تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820626768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر آمریکا: اردن در وضعیت جنگی قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: سفیر آمریکا: اردن در وضعیت جنگی قرار دارد بین الملل > خاورمیانه - واحدمرکزی خبر نوشت:سفیر آمریکا در اردن گفت: امان در وضعیت جنگی قرار دارد و درهای انبارهای سلاح و مهمات ارتش آمریکا به روی ارتش اردن باز است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العالم، آلیس ولز در گفتگو با روزنامه الغد چاپ اردن اظهار داشت: روابط آمریکا و اردن در تمام زمینه ها به طور پیوسته در حال توسعه است. وی بر عمق روابط راهبردی میان دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد که سال گذشته سالی تاریخی در توسعه روابط دو کشور به شمار می آید و ارزش این مشارکت را برای دو طرف آشکار کرد.
سفیر آمریکا در اردن افزود: مسئولان آمریکایی و اردنی چگونگی تسریع در روند ارسال ابزارهای نظامی به اردن ـ حتی اگر این امر به معنای استفاده از ابزارهایی از انبارهای ارتش آمریکا باشد ـ و انتقال هرچه سریعتر آنها به این کشور را با توجه به نیاز اردنیها در چارچوب جنگ علیه داعش، بررسی می کنند.
وی گفت: آمریکا به امنیت اردن و به شراکت مستحکم با آن به منظور مقابله با چالشهای امنیتی مشترک پایبند است. ارتش آمریکا برای توسعه توان نیروهای مسلح اردن و تقویت امنیت مرزها و حمایت از عملیات حفظ صلح و تلاشها برای مبارزه با تروریسم، رابطه مستحکمی با اردن دارد. با این وجود و به دلایل امنیتی ما آمار نیروهای نظامی را اعلام نمی کنیم.
ولز در این مصاحبه به پایبندی سران آمریکا در سطح دولت و قوه قانونگذاری، به ثبات اردن و تلاش برای توسعه روابط میان دو کشور اشاره کرد.
وی تصریح کرد که ما به توان اردن در حفظ مرزهای خود اطمینان داریم و نباید کسی به پایبندی آمریکا به امنیت اردن شک و تردید کند. ثبات اردن از منافع ملی آمریکاست.
سفیر آمریکا در اردن احتمال داد که میزان کمکهای نظامی آمریکا به اردن در سال جاری به نیم میلیارد دلار برسد و افزود: در حال حاضر تلاش می شود تا اردن از صندوق آمریکایی «مشارکت برای مبارزه با تروریسم» استفاده کند تا کمک نظامی بیشتری به آن ارایه گردد و یگان واکنش سریع توسعه یابد. 4949

کلید واژه ها: اردن -




پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 12:36:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن