تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814801395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلنگرهاي کاهش قيمت نفت با تغيير رويه سرمايه‌گذاري چين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۱۵ب.ظ)
در ماه‌هاي آينده انجام گيرد؛ تلنگرهاي کاهش قيمت نفت با تغيير رويه سرمايه‌گذاري چين موج - کارشناس موسسه مطالعات انرژي با اشاره به انتشار گزارش‌هايي مبني بر تغيير رويه چين در امر سرمايه‌گذاري از بخش صنايع به خدمات گفت: اين انتظار وجود دارد که نياز چين به انرژي با سرمايه‌گذاري در بخش خدمات تعديل شود و همه اين‌ها تلنگري بر کاهش قيمت نفت در ماه‌هاي آينده خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، مهران امير معيني، مشاور موسسه مطالعات انرژي، درباره تأثير رشد اقتصادي چين بر افت جهاني قيمت نفت، تصريح کرد: امروز شرايط بازار نفت شرايطي شکننده است و حتي پيش از نگراني‌ها درباره رشد اقتصادي چين و بحران بورس اين کشور، مازاد عرضه نفت شامل غير اوپکي‌ها، شيل‌ها و Tight oil همگي حاکي از نداشتن ثبات در اين بازار بود.
وي با اشاره به رعايت نکردن اعضاي اوپک به سهميه تعيين شده در اين سازمان نيز افزود: کشورهاي عراق، عربستان، امارات و کويت در اين مدت اضافه توليد داشتند و آمارها حاکي از اين بود که اوپک بيش از ۱.۵ ميليون بشکه توليد مازاد داشته است.
اين کارشناس انرژي تصريح کرد: چنانچه اعضاي اوپک تصميمي در اين باره اتخاذ نکنند، امکان دارد سطح پايين قيمت‌ها در آينده نيز حفظ شود. با اين حال با توجه به شرايط فعلي پيش‌بيني کف قيمت نفت بسيار سخت است و نمي‌توان قيمت نفت را پيش‌بيني کرد.
مشاور موسسه مطالعات انرژي گفت: همه اين عوامل در کنار هم نشان مي‌دهد که قيمت نفت تحت فشار بوده، حتي عوامل ژئوپوليتيک مانند؛ کاهش درگيري‌ها در يمن و توافق هسته‌اي ايران دست به دست هم دادند تا شاهد قيمت‌هاي پايين‌تر نفت باشيم.
امير معيني ادامه داد: با توجه به اين‌که بحران اقتصادي چين از بازار بورس شروع شد، گزارش‌ها نيز نشان مي‌دهد که اين مساله رشد اقتصادي اين کشور را تحت تأثير قرار داده است؛ ضمن اين‌که برخي گزارش‌ها حاکي از تغيير رويه چين در امر سرمايه‌گذاري است و سرمايه‌گذاري‌ها از صنايع به بخش خدمات سوق مي‌يابد، اين انتظار وجود دارد که نياز چين به انرژي با سرمايه‌گذاري در بخش خدمات تعديل شود و همه اين‌ها تلنگري بر کاهش قيمت نفت در ماه‌هاي آتي خواهد بود.
وي افزود: از سويي برخي گزارش‌ها حاکي از اين است که هزينه توليد شيل ها کاهش يافته و به کمتر از ۴۰ دلار رسيده است که اين امر حاکي از اين است که فناوري توانسته است سبب کاهش هزينه توليد شود که اين موضوع هم خطري براي قيمت‌ها محسوب شده و به نوعي زمينه‌هاي کاهش قيمت نفت را مهيا مي‌کند.
اين کارشناس انرژي ادامه داد: با اين‌که پيش‌بيني‌ها حاکي از اين بود که رشد اقتصادي چين کاهش مي‌يابد، اما؛ آنچه محقق شد حتي کمتر از ميزان پيش‌بيني‌ها بود که به نظر مي‌آيد اتفاق‌هاي اخير رخ داده در بازار بورس، شرايط کاهش رشد اقتصادي اين کشور را متأثر کند.
وي تصريح کرد: به نظر مي‌آيد دست کم در کوتاه مدت (سال جاري ميلادي) شرايط اقتصادي چين بهبود نيابد و شايد بايد تا پايان سال انتظار کشيد تا در سال آينده شاهد بهبود شرايط اقتصادي اين کشور باشيم.
امير معيني نگراني‌ها را از کاهش قيمت‌ها بيشتر رواني دانست و گفت: به نظر نمي‌آيد حداقل در کوتاه مدت تقاضاي نفت چشم‌گير باشد، اما؛ سقوط قيمت نفت علاوه بر کاهش رشد اقتصادي چين به عواملي مانند؛ کاهش هزينه توليد سوخت‌هاي جايگزين و توليد شيل ها بستگي دارد.
وي گفت: از سوي ديگر برخي گزارش‌ها نشان مي‌دهد که دست کم طي يکي دو ماه آينده رشد توليد نفت آمريکا به ميزان ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه متوقف مي‌شود که با توجه به مازاد عرضه‌اي که در بازار وجود دارد اين ميزان کاهش توليد تأثير چنداني در افزايش قيمت‌ها نخواهد داشت.
وي ادامه داد: با اين حال شرايط امروز اقتصاد حاکي از اين است که اميدي به بهبود قيمت نفت در کوتاه مدت نيست، مگر اين‌که اتفاق خاصي رخ دهد؛ براي نمونه برخي تحليل‌ها حاکي از کاهش قيمت سهام شرکت‌هاي آمريکايي است که اين مساله امکان دارد سبب بازنگري در برنامه‌هاي سرمايه‌گذاري شود و اين به معناي توقف پروژه‌هاي توسعه‌اي و به دنبال آن، تقويت قيمت‌ها خواهد شد، با اين حال بايد منتظر برنامه‌هاي سرمايه‌گذاري بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن