تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821074646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشتمين نمايشگاه ارگانيک از 28 آذر لغايت 4 دي برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۸ب.ظ)
هشتمين نمايشگاه ارگانيک از 28 آذر لغايت 4 دي برگزار مي‌شود موج - مدير عامل سازمان مديريت ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران با اشاره به اين که بايد تقاضا و عرضه محصولات ارگانيک را ساماندهي کنيم، گفت: هشتمين نمايشگاه ارگانيک از 28 آذر لغايت 4 دي برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان مديريت ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران، عبدالحسين رحيمي، مدير عامل سازمان مديريت ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران در سومين همايش بين‌المللي توسعه تجارت و بازار محصولات ارگانيک با بيان اين که هر اقدامي که توليد محصولات غذايي کشاورزي را از تعادل خارج کند غيرسالم، غير ارگانيک و غيرطبيعي است، گفت: وقتي اين تعادل بر هم مي‌خورد محصول ديگر قابل استفاده نبوده که گاهي اين فساد در ميوه و گوشت به صورت گنديدگي ظاهر مي‌شود و براي مصرف کننده قابل تشخيص است، اما؛ گاهي بسيار مرموز و نامريي است که نياز به تجهيزات آزمايشگاهي دارد که اگر به آن توجه نکنيم به صورت بيماري‌هاي صعب‌العلاج ظاهر مي‌شود. در اين صورت است که مديريت شهري وارد عمل شده و با کنترل آزمايش و هرگونه اقدام ديگري که نياز باشد، مانع از توزيع مواد فاسد، اما؛ به ظاهر سالم مي‌شود و نمي‌گذارد که زندگي شهروندان دچار آلودگي‌هاي بيماري‌زا شود.
مدير عامل سازمان مديريت ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران با اشاره به اين که دسترسي به غذاي سالم از حقوق اوليه مردم هر کشور است، خاطرنشان کرد: دولت‌ها مي‌کوشند با استفاده از ابزارهايي که در دسترس دارند تا حد امکان اين موضوعات را فراهم سازند. البته در کشورهايي که از نظر تأمين فيزيکي و اقتصادي و غذايي براي مردم با مشکل مواجه هستند، توجه به سلامت غذا از درجه اهميت کمتري قرار دارد.
وي يادآور شد: افزايش توليد محصولات کشاورزي بعد از انقلاب اسلامي ما را در شرايطي قرار داده که مي‌توانيم علاوه بر برنامه‌ريزي براي دسترسي فيزيکي و اقتصادي، براي سلامت غذا هم برنامه‌هايي داشته باشيم.
رحيمي با تأکيد بر اين که امروزه سلامت غذا و تأمين آن از وظايف کلان دولت‌ها است، خاطرنشان کرد: در کشور ما وزارت خانه‌هاي جهاد کشاورزي و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مسوول سلامت غذا در کشور هستند، اما؛ اين بدان معنا نيست که شهرداري‌ها وظايفي را در اين مورد براي خود در نظر نگيرند. اين در حالي است که اکثر کشورهاي توسعه يافته شهرداري‌ها نيز وظايف نظارتي بر سلامت محصولات غذايي دارند.
مدير عامل سازمان مديريت ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران با بيان اين که شهرداري تهران نيز براي تأمين حقوق شهروندي در چند سال اخير از طريق سازمان مديريت ميادين اقدام به برنامه‌ريزي در جهت فرهنگ‌سازي سلامت غذاها در بين شهروندان داشته است، ادامه داد: ارتقاي کيفيت زندگي براساس مصوبه قانوني شوراي شهر که با عنوان ساماندهي و ارتقاي کيفيت محصولات قابل‌عرضه از طريق سازمان ميوه و تره‌بار شهرداري تهران دنبال مي‌شود. همچنين اين سازمان به عنوان بزرگ‌ترين شبکه خرده فروشي محصولات کشاورزي از سال 88، استراتژي نويني را با هدف سلامت‌محوري و ارتقاي کيفيت محصولات غذايي عرضه شده در شهر تهران با به‌کارگيري آخرين روش‌ها و دستاوردهاي علمي و تخصصي در دست اجرا دارد.
وي با بيان اين که براي افزايش توليد و عرضه محصولات طبيعي و ارگانيک ابتدا بايد تقاضا و بازار عرضه محصولات ارگانيک را سامان دهيم، اذعان کرد: اين امر خود موجب افزايش عرضه محصولات طبيعي و ارگانيک و درنهايت افزايش توليد خواهد شد.
رحيمي با اشاره به برگزاري 7 نمايشگاه و جشنواره محصولات ارگانيک اظهار کرد: در سال جاري نيز هشتمين نمايشگاه برگزار مي‌شود تا شهروندان سهم بيشتري از سبد غذايي خود را به محصولات طبيعي و ارگانيک اختصاص دهند. اين در حالي است که برگزاري اين نمايشگاه مي‌تواند به دل گرمي توليدکنندگان محصولات ارگانيک و توجه بيشتر مسئولان بر اين موضوع تأکيد بيشتري داشته باشد. برپايي هشتمين نمايشگاه ارگانيک از 28 آذر لغايت 4 دي در بوستان گفت و گو برگزار مي‌شود.
مدير عامل سازمان مديريت ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران با اشاره به ايجاد 19 غرفه دايمي محصولات ارگانيک در ميادين و بازارهاي شهر تهران گفت: اين در حالي است که پايش کيفيت محصولات کشاورزي ورودي به تهران و استقرار آزمايشگاه مرجع در ميدان مرکزي ميوه و تره‌بار از مهم‌ترين اقدامات صورت گرفته است تا محصولات ورودي به پايتخت در فصل‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن