تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809789321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهران سالی 36 سانتی متر نشست می کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: پانا گزارش می دهد: تهران سالی 36 سانتی متر نشست می کند خبرگزاری پانا: رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد : تهران سالیانه 36 سانتی متر نشست می کند که این موضوع نگران کننده است .
۱۳۹۴ شنبه ۷ شهريور ساعت 16:43

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا،احمد صادقی معتقد است تهران به جز زلزله با بحران دیگری دست به گریبان است و به دلیل خشکسالی این سال ها، تهران نشست‌های زیادی داشته است که بیشتر در جنوب‌ غربی و جنوب‌ شرقی تهران متمرکز است. به گفته وی، تهران روزانه یک میلیمتر نشست می‌کند که به طور میانگین سالانه ۳۶ سانتیمتر نشست می‌کند که با مقاوم‌سازی خانه‌ها می‌توان در برابر مخاطرات پیش آمده ایمن‌تر بود. محمدهادی حیدرزاده ،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران هم با تایید نشست 36سانتی زمین در تهران می گوید: نشست زمین آخرین مرحله قبل از بیابان‌زایی است که خشک شدن تالاب بندعلی خان در ورامین و تالاب‌های استان‌های مجاور نیز باعث خیزش بیشتر ریزگردها شده است. هشدار نسبت به فرو نشست زمین در جنوب تهران محمد درویش کارشناس ارشد بیابان هم با اشاره به رشد نرخ بیابان‌زایی در ایران نسبت به فرونشست زمین در جنوب تهران هشدار داد. وی ادامه می دهد: دشت‌های ورامین، معین آباد و شهریار به دلیل برداشت بیش از حد آب از سفره‌های زیرزمینی در حال نشست هستند. با اشاره به سرعت بیابان‌زایی در ایران می گوید : بیابانی شدن تمامی مناطق استان فارس به خصوص دشت سگزی و خشکی تالاب‌های این منطقه، خشکی گاوخونی، فرو نشست دشت‌های جنوب تهران و... همه نشان از استفاده بی‌امان از سفره‌های آب زیرزمینی و تخریب سرزمین ایران دارد. زمین اطراف تهران روزی یک میلیمتر نشست می‌کند مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفا هم با بیان اینکه در دشت‌های اطراف تهران روزانه یک میلیمتر نشست زمین داریم، می گوید: ایجاد فروچاله‌ها و شکاف‌های بزرگ در دشت‌ها و تهدید حیات شهرها و روستاها از واقعیت‌های کشور است. جواد میبدی ادامه می دهد :‌ وضعیت اقلیمی و منابع آب کشور حکایت از محدودیت جدی منابع آبی دارد به ترتیبی که 85 درصد مساحت کشور جزو مناطق خشک، نیمه خشک و بیابانی است که عمده مراکز و قطب‌های جمعیتی از جمله کلان شهرهای کشور که منابع تامین آب آنها متکی به منابع زیرزمینی است را در بر می‌گیرد و تنها 15 درصد کشور در سایر اقلیم‌های با وضعیت آب و هوایی مرطوب و نیمه‌مرطوب قرار گرفته است. وی می افزاید: در حال حاضر منابع آب زیرزمینی کشور به دلیل برداشت بیش از حد و خشکسالی‌های متوالی سالیان اخیر به وضعیت بحرانی رسیده و تشدید افت سطح آب و کسری مخزن در آبخوان‌ها ممنوعیت بیش از 307 دشت از 609 دشت کشور را به دنبال داشته است. وی در ادامه به مصوبات شورای عالی آب اشاره می کند و می گوید: بر اساس مصوبه شورای عالی آب مقرر شد حداکثر 75 درصد آب تجدیدپذیر و آب برگشتی به دشت‌ها محاسبه و سهم آب کشاورزی، شرب و صنعت توسط وزارت نیرو تعیین و به ارگان‌های ذی‌ربط ارسال شود، بر این اساس انتظار می‌رود سالانه حدود 10 میلیارد مترمکعب از برداشت چاه‌های کشوری کاهش یابد.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن