اين بخش با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري وجود دارد دستاوردهاي بيشتري در جهت توسعه گردشگري به دست بياوريم.
وي اضافه کرد: بازار گردشگري ايران براي سرمايه گذاران و فعالان خارجي اين بخش پرجاذبه است؛ چراکه گروه‌هاي هتل ساز کشورهاي عربي کار خود را در کشورمان آغاز کرده‌اند و در حال حاضر 7 هتل توسط اين گروه‌ها در حال ساخت است، گروه‌هاي اروپايي به دليل ملاحظات تحريم‌هاي ناعادلانه پس از توافق نامه وين کار در اين بخش را آغاز کرده‌اند.
سلطاني فر افزود: تشويق و ترغيب شهرداري‌ها براي حذف عوارض مربوط به هتل‌سازي از اقداماتي است که بايد در دستور کار قرار گيرد، اين رويکرد بايد گسترش پيدا کند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تصريح کرد: ما در همه بخش‌ها از جمله آموزش نيروي انساني متخصص و ايجاد دفاتر اطلاع رساني با استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي اقدامات مثبت و مهمي برداشته‌ايم، همچنين در رابطه با برنامه ششم و پس از آن برنامه هفتم توسعه کشور به گونه اي برنامه ريزي کرده‌ايم که مجموعه را مورد ارزيابي قرار دهيم و در صورتي که از برنامه عقب مانديم بتوانيم جبران کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن