تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804829280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاران فرهنگی از فرصت ایجاد شده توسط صندوق ذخیره فرهنگیان برای سرمایه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مسئول نمایندگی صندوق در استان ایلام همکاران فرهنگی از فرصت ایجاد شده توسط صندوق ذخیره فرهنگیان برای سرمایه خبرگزاری پانا:مسئول نمایندگی صندوق در استان ایلام اگر فردی از بدوتاسیس صندوق (سال 1374) تازمان بازنشستگی ( حدود 20سال ) عضو بوده وبه تناسب حقوق ومزایا حدود 25میلیون ریال سهم الشرکه به صندوق واریز نموده باشد هنگام بازنشستگی تقریبا 200میلیون ریال از صندوق در یافت خواهد کرد .
۱۳۹۴ يکشنبه ۸ شهريور ساعت 09:01

خبرگزاری پانا+

  با توجه به راه اندازی دفتر نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان در استان ایلام و با هدف اطلاع رسانی از برنامه ها و فعالیت های این صندوق و نحوه گردش کار و ارائه خدمات آن به اعضا از سوی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اموزش و پرورش ایلام  گفتگویی با " علی عسکر احمدی "مسوول صندوق در استان انجام گرفته که مشروح این گفتگو به شرح زیر تقدیم می گردد .  
      آقای احمدی ضمن تشکر و قدر دانی از وقتی که در اختیار پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دادید برای اطلاع همکاران و اعضای صندوق مباحث خود را با توضیحاتی پیرامون تاریخچه و اهد اف تاسیس صندوق ذخیره فرهنگیان ووضعیت کنونی آن شروع کنید ؟
بانام ویاد خداوعرض سلام به محضر جامعه فرهنگیان وهمکاران ارجمندومعززکه مسئولیت خطیرامر تعلیم وتر بیت آینده سازان ایران اسلامی را بر عهده دارند،
-موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در اجراای تبصره 63برنامه دوم توسعه در سال 74با تصویب هیاءت محترم وزیران تاسیس وبه ثبت رسید.
-هدف از تاسیس این صندوق حمایت وکمک به تامین وبهبود مالی ومعیشتی فرهنگیان پس از بازنشستگی است که این مهم از طریق بکا رگیری سرمایه های صندوق در فعالیتهای اقتصادی مختلف تولیدی وخدمات وکسب سود وارزش افزوده محقق می گردد.
-در حال حاضر موسسه باهولدینگی متنوع در قالب 22شرکت زیر مجموعه که در 5گروه : ساختمان ومسکن–خدمات رفاهی –انرژی –صنایع آموزشی وپژوهشی –بیمه وبانک وصنعت فعالیت اقتصادی دارد.
وطبق آمارهای منتشره  سود سالیا نه این موسسه به اعضاء از بدو تاسیس تاکنون بطور متوسط30در صد بوده است .
2- هدف از تاسیس نمایندگی های استانی وحدود واختیارات آنها؟
- هدف از تاسیس نمایندگی های استانی حرکت در راستای رویکرد جدید مدیریت موسسه مبنی بر ارتباط بیشتر ونزدیک بااعضاء وجذب حداکثری مشارکت آنان –گسترش فعالیتهای موسسه به سراسر کشور وافزایش سود وارائه خدمات ضمن خدمت به فرهنگیان است.
لذا ماموریت نمایندگیهای استانی اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به اعضاء-افزایش ضریب پوشش-تشویق به استمرار عضویت بازنشستگان –بستر سازی برای گسترش فعالیت شرکتهای زیر مجموعه در استان وشناسایی فرصتهای سرمایه گذاری وارائه طرحهای پیشنهادی به موسسه جهت بررسی وسرمایه گذاری است .
3-نحوه گردش کار واطلاع رسانی به اعضاء؟
-برابراساسنامه موسسه فرهنگیان به استناد تبصره 63قانون برنامه دومتوسعه  حد اکثر 5در صد از حقوق ومزایای فرهنگیان داوطلب عضویت در صندوق از طریق امور مالی ادارات به صورت ماهیانه کسر وبه حساب صندوق واریز می نمایند . دولت هم به استناد این تبصره موظف است معادل آن را برای هر فرد محاسبه وبه حساب صندوق واریزنماید. موسسه این سرمایه ها را از طریق شرکتهای زیر مجموعه در فعالیتهای اقتصادی به کار می گیردودر پایان خدمت سهم الشرکه واریزی فرد بعلاوه معادل سهم واریزی از سوی دولت وسود سنوات عضویت به بازنشسته پرداخت می نماید.
همکاران می توانند بامراجعه به سامانه صورت وضعیت اعضاء که در سایت موسسه راه اندازی شده است ونیز ترازنامه مالی که هر ساله بعد از مهر ماه برای اعضاء ارسال می گردد د رجریان وضعیت سپرده وسود حاصله از آن در صندوق قرار می گیرند.
در حال حاضر به طور متوسط حدود 28/1 د رصد سهم الشرکه از اعضاء کسر می گرددکه لازمه بر خورداری همکاران از مزایای بیشتر صندوق افزایش این رقم به 5درصدموضوع تبصره 63قانون برنامه دوم است .
همکارانی که در شرف بازنشستگی هستندبا تکمیل فرم استمرار عضویت امکان ادامه عضویت در صندوق را دارند، امابرای کسانی که قبلا" بازنشسته شده اند موسسه در حال پی گیری رفع موانع عضویت مجددآنان است که انشاءاله در آینده نزدیک این امکان فراهم خواهد شد.
4- ارزیابی شما از موفقیت صندوق در ارائه خدمات معیشتی به فرهنگیان؟
-        برابر اهداف پیش بینی شده از این نظر آمارهای ارائه شده نشان می دهند میانگین سود سالیانه صندوق برای اعضاء از بدو تاسیس تاکنون بیش از 30درصد است .
اگر فردی از بدوتاسیس صندوق (سال 1374) تازمان بازنشستگی ( حدود 20سال ) عضو بوده وبه تناسب حقوق ومزایا حدود 25میلیون ریال سهم الشرکه به صندوق واریز نموده باشد هنگام بازنشستگی تقریبا" 200میلیون ریال از صندوق در یافت خواهد کرد بنا بر این ازاین لخاظ می توان گفت عملکرد مالی موفقی حاصل است  اما از این نظر که این میزان چقدر در بهبود وضع معیشتی تاثیر گذار باشد ومشکلات معیشتی همکاران چه قدر است وانتظاراتشان از صندوق به چه میزانی است بحث دیگری است .
5-برای بهبود وضعیت کنونی صندوق وتاثیر گذاری بیشتر آن دروضعیت معیشتی فرهنگیان چه انتظاراتی از موسسه و فرهنگیان محترم دارید؟
اگرموسسه با رفع موانع قانونی موجود زمینه ای فراهم کند که حداکثر 5 درصد حقوق ومزایای اعضاء رامحقق کند با افزایش میزان سهم الشرکه اعضاءمعادل آن سهم دولت افزایش یابد و زمینه ی جذب سرمایه سایر اعضاءوباز نشستگان را فراهم کند
واز طرفی دیگر بافراهم کردن ساز وکارهای مناسب جمعیت بزرگ جامعه آموزش وپرورش ودانش آموزی راهدف بازار وفعالیت های اقتصادی خود قرار دهد و اگرهمکاران فرهنگی ازفرصت صندوق هم برای سرمایه گذاری استقبال و100درصد عضو شوند.
وازطرفی همه همکاران فرهنگی ،ادارات ودستگاه های تابعه وزارت آموزش و پرورش  و مدارس باجدیت بیشتر از خدمات شرکت های زیر مجموعه صندوق مثل خدمات بیمه ای وبانکی ،گردشگری ،صنایع آموزشی و...استفاده کنند که خودهمین امر موجب افزایش وارتقاء سطح بهره وری وسود آوری موسسه رافراهم خواهدکرد.بدیهی است دراین صورت تاثیر گذاری عضویت در صندوق بر بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان محسوس تر خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن