تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819653433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درآمد 116 هزار ميليارد ريالي گمرک طي سال گذشته/واردات ۴۲۰ميليون دلار خودرو در سال جاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۱۲ب.ظ)
رئيس کل گمرک ايران خبر داد؛ درآمد 116 هزار ميليارد ريالي گمرک طي سال گذشته/واردات ۴۲۰ميليون دلار خودرو در سال جاري موج - رئيس کل گمرک ايران گفت: ۱۱۶ ميليارد ريال حقوق و عوارض گمرکي سال گذشته استرداد شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود کرباسيان امروز در نشست خبري به مناسبت هفته دولت با اعلام اين خبر که در سال گذشته 116 ميليارد ريال استرداد حقوق و عوارض گمرکي وجود داشته است، گفت: اصلاح مقررات قوانين گمرکي اکنون در دولت مطرح است.
رئيس کل گمرک ايران در مورد سياست‌هاي حمايت از توليد در گمرک بيان کرد: اکنون به جاي وجه نقد ضمانت‌نامه دريافت مي‌شود برخي هم به صورت نسيه و يا بخشي از کالا نگهداري مي‌شود، همچنين معافيت به ماشين‌آلات صنعتي اعطا شده که از جمله اين سياست‌ها است.
وي يکي از برنامه‌هاي گمرک را طرح فعالان مجاز اقتصادي دانست و گفت: بر اساس معيارهاي فعالان مجاز اقتصادي را شناسايي مي‌کنيم و تعدادي از آن‌ها را از چرخه بررسي کالاها کنار مي‌گذاريم و دقت خود را براي راه‌هايي که حساسيت بيشتري دارند، خواهيم گذاشت.
کرباسيان با اشاره به اين که 95 درصد بار ترانزيتي را کاميون‌هاي داخلي حمل مي‌کنند، يادآور شد: در حال حاضر گمرک 17 دستگاه ايکس‌ري اشعه ايکس دارد و 3 ايکس‌ري به تازگي در ميرجاوه، لطف‌آباد و بوشهر اضافه شده است، امسال نيز دو ايکس‌ري ديگر در پرويزخان، آستارا و يا ايرانشهر نصب خواهد شد و کلاً 5 ايکس‌ري ديگر نياز است و قيمت هرکدام 16 ميليارد تومان است.
رئيس کل گمرک ايران در پاسخ به اين سؤال که درآمدهاي گمرک در پنج ماهه امسال چه ميزان بوده است، تصريح کرد: در اين مدت 4 هزار و 300 ميليارد تومان درآمد وصول شده که البته نسبت به مدت مشابه سال کاهش داشته است، زيرا واردات 19 درصد در اين مدت کاهش يافته، اما آمار درآمد به اين ميزان کاهشي نبوده است. معمولاً درآمد گمرک در پايان سال افزايش مي‌يابد و بهار درآمدي گمرک در زمستان محقق مي‌شود.
وي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس مبني بر اينکه چرا هنوز واردات برنج وجود دارد، در حالي که وزير جهاد کشاورزي معتقد است مجوز و ثبت سفارشي صادر نکرده‌اند، گفت: دو نوع واردات در کشور ثبت سفارش نمي‌شود که يکي مربوط به ملواني و ديگري مربوط به مرزنشيني است. هر ملوان 6 بار در سال و هر بار 700 کيلوگرم بار مي‌تواند به داخل کشور بياورد و در مجموع 103 هزار ملوان آمارشان ثبت شده است، همچنين هر مرزنشين 50 کيلوگرم کالا مي‌تواند وارد کند و 5 ميليون نيز مرزنشين داريم.

بازنگري واردات کالاي اساسي در کميسيون ماده يک
وي داد: صحبت‌هاي وزير جهاد کشاورزي مبني بر عدم ثبت سفارش درست است، البته اين موضوع در کميسيون ماده يک در حال بازنگري است تا بتوان جلوي اين گونه واردات مانند کالاهاي اساسي را گرفت.
کرباسيان در مورد موضوع واردات خودرو نيز اظهار داشت: در حال حاضر خودروهايي که وارد مي‌شود زير 2500 سي‌سي بوده اما ارزش بالايي دارند، اکنون پورشه 2 هزار تا 2 هزار سي سي وارد کشور مي‌شود در حال حاضر دولت در حال بررسي است تا روي ارزش اين خودروها نيز مصوبه داشته باشد و وزرات صنعت و معدن آن را دنبال مي‌کند. گمرک نيز پيشنهاد خود را براي رعايت عدالت اجتماعي اعلام کرده است.
رئيس سازمان گمرک گفت: پيشنهاد اين بوده که خودروهايي که ارزش پايين و براي مصرف عمومي و طبقات پايين هستند تعرفه پايين‌ترين داشته باشند و ادغامي از درصد حجم موتور و ارزش باشد.
وي ادامه داد: مجوز خاص براي ورود خودروهاي بالاي 2500 سي‌سي نداريم و در 5 ماهه نيز 17 هزار و 778 خودرو به ارزش بيش از 420 ميليون دلار وارد شده که از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه منفي 43 درصد بوده است.
معاون وزير اقتصاد در مورد حجم واردات موبايل‌هاي قاچاق به کشور اظهار داشت: امسال درصد رسمي واردات موبايل به کشور دو برابر شده اما از طرق ديگر تلفن همراه وارد کشور مي‌شود، يکي از دلايل ورود موبايل از راه‌هاي غير رسمي و نيز همراه مسافر، معطلي‌هاي مبادي رسمي بوده که زمان را بر ورود کالا تحميل مي‌کند، به همين دليل وقتي افراد مي‌توانند طي 4-3 روز کالاي خود را در داخل تحويل بگيرند، قطعاً در مبادي رسمي که با تعدد قوانين روبرو است، اين کار را انجام نمي‌دهند.
وي افزود: برنامه‌ريزي شده تا با هماهنگي مخابرات، تلفن‌هاي همراهي که از مبادي رسمي وارد کشور مي‌شوند، به سيستم مخابراتي متصل شوند و گوشي‌هاي همراه غير رسمي که امکان وصل آن‌ها وجود نداشته باشد.
رئيس کل گمرک ايران با اشاره به اين که 45 قانون براي ورود يک کالا به کشور وجود دارد، گفت: 15 کنوانسيون و نيز 20 سازمان همجوار 33 نوع عوارض و 65 نوع معافيت وجود دارد و کشورهاي ديگر 4 رويه در ترخيص کالا دارند که در ايران 12 رويه است. اکنون زمان واردات کالا 26 روز است و همچنين صادرات به يک روز کاهش يافته است.
وي با تاکيد بر اين که ارزش کالا در کشورهاي ديگر به عنوان يک مسأله مطرح نيست، بيان داشت: سطح تعرفه در اين کشورها پايين بوده و اطلاعات اشتباه نيز از سوي اظهار کننده ارائه نمي‌شود، اما در کشور سطح تعرفه‌ها بالا بوده و در عين حال نمي‌توان فروشنده کالا را پيدا کرد، گمرک ارزش کالا را بر اساس خريد‌هاي قبلي و بانک اطلاعات ارزش انجام مي‌شود.
وي با اشاره به ورود کالاهاي دارويي و اقلامي که با سلامت مردم در ارتباط است به بارکد IPM اشاره کرد و يادآور شد: اين بارکد مربوط به شرکت توليدکننده کالا بوده که از طريق يک پيامک مي‌توان اصالت يا تقلبي بودن آن را تعيين کرد و عملاً به رديابي کالا نيز کمک مي‌کند، در حال حاضر بيش از 2 ميليون توليد کننده به اين سامانه متصل هستند.
به گفته کرباسيان قبلاً مسير سبز براي کالاها 2 درصد بود که اکنون 19 درصد رسيده و مسير زرد 53 درصد و مسير قرمز 29 درصد است که قبلاً 67 درصد بوده است.
وي افزود: معطلي هر يک روز در گمرک معادل يک درصد از ارزش کل خواهد بود و با توجه به اين که کل واردات سالانه حدود 50 ميليارد دلار است مي‌توان ورود 280 هزار ميليارد ريال از هزينه‌هاي مربوط به واردکننده صرفه‌جويي کرد.
وي از اقدامات انجام شده در بحث سامانه جامع را پرداخت الکترونيکي کالاها دانست و افزود: در گذشته جعل فيش وجود داشت و با الکترونيکي شدن پرداخت‌ها از اين موضوع جلوگيري شده است و در عين حال محاسبات دقيق‌تر و رضايتمندي بيشتر شده است.
رئيس کل گمرک ايران با اشاره به اينکه 13 ميليون تن ترانزيت کالا در کشور وجود دارد، عنوان کرد: حداقل 40 روز زمان مي‌برد کالا از کشور عبور کند و در حال حاضر اظهار و بيمه‌ها و همکاري سازمان حمل و نقل بين‌المللي جاده‌اي به صورت الکترونيکي انجام مي‌شود و با 70 کشور دنيا در ارتباط هستيم.
وي در مورد قاچاق سوخت نيز گفت: در حال حاضر از طريق دو موضوع قاچاق سوخت پيگيري مي‌شود که مربوط به پيمايش سوخت کاميون‌ها و نيز برابري نرخ‌ها و کاهش تفاوت قيمت سوخت مربوط مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن