تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805368770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروه‌هاي افراطي نام اسلام را دزديده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گروه‌هاي افراطي نام اسلام را دزديده‌اند
در آستانه اكران فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله» خبرگزاري فرانسه گفت‌و‌گويي با كارگردان اين فيلم انجام داده است
نویسنده : هادي عسگري 


 در آستانه اكران فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله» خبرگزاري فرانسه گفت‌و‌گويي با كارگردان اين فيلم انجام داده است. در اين گفت‌و‌گو مجيد مجيدي درباره موضوعاتي چون تأثير اين فيلم بر نگرش غرب نسبت به اسلام، مخالفت‌هاي صورت گرفته با اين فيلم، كنجكاوي‌هايي كه نسبت به ديده شدن اين فيلم وجود دارد و ساخت دو قسمت ديگر از اين سه گانه توضيح داده است.
اهميت ساخت فيلمي درباره پيامبر اسلام(ص) و تأثيري كه اين فيلم مي‌تواند در ميان مسلمانان و غيرمسلمانان بگذارد، آنقدر هست كه رسانه‌هاي مطرح جهان پيگير اخبار و اطلاعات اين فيلم باشند. در حالي كه كمتر رسانه‌هاي ايراني توانايي دسترسي به كارگردان فيلم «محمد‌ رسول‌الله» را دارند، مجيد مجيدي در تازه‌ترين مصاحبه خود با خبرگزاري‌هاي بين‌المللي، مصاحبه‌اي با خبرگزاري فرانسه داشته است. ترجمه فارسي اين مصاحبه در «فارس» منتشر شده است.
اين كارگردان 56 ساله در اين مصاحبه با انتقاد از رفتار برخي گروه‌هاي افراطي كه به نام اسلام دست به خشونت مي‌زنند، گفت: اكنون شاهد هستيم افراطي‌هايي چون داعش نام اسلام را دزديده‌اند.  وي افزود: در جهان غرب نيز تصوير و معنايي غلط از اسلام ارائه مي‌شود كه همين مسئله باعث شده تا تصويري خشن از اسلام نشان داده شود كه به اعتقاد ما، تصوير ارائه شده به هيچ عنوان ربطي به دين اسلام ندارد.
مجيدي در ادامه متذكر شد: مشخص است كه برخي كشورها چون عربستان سعودي با اين فيلم مشكلاتي خواهند داشت ولي از طرف ديگر كشورهاي اسلامي زيادي چون تركيه، اندونزي، مالزي و بسياري از كشورهاي آسياي جنوب شرقي خواهان اين فيلم شده‌اند.  وي درباره مشكلات فيلم نيز گفت: اينكه در تمام طول فيلم يك قهرمان داشته باشي و چهره آن را به تصوير نكشي يك چالش بزرگ است.
خبرگزاري فرانسه در ادامه گزارش خود از اين مصاحبه ضمن اشاره به همكاري «مجيدي» و «ويتوريو استورارو»، عكاس برنده اسكار سينماي ايتاليا كه در اين فيلم از تكنيك خاصي استفاده كرده است، به نقل از «مجيدي» نوشت: ما براي تصاوير مربوط به اين فيلم بالاخص سكانس‌هاي حضرت محمد، از يك دوربين «steadicam » استفاده كرديم، تمامي سكانس‌هاي مربوط به ايشان، حتي در دوران كودكي‌‌شان، ما همه چيز را از نقطه نگاه ايشان تصوير مي‌كرديم.
مجيدي تأكيد كرد: همه كنجكاوند تا حضرت محمد را در اين فيلم ببينند ولي شما به هيچ عنوان در اين فيلم نمي‌توانيد چهره ايشان را ببينيد. تنها مي‌توان ايشان را از پشت سر يا از نماي عمودي بالاي سر ديد.
خبرگزاري فرانسه درباره فيلم «محمد رسول‌الله» در ادامه نوشت: فيلم «محمد» قرار است است در سالروز تولد امام هشتم شيعيان امام رضا (ع) به نمايش درآيد. دو قسمت ديگر از اين سه‌گانه، با توجه به اينكه حضرت محمد در قسمت اول هنوز يك جوان است و به پيامبري‌ نرسيده‌ است، حتي ممكن است جنجال‌برانگيز‌تر باشد.
مجيدي درباره اين نكته نيز به اين خبرگزاري گفت: درباره اين مقطع از زندگي حضرت محمد محلي از ترديد و اختلاف وجود ندارد. از زماني‌كه ايشان پيامبر مي‌شوند، حتي مديريت ديالوگ‌ها نيز بسيار سخت است ولي به اعتقاد من چيزي نيست كه نتوان به آن دست يافت.

   بازتاب‌هاي سخنان مجيدي
مجيدي يكي از چند چهره بين‌المللي سينماي ايران است كسي كه از دهه 90 ميلادي با فيلم «بچه‌هاي آسمان» موفق به راهيابي به بخش پاياني انتخاب بهترين فيلم خارجي‌زبان در مراسم اسكار شد. سخنان مجيدي درباره فيلم «محمد رسول‌الله» بازتاب‌هاي زيادي در رسانه‌هاي خارجي داشته است.
شبكه فرانس 24، تلاش كرده است تا در انتشار سخنان مجيدي بي‌طرف نباشد و سعي كند بار منفي به اين گفت‌و‌گو بدهد، اين شبكه طي گزارشي با تيتر: «فيلم ايراني درباره زندگي حضرت «محمد» خشم‌ها را برانگيخت»، نوشت: فيلم «محمد» كه گرانقيمت‌ترين فيلم تاريخ سينماي ايران است از روز چهارشنبه در 143 سينماي ايران اكران مي‌شود. اين فيلم حماسي ديني اخيراً از سوي تعداد زيادي از مسلماناني كه با به تصوير كشيدن چهره حضرت محمد (ص) مخالفند، انتقادهايي داشته است.
اين شبكه مي‌افزايد: فيلم 40 ميليون دلاري كه درباره دوران كودكي حضرت محمد (ص) است، از سوي روحانيون سني كه مدعي‌اند نشان دادن تصوير چهره پيامبر ممنوع (حرام) است، به شدت مورد خشم واقع شده است. آنها نه تنها با تصوير چهره پيامبر كه با تقليد صداي او نيز مخالفند.
روزنامه انگليسي «ديلي استار» هم با استناد به گفت و گوي مجيدي سعي كرده است ديدگاهي مشابه فرانس 23 داشته باشد. اين روزنامه مي‌نويسد: كارگردان گران‌ترين پروژه تاريخ سينماي ايران، «محمد»، ابراز اميدواري كرده است كه اين فيلم چهره خشن اسلام را بهبود ببخشد، ولي در عين حال اين ريسك وجود دارد كه اين حماسي ديني علي‌رغم آنكه چهره پيامبر اسلام را به تصوير نكشيده است، خشم بسياري از مسلمانان را برانگيزد.
اين روزنامه در تلاش براي تفاوت قائل شدن ميان ديدگاه‌هاي شيعي و سني در به تصوير كشيدن چهره پيامبر، مي‌افزايد: در حالي‌كه ايران از كاريكاتورهايي كه درباره پيامبر اسلام توسط هفته‌نامه فرانسوي «شارلي ابدو» منتشر شد، ابراز انزجار كرده است ولي شيعيان كه بخش زيادي از جمعيت ايران را تشكيل مي‌دهند، در مجموع نسبت به به تصوير كشيدن چهره‌هاي ديني، نسبت به اهل سنت، راحت‌تر برخورد مي‌كنند.
از سوي ديگر آغاز اكران فيلم «محمد رسول‌الله» نيز بازتاب‌هاي زيادي داشته است. در اين بين اكثر رسانه‌هاي عربي تلاش دارند تا اختلاف نظر برخي از محافل ديني مانند الازهر مصر با اين فيلم را به گونه‌اي رويارويي ايران با اعراب يا عقايد شيعي و سني جلوه دهند. براي نمونه روزنامه مصري الدستور نوشت: ايران هشدارهاي مسلمانان را به ديوار كوبيد و فيلم «محمد(ص)» را پنج‌شنبه اكران كرد. پايگاه خبري الفجر نيز اكران فيلم «محمد رسول‌الله» را با اين تيتر، گزارش داد: ايران الازهر را به مبارزه طلبيد و فيلمي كه در آن محمد(ص) به تصوير كشيده شده را اكران كرد.
اين ادعا‌ها در حالي صورت مي‌گيرد كه مجيد مجيدي چندي پيش درباره مخالفت الازهر با فيلم «محمد رسول‌الله» گفته بود: براي شيوخ الازهر اين موضوع را توضيح دادم. يك بار ديگر مي‌گويم كه در اين باره در بخش تحقيق تلاش‌هاي زيادي صورت گرفت و تحقيقات مفصلي داشتيم كه نزديك به دو سال مفصلاً در اين خصوص انجام داديم. در اين زمينه به سراغ نوشته‌ها و آثار برجسته‌ترين تاريخ‌دانان شيعه و اهل سنت رفتيم و رايزني‌هاي زيادي با علماي اهل سنت و شيعه داشتيم.
قطعاً با اكران فيلم سينمايي «محمد‌ رسول‌الله» برخي از جريان‌هاي تندروي وهابي تلاش مي‌كنند تا افكار عمومي را نسبت به پيام اين فيلم بدبين كنند و از اكران آن در سينماهاي كشورهاي اسلامي جلوگيري كنند. از هم‌اكنون با مواضع تندي كه عربستان درباره اين فيلم سينمايي اتخاذ كرده است مي‌توان حدس زد كه دولت‌هاي عربي همسو با سعودي‌ها، تلاش مي‌كنند در موضع‌گيري تابع اين كشور باشند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن