تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804547298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومين دستور ويژه جهانگيري درباره سنگ آهني ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۵۳ق.ظ)
دومين دستور ويژه جهانگيري درباره سنگ آهني ها موج - نماينده کرمان از حضور وزير صنعت،معدن و تجارت در صحن علني مجلس در اولين هفته کاري خانه ملت خبرداد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا پورابراهيمي امروز به خبرنگاران گفت:طرح سوال از وزير صنعت در کميسيون صنايع و معادن مجلس و طرح آن در صحن علني مجلس هفته گذشته به کميسيون تحويل شد.
به گفته نائب رئيس اول کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي ،موضوع سوال از نعمت زاده رانت 400 ميلياردتوماني است و اين که سالانه مابه التفاوت قيمت گذاري گندله و آهن اسفنجي معلوم نيست به کجا مي رود؟همچنين عدم توجه وزير به دستور معاون اول رئيس جمهور در خصوص لغو بخشنامه کاهش 3 درصدي قيمت گندله.
وي افزود:به رغم وجود اين رانت 400ميليارد توماني تفاوت قيمت آهن اسفنجي و گندله، قيمت نهايي آهن و فولاد که به دست مصرف کننده مي رسد هيچ تفاوتي نمي کند و قيمت آهن و فولاد در بازار داخلي نه تنها کمتر از قيمت هاي جهاني نيست بلکه حتي تعرفه واردات فولاد به گونه اي است که قيمت هاي داخلي 10 تا 15 درصد از قيمت هاي منطقه اي و قيمت فول بندرعباس بيشتر است.
پورابراهيمي در ادامه آخرين وضعيت پرونده شکايت سنگ آهني ها درباره کاهش دستوري قيمت گندله آهن را تشريح کرد و با اشاره به تداوم توقف نماد شرکت هاي توليد کننده سنگ آهن و فولاد به رغم دستور ويژه معاون اول رئيس جمهور در خصوص لغو ابلاغيه کاهش قيمت گندله گفت:پيگير اجراي دستور معاون اول رئيس جمهور و احقاق حقوق سهامداران هستيم.
وي گفت:بعد از دستور ويژه توقف اجراي قيمت گذاري دستوري سنگ آهن در ماه گذشته،مهندس جهانگيري معاون اول رئيس جمهور در دستور جداگانه ديگري به وزارت صنعت،معدن و تجارت تکليف کرده که چهارچوب قابل قبولي را براي تعيين قيمت سنگ آهن و رابطه فولادسازان و سنگ آهني ها تهيه کند.
به گفته نماينده کرمان،معاون اول رئيس جمهور در نامه اي خطاب به مهندس نعمت زاده وزير صنعت،معدن و تجارت نوشته که «بايد اصولي بر نحوه قيمت گذاري سنگ آهن حاکم باشد که مورد قبول همه بنگاه ها در يک فرآيند توليد باشد.اگر محصول نهايي از هر گونه قيمت گذاري معاف است،براي محصولات مياني چنانچه امکان آزادسازي قيمت نيست،بايد چهارچوب خوب و قابل قبولي تهيه شود.»
عضو شوراي عالي بورس در برابر اين سوال که با دومين دستور معاون اول رئيس جمهور چه سرنوشتي در انتظار صنعت سنگ آهن خواهد بود،گفت:در حال حاضر مهمترين اتفاقي که در خصوص سنگ آهني ها رخ داده اين است که با نظر معاون اول رئيس جمهور اجراي بخشنامه کاهش 3 درصدي قيمت گندله و فروش اين محصول معادل 20 درصد از قيمت شمش فولاد خوزستان متوقف شده است و بايد وزارت صنعت ،معدن و تجارت با پرهيز از جانبداري از صنعتي خاص به عنوان متولي امر نسبت به تعيين چهارچوب هاي لازم در خصوص نحوه قيمتگذاري سنگ آهن در کشور اقدام کند،اما وزير صنعت هنوز نامه لغو بخشنامه مزبور را صادر نکرده است.
وي گفت:خواست سهامداران و ذي نفعان صنعت سنگ آهن آزادسازي است،هم اکنون قيمت گندله آهن تحويلي چين در بندر عباس معادل 110 دلار است،يعني اگر فولادساز داخلي بخواهد تازه با استفاده از ارز مبادله اي از سنگ آهن صادراتي استفاده نمايد بايد تني 326 هزار تومان پول بپردازد که بر اين اساس با محاسبه كرايه حمل و تخليه و گمركي 70 هزار تومان به ازاي هر تن قيمت گندله در اردكان ٣٩٦ هزارتومان بر تن براي فولادي ها تمام مي شود.بنابراين چه دليلي دارد فولادسازان اصطلاحا جنسي را که هم اکنون نصف قيمت مي خرند را بازهم ارزان تر بخرند.از طرفي ديگر ضريب تبديل گندله به آهن اسفنجي ١.٤٥ است و قيمت آهن اسفنجي بابت فقط گندله ٥٧٤ هزارتومان بر تن مي باشد و بر مبناي قيمت شمش ١١٥٠ تومان بر كيلو،درصد قيمت آهن اسفنجي بابت فقط گندله نسبت به قيمت شمش ٥٠ درصد برآورد مي شود.بر اين اساس،چه دليلي دارد که فولادسازان به جاي کنترل هزينه هاي خود به ماده اوليه ارزان دسترسي پيدا کنند؟
اين نماينده مجلس با بيان اين که دولت نبايد به بهانه حمايت از يک صنعت خاص صنايع ديگر را با آسيب ها و مخاطرات جدي مواجه کند،خاطرنشان کرد:صنعت سنگ آهن ذي نفعان زيادي دارد،200 هزار بازنشسته صنعت فولاد به طور مستقيم و غير مستقيم سهامدار صنعت سنگ آهن هستند،از طرفي ديگر دارندگان سهام عدالت حدود نيمي از شرکت هاي سنگ آهني را در اختيار دارند،ضمن اين که مردم عادي هم در بورس با هدف حمايت از توليد سهام چند شرکت سنگ آهني حاضر در بازار سرمايه را خريداري کرده اند.بنابراين خواست ما از وزراي دولت اين است که وقتي پاي بخشنامه يا ابلاغيه اي را امضا مي کند توجه داشته باشند که اين تصميم به چه کساني لطمه وارد مي کند،چه پيامدهايي دارد و اساسا به نفع چه کساني است!؟
گفتني است،ابلاغيه وزارت صنعت ،معدن و تجارت توقف حدودا دوماهه نماد شرکت هاي سنگ آهني و فولادي ها در بورس تهران را در پي داشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن