تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814988987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرکل يونسکو تخريب معبد بالشمين را محکوم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۴۷ب.ظ)
مديرکل يونسکو تخريب معبد بالشمين را محکوم کرد موج- مديرکل سازمان علمي، فرهنگي و تربيتي ملل متحد(يونسکو) اقدامات تروريستي اخير و تخريب معبد باستاني بالشمين پالميرا را به‌شدت محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، يک هفته پس از قتل باستان شناس سوري که طي چهار دهه حفاظت از محوطه باستاني پالميرا را بر عهده داشت، معبد باستاني بالشمين پالميرا مورد حمله اسفناک گروهک تروريستي داعش قرار گرفت.
ايرينا بوکووا، بوکووا ضمن ابراز تأسف شديد از تخريب معبد باستاني بالشمين در سوريه آن را جنايتي جنگي و فقداني درناک براي مردم سوريه و بشريت خواند و افزود: تخريب ادامه دار سايت‌هاي فرهنگي سوريه نشاني از گستردگي تنوع فرهنگي سوريه و ترس گروهک تروريستي داعش از قدرت نفوذ اين سايت‌هاي فرهنگي بر روي افراد دارد. بنابراين تخريب‌ها را با هدف محروم کردن مردم سوريه از شناخت خود، هويت و تاريخ کشورشان انجام مي‌دهند.
وي با درخواست از جامعه بين الملل مبني بر بسيج افکار عمومي در برابر پاکسازي فرهنگي ادامه دار داعش، افزود: داعش نمي‌تواند با کشتن مردم و تخريب سايت‌ها تاريخ را وادار به سکوت کند و فرهنگ حک شده دراذهان افراد را از حافظه جهاني پاک کند. چرا که با وجود تعصب و خلاقيت مردم نسبت به اين سايت‌هاي فرهنگي موانع موجود از ميان برداشته شده و بناها و سايت‌هاي تخريب شده مجدداً بازسازي و مرمت خواهند شد.
مديرکل يونسکو در پايان تاکيد کرد:چنين اقداماتي جنايات جنگي محسوب شده، مرتکبين آن بايد پاسخگوي اعمال خود باشند. وي از مردم سوريه نيز درخواست نمود براي حفاظت از ميراث فرهنگي خود تلاش کنند؛ زيرا اين ميراثي است که به همه بشريت تعلق دارد.
گفتني است؛ قدمت معبد باستاني بالشمين به 2000 سال پيش و دوران روميان برمي گردد. اين معبد در قرن اول ميلادي توسط هادريان، امپراتوري روم ساخته شده، يکي از مهم‌ترين بناها و مراکز فرهنگي پالميرا محسوب مي‌شد. محوطه باستاني پالميرا متاسفانه از ماه مي‌گذشته ميلادي تاکنون بارها هدف حملات داعش قرار گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن