تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804829120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأمين هزينه‌هاي تکميل خط لوله انتقال گاز ايران به پاکستان جدي‌تر دنبال مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۱۲ب.ظ)
سفير پاکستان: تأمين هزينه‌هاي تکميل خط لوله انتقال گاز ايران به پاکستان جدي‌تر دنبال مي‌شود موج - سفير پاکستان در تهران گفت: تأمين هزينه‌هاي تکميل احداث خط لوله انتقال گاز ايران در خاک کشورش پس از برداشته شدن تحريم‌هاي تجاري آمريکا عليه ايران متعاقب توافق هسته‌اي وين جدي‌تر شده است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، نورمحمد جادماني، سفير پاکستان در تهران، اظهار کرد: شرکت‌هاي چيني که تأمين مالي احداث بخش پاکستاني خط لوله گاز ايران-پاکستان از نواب شاه در ايالت سند تا بندر گوادر در ايالت بلوچستان را متعهد شده‌اند، عمليات لوله‌گذاري را به‌زودي آغاز خواهند کرد.
وي با اين ادعا که تحريم‌هاي آمريکا و هم‌پيمانان غربي کاخ سفيد تأثير منفي بر اجراي تعهدهاي طرف پاکستاني داشت، افزود: متعاقب اجراي برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و پايان تهديدها و فشارها، راحت‌تر مي‌توان شريکان خارجي را براي تکميل پروژه از گوادر تا مرز ايران در شرايط پس از رفع تحريم‌ها ترغيب به همکاري کرد.
به گفته سفير پاکستان در تهران، دو کشور همسايه حتي مي‌توانند اقدام‌هاي مشترک را در حوزه اکتشاف منابع گازي در پاکستان با استفاده از تجربه و دانش طرف ايراني آغاز کنند.
ديپلمات ارشد پاکستاني در ايران يادآور شد: اسلام‌آباد با وجود بهره‌برداري از منابع آبي و هسته‌اي براي تأمين نياز به انرژي، به حمايت و همکاري ايران در اين زمينه نياز دارد.
براي مثال، جادماني به واردات ۵۰ مگاوات برق از ايران براي مناطق دورافتاده مرزي پاکستان اشاره و اضافه کرد: مذاکرات براي افزايش صادرات برق ايران به ۱۰۰، ۳۰۰، ۱۰۰۰ و ۳۰۰۰ مگاوات در جريان است.
سفير پاکستان در ايران درباره حجم پايين تجارت دوجانبه، اين نکته را هم گفت که رقم ۳۰۰ ميليون دلاري صادرات سالانه کشورش به ايران واقعي نيست و مجموع صادرات غيررسمي نظير قاچاق مرزي کالا و صادرات مجدد کالاهاي پاکستاني به ايران از طريق دوبي حدود يک ميليارد و ۴۰۰ ميليون دلار برآورد مي‌شود.
جادماني همچنين از جاري بودن مذاکرات براي افتتاح دو نقطه مرزي ديگر افزون بر نقطه مرزي ميرجاوه براي گسترش تجارت ميان ايران و پاکستان خبر داد و گفت: علاقه‌مندي دوجانبه براي پيشرفت در اين حوزه وجود دارد.
وي که براي حضور در اسلام‌آباد در هنگام سفر اخير محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران به پاکستان سفر کرده بود، از اراده مشترک و همگرايي دو دولت همسايه براي احياي روابط سياسي و اقتصادي سخن گفت.
سفير پاکستان سفر وزير خارجه کشورمان را ثمربخش دانست و گفت: دو طرف با نظر مثبت درباره همکاري‌هاي سياسي و بازرگاني تبادل‌نظر کردند. نقشه راه همکاري‌هاي اقتصادي دو کشور در دست اجراست و هم اکنون هيأتي در حال بازديد از پاکستان و مذاکره با همتايان در چارچوب کميته تجاري مشترک است.
جادماني با ابراز خرسندي از افزايش مناسبات و مبادلات ميان استان‌هاي هم‌جوار در ايران و پاکستان گفت: استاندار سيستان و بلوچستان از پاکستان بازديد کرده است و استاندار و سر وزير ايالت بلوچستان نيز به ايران سفر کرده‌اند.
با اين حال، سفير پاکستان در تهران ارتباطات مردمي را با ايران که مي‌تواند باعث افزايش تجارت ميان دو کشور همسايه شود، يک‌سويه معرفي کرد.
وي گفت: توريسم ديني از پاکستان به ايران براي زيارت مشهد و قم در جريان است، اما؛ وضع امنيتي نه تنها مانع از سفر توريست‌هاي ايراني شده بلکه به سفر بازرگانان براي گسترش روابط تجاري نيز آسيب‌زده است.
جادماني اظهار اميدواري کرد: با به نتيجه رسيدن اقدام‌هاي ضد تروريستي دولت و بهبود شرايط امنيتي، اين مانع گسترش روابط دو کشور همسايه نيز برطرف شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن